Wij hebben (nog) geen vriezer helaas, maar ik wil Fay graag verse groente geven, hoelang kan je gepureerde groenten in de koelkast bewaren? Als ik voor 2 á 3 dagen klaarmaak is het dan nog wel goed? Iemand vertelde mij dat ik het wel kon Wecken (weet niet hoe je dat schrijft) In een leeg potje van de groente de verse doen, dichtdraaien en dan op de kop in het water zetten ofzo...iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Wecken kan denk ik wel, maar daar moet je wel heel voorzichtig mee werken. De potjes en de deksels uitkoken en het liefst ook de lepels etc die je gebruikt om het er in te scheppen even in het kokende water. Dan vul je de potjes met warme (liefst echt heet) puree, je doet de deksel erop en je zet ze op zijn kop. Na een uur oid kan je het potje rechtop zetten en als alles is afgekoeld kun je aan het potje zien of je vacuum hebt (dan is de deksel weer ingedeukt). Als je dat met jam zo doet kun je het een half jaar in de kast bewaren. Als je vers in de koelkast bewaard zou ik 1 a 2 dagen na de dag dat je het er in gezet hebt in acht houden.