Sterrenkijker / kruinligging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Peet012367, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Beste verloskundige,

Vorige week ben ik bevallen van een gezonde zoon! Het was best een pittige bevalling, zeker de uitdrijving. David was een ' sterrenkijker' werd gezegd. Nu lees ik in de papieren; kruinligging..... En ben ik enigszins in de war. Wat is het verschil? Uiteraard vraag ik dit ook tijdens Het nagesprek in het ziekenhuis. Maar ik werd wat nieuwsgierig.

Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Een sterrenkijker kijkt hij omhoog en hij moet eigenlijk naar beneden kijken bij een kruinligging heeft hij niet maximaal zijn nekje op de borst gelegd, waardoor de afmetingen van het hoofdje groter zijn om door het baringskanaal te gaan.
    Misschien kan de gyn het uitleggen met een popje dat maakt het makkelijker en inzichtelijker.
    Het kan zijn dat hij eerst als sterrenkijker lag en toen tijdens het persen gedraaid is naar een kruinliging.

Groetjes Ineke

3. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi Ineke,

Ik ben eruit. De verloskundige vertelde mij net dat in de papieren staat dat hij als een sterrenkijker in de kruinligging ter wereld is gekomen.
    Bedankt voor je uitleg!

Deel Deze Pagina