Mijn zus is zwanger vn n meisje en hard op zoek naar n naam, die ik als a.s. peettante al mag weten Alleen valt er nog niets te "weten" want ze hebben nog geen naam. Hebben samen al wel eens zitten brainstormen, maar dat heeft nog niet tot DE naam geleid. Graag hulp bij dit wensenlijstje: Ze wil graag iets afgeleid van Ida, onze moeder. Maar iets wat afgeleid is van Marieke (bij geboorte overleden zusje van ons) zou ook mooi zijn. Geen beginletter P. Ze hebben al n zoon, martijn. Alle ideeen zijn welkom!
Ida Alida Elida Frida Gita / Ghita Iba Idaia Idalia Idalie Idalina Isa / Iza Isla Iva Joïda Lida Lita Oda Vida, Vita Marieke Mare, Mara, Marre Mari Maria Marie Marise / Marize Marle Marlieke Marline, Marlien Marlize / Marlise Miek, Mieke Mirjam
Yep, dacht ik ook al aan! Onze naam is ook van mijn overleden zus Martina, en mijn andere zus Angelique (die noemen wij altijd Liek) Dus de eerste 2 letters van elke naam, en dan husselen, en dan kwamen wij op Mila.
Afgeleid van Ida vind ik wel moeilijk.. Adeline? Vergezocht misschien. Je zou ook gewoon dezelfde beginletter kunnen nemen.. Iets van Ines, Iris, Isis, Inaya... Van Marieke.. Misschien Maaike, Mika, Marit, Marina... Imke vind ik een beetje van beiden.. I van Ida.. en mke uit de naam Marieke.
Is de beginletter M geen probleem? Aaangezien ze al een Martijn hebben (maakt mij niet uit...maar sommigen vinden dat niet zo handig). Ik dacht zelf aan Danieke Da van iDA en Ieke van marieke Verder vind ik het een naam in dezelfde stijl als Martijn...