Manlief stinkt. Ik baal.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieflief, 25 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik ben nu ruim 7 weken zwanger en mijn neus werkt erg goed, een beetje te goed. Daarbij ook aardig last van misselijkheid. Mijn man eookt en ik kan hem niet in de buurt hebben. Ik word letterlijk misselijk van zijn geur. Ik heb hier erg veel moeite mee, omdat ik ook graah tegen hem aan wil kruipen, maar dat gaat nu echt niet.
    Ook als hij wat gekruids gegeten heeft of iets heeft gezweet word ik er hondsberoerd van.
    Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet en vind het echt heel vervelend. Hij probeert er al zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar niets lijkt te helpen.
    Iemand tips?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Laat hem stoppen met roken zou ik zeggen! Of iig niet meer roken als jullie Samen zijn. Ik had er ook heel erg last van dus hij deed het gewoon niet als ik thuis was. (Hij rookte buiten hoor)

3. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ai lijkt mij heel vervelend...
    uhm misschien een luchtje voor hem kopen die jij lekker vind?
    zou het anders echt niet weten...

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.682
    5.712
    113
    Mijn eerste gedachte is ook stoppen met roken. Mooie gelegenheid voor. En als hij veel gezweet heeft gelijk onder de douche. Wel lastig probleem!

5. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hij rookt sowieso al buiten, maar de geur die in zijn kleding zit, dat is het hem.
    Het stoppen met roken is hij wel mee bezig. Hij denkt er veel over na en ik zie het in de nabije toekomst ook wel gebeuren. Hij is er nu zelf nog niet klaar voor en dan werkt het niet. En stoppen met een andere reden dan voor jezelf werkt vaak niet.
    Ik hoop dat hij er snel wel helemaal klaar voor is.

6. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Qua zweten. Hij let daar wel op, maar hij zweet gewoon snel. Ook de meeste deo's en geurtjes vind ik nu misselijkmakend. Het probleem zit hem nu echt bij mij en mijn te sterkte neus en te zwakke maag.

7. Blauwdeb

Blauwdeb Actief lid

14 sep 2015
    109
    0
    0
    Erg vervelend!

8. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    k snap je punt helemaal
    hier ook bij beide zwangerschappen blehhh
    ik ging over me nek van die rook geur,,
    en van zweet of geurtje in de winkel,, ook als mijn vriend
    knoflook had gegeten kon in rennen blehh,. ook in bed als hij smorgens me een kus gaf kon in rennen naar de wc,,

gelukkig nam het ergste af na de 15 wkn bij mij,,
    daarna had ik het af en toe nog eens
    hoop voor je dat het afzwakt,

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Had ik ook! Alles rook ik 100x sterker.. Mijn man rookt niet maar zijn adem😳 Eigenlijk van iedereen en dan vooral sochtends. Konden hun niets aan doen want ze stonken helemaal niet😂

10. Blauwdeb

Blauwdeb Actief lid

14 sep 2015
    109
    0
    0
    Ik heb er overigens ook last van hoor, Mijn reukvermogen is verduizendvoudigd. Mijn zoon had gel in zijn haar gedaan, werd zo ontzettend misselijk.. echt apart hoor, hoe je lichaam reageert op bepaalde dingen.

11. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Voor mij wel fijn dat het herkend wordt.
    Ml mag me 's ochtends voor het tanden poetsen echt geen kus geven, haha.
    Misschien dat anderen ook wel stinken, maar daar ben ik.minder bij in de buurt
    Ala ik een poepluier van zl moet verschonen heb ik trouwens ook een groot probleem, haha. De emmer staat naast de commode, haha. Tot nu toe vindt zl de kokhalsgeluiden erg grappig. Nog niet in zijn bijzijn hoevem spugen, gelukkig.

12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier als het als iemand al gewoon praatte dat ik kotsmisselijk werd🙈. Liep dan ook vaak met een sjaal voor mijn neus🙊

13. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha... Mijn man heeft al 3 weken niet GEROOKT:) Misschien dat hij week kan roken en week niet :p

14. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Ik zal lekker voor de logeerkamer kiezen...
    Daarna kan je nog 60/70 jaar tegen elkaar aan liggen :p

15. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Heel herkenbaar. Hij hoeft maar iets van knoflook, kruiden of wijn/bier te drinken en ik kan al niet meer naast hem liggen. Hij kan douchen en tanden poetsen wat hij wilt maar de geur blijft gewoon.

Maar wij slapen dan die nacht apart. Ik heb liever mijn rust dan dat ik telkens wakker word om te overgeven.

16. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Heel herkenbaar van mijn eerste trimester...behalve dat mijn vl niet rookt.
    In het begin is je reuk dermate goed ontwikkeld dat je werkelijk alles ruikt. Ik vond vl ook stinken en hoefde in die periode echt even niets van hem of zijn geurtjes te weten.

Gelukkig gaat dit 'kwaaltje' wel over. Mijn reuk is nog wel beter dan voor de zwangerschap, maar wel weer meer normaal dan in het eerste trimester. En kan ik de geurtjes van vl weer hebben.;)

Wat ik deed was een papierenzakdoekje besprenkelen met een eigen parfum/geurtje wat ik wel kon verdragen. En zodra ik een vervelende geur in mijn neus had gehad, dan rook ik even aan het doekje om de vieze geur te neutraliseren.
    Ook heb ik tegen vl gewoon gezegd dat hij uit mijn buurt moest blijven als ik vond dat hij stonk, of buiten zijn deo op spuiten en dat deed hij dan wel heel lief.

Deel Deze Pagina