Mag je kinderen onder 1 jaar optimel geven? Ik twijfel omdat er aspartaam in zit en dat tijdens de zwangerschap slecht was.
Precies om die reden zou ik het niet doen. Zoetstoffen zijn voor niemand goed, en zeker niet voor kleine kindjes, het lijkt me al snel veel te veel.
Zoetstoffen | Voedingscentrum, eerlijk over eten Hier kun je er meer over lezen. Ik heb er in ieder geval voor gekozen dat ik liever heb dat Kylian wat suiker binnen krijgt dan zoetstoffen. Groetjes Anita
Suikerstoffen zijn chemische middelen en daarom excessief voor niemand goed. We kennen een maximum inname voor volwassen maar voor (hele kleine) kinderen is dit niet te bepalen. Daarbij komt dat er geen enkele voedingswaarde in zit en dat hebben kleine kindjes wel nodig. Een keertje kan geen kwaad maar ik zou het zeker niet regelmatig geven (daarbij laxeert het ook nog eens flink)
ik geef het hem zelf niet maar 1 keer per week krijgt hij het wel bij mijn schoonmoeder. ik dacht al dat het niet goed was. ik zal tegen haar zeggen dat ze het beter niet kan geven.
1 x per week zal geen schade geven maar misschien is het handig om tegen je schoonmoeder te zeggen dat er geen bouwstoffen inzitten die je kindje nodig heeft! Dat klinkt beter dan 'mag niet'