Wij krijgen in september een dochtertje haar naam staat al vast sinds het begin. Ze krijgt 2 peters maar hun namen willen we omvromen naar een vrouwelijke versie.. Ryan en Franck zijn de namen van de ooms Voor Ryan hadden we Rianne of Rionna.. Voor franck konden we alleen Francien bedenken maar dat vinden we niet passen.. Dusss als iemand voor alle 2 de namen nog iedeetjes heeft hoor ik het graag!
Fran Franca Frannie/Franny Francis/Frances Francisca Rianne of als je openstaat voor creativiteit: Nyra Aryn Ryna Rany
Ryan Ryanne, Ryanna Ryann / Ryanne Rianne Rany, Ryna Nyra Brynja Iryna Rayana Franck Francka / Franca / Franka Frankie Francine Frances Franny, Fanny
Ik ben ook niet bekend met het gebruik, maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Peterschap, zoiets als doopvaders dus.
Klopt! Ik zou sowieso gaan voor Rianne. En de andere naam misschien Frances (princes dianna heette met haar tweede naam ook Frances).
In belgie noemen we de peet oom 'de peter' en peet tante 'de meter' Maar wat een leuke namen zij er al uitgekomen!
Ik vind Franka heel mooi. Laatst hoorde ik ook de naam Reila of misschien kun je het ook als Rayla schrijven. Maar twee keer een -a aan het einde vind ik dan weer niet mooi klinken. Of Reina.