wat gebeurd er als je geen ei sprong hebt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunlight, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hallo meiden

zoals je al kunt lezen heb ik dus geen ei sprong.
    ben nu al twee weken bij de gyn geweest en zit nu op dag 20 en heb nog geen ei mijn gyn denkt dat ik helemaal geen ei sprong heb.
    morgen moet ik nog een keer heen voor de laatste keer dan is het echt vastgesteld dat ik geen ei heb.

nu mijn vraag wat gaat er gebeuren als ik geen ei heb, wat gebeurd er dan verder?

liefs

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je geen eisprong van jezelf hebt, dan kan dat opgewekt worden dmv hormonen. Vaak begin je met een Clomid-kuur, dit zijn hormonen in tabletvorm. Je moet dan 5 dagen aan het begin van je cyclus deze pillen innemen en als je er goed op reageert, krijg je er een eisprong door.

Meestal is het zo dat er dan dmv inwendige echo's gevolgd wordt of er ook eiblaasjes (follikels) gaan groeien. Deze worden opgemeten, net zolang totdat je een eisprong hebt. Je moet dan wel steeds naar het ziekenhuis, zo om de paar dagen. Soms is het ook zo dat je geen echo's krijgt, maar elke dag een ovulatietest moet doen. Maar dit hangt helemaal van je eigen gyn af, dat kan overal weer verschillend zijn.

Succes!

Groetjes,
    Jippie

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he hoi

oke, vandaag hebben ze een bloedtest bij mij gedaan en krijg ik over vier weken pas uitslag van :(
    dus ben je weer vier weken verder
    vandaag weer een follikel meting gehad en weer niks te zien.
    hij denkt dat ik pcos heb is dit heel erg of is er veel aan te doen?
    want als ik mijn info lees die ik erbij heb gekregen dan lijkt het dramatisch en word ik er erg zenuwachtig van :cry:

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    pcos is niet heel erg , je bent alleen een beetje hulp nodig om zwanger te raken.
    bij vruchtbaargeidsbehandelingen en dan het topic pco kun je meer info vinden en vragen stellen

5. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He Annelies!

Bij mij is in april ook PCOS vastgesteld ( ik had ook geen eisprong en hele lange cycli)
    De gyn heeft in mei eerst een bloeding opgewekt met provera en daarna heb ik idd van dag 3-7 clomid 50 mg gekregen en zie hieronder het resultaat!

Dus het komt allemaal goed hoor!

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke dan hopen we maar dat dat het is!
    hij weet het voor 80% zeker na mijn bloedtest over vier weken weten we het eindelijk zeker!
    maar ik kreeg info mee en daar stond idd lange cycli in maar ik heb niet giga lange 30 tot 35 dagen en wel gewoon ongi werd jij dat ook?
    dit is wel leuk nieuws wordt gelijjk een stuk vrolijker

liefs

Deel Deze Pagina