nog even jullie hulp

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mexico, Sep 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mexico

mexico Actief lid

Mar 2, 2007
    340
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 6 weken, en nu krijgt hij nutrimigen voor zijn koemelkallergie. Ik geef hem 120 en dan ook echt 120 want gooi die 15cc weg die je krijgt als je 120 water doet en 4 schepjes. Maar heb echt sinds gister het idee dat hij meer honger heeft. Met de pepti deed hij makkelijk vaak 4uur er tussen en was hij tevreden na de fles, nu hapt hij nog als het op is en begint hij te huilen. Wat geven jullie en moet ik het co bellen of mag ik zelf meer geven?
    Sorry ben best onzeker :oops:

xxx

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mexico, je hoort 120 cc water in de fles te doen en daarbíj doe je nog 4 schepjes. Je hoort er dus niks meer uit te gooien! Wat weegt je kleine?

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dit wilde ik net zeggen!

Je kan niet zomaar minder water doen met hetzelfde aantal schepjes, de verhoudingen moeten kloppen, ook al gooi je erna 15 cc weg. Ik heb per fles vroeger wel meer weggegooid dan 15 cc :rolleyes:

4. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb nooit wat weg gegooit ik maakte altijd 120 en dan 4 schepjes dan werdt het 135 en wat ie op dronk dronk ie op en wat ie liet staan ook best. nu heb ik normale voeding gegeven. als ie na zijn flesje nog bleef happen gaf ik hem zijn speentje om de zuig behoefte te bevredigen.

5. mexico

mexico Actief lid

Mar 2, 2007
    340
    0
    0
    Ik doe ook 120 cc water in de fles en dan 4 schepjes dat word 135cc inderdaad en dan gooi ik t weg tot ik precies 120cc overhoud. Dit heb ik moeten doen zo van t cb .Mijn kleine weegt 4620 gram

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En hoeveel voedingen geef je nu? met 6 weekjes hebben ze weer n sprongetje ook hè? Dan willen ze vaker/minder drinken. Maar er staan 150 cc per kilo (lichaamsgewicht) voor dus jij mag ongeveer 700 cc op n dag geven. Als je dus bijvoorbeeld 6 voedingen geeft, mag je kleintje idd rond de 120 cc drinken. Is het n idee om hem anders bijvoorbeeld 130 water te geven en evengoed 4 schepjes?

7. sweetangel100

Of dat al eens niet meer weg te gooien... Dus dat erin laten, als hij t opdrinkt zie je vanzelf dat hij meer honger heeft :)

En sorry, het kwam eerst zo over alsof je te weinig water gaf voor het aantal schepjes!

8. mexico

mexico Actief lid

Mar 2, 2007
    340
    0
    0
    ja ik ga m nu gewoon 120cc water geven met 4 schepjes en dat drinkt hij zonder moeite op hoor hhah

9. mexico

mexico Actief lid

Mar 2, 2007
    340
    0
    0
    hij krijgt ongeveer 6 voedingen, heel soms 7 weet dat eigenlijk niet ik geef hem op vraag hij mled zich wel maar wel na 3u geef ik m pas

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    7 voedingen van 135 is eigenlijk te veel.. 6 voedingen is al veel. Wat ik al zei, probeer anders 130 water en evengoed 4 schepjes te doen. 6 voedingen dan hè?!

11. sweetangel100

Dat is wel heel verschillend hoor!
    Ik voedde op verzoek en Iman kwam bijna altijd voor 7 voedingen en die kreeg ze dan ook.

12. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze mag best 7 voedingen geven.. maar dan wel iets minder dan 135 cc. Anders zit met n zo'n uk al over de liter! Dat kan echt nog niet!

13. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Misschien is t beter om deze vraag neer te leggen bij de lactatiedeskundige of kraamverzorgende hier..

14. sweetangel100

Ohhh ja sorry :oops:

Dat klopt, je mag nooit over een liter gaan!

Iman kreeg toen niet zoveel voeding...

volgende keer moet ik beter lezen haha

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt het beste op verzoek voeden. Je maakt dan gewoon die fles van 120/4 klaar en laat je kind precies zoveel drinken als hij wil. Niet nog een restje er in proberen te proppen!
    Je noteert hoeveel je kind drinkt.
    De volgende fles geef je pas als je kind zich meldt. Dan kan later of vroeger zijn dan het klokkenschema, maar dat geeft niet. Je kind weet zelf namelijk heel erg goed wanneer hij honger heeft.
    Je kijkt vooral naar de totalen per dag. Als hij de ene dag meer drinkt dan de andere dag, dan is dat echt niet zo erg. Als hij de ene dag 6 keer en de andere dag 8 keer wil, ook geen probleem.
    Om te weten hoeveel hij ongeveer per dag moet krijgen gebruik je dit sommetje 115 (minimum) a 150 (maximum) x gewicht.

Let er vooral op dat je de fles goed geeft. Dus niet de speen in de mond doen, maar met de speen tegen het neusje aaien tot hij toehapt. En dan de speen heel diep in de mond, echt tot het randje van de fles.

16. mexico

mexico Actief lid

Mar 2, 2007
    340
    0
    0
    ik geef hem ook op vraag ene keer komt hij na 5u andere keer na 3uur. Hij geeft het prima aan dat hij honger heeft hij schreeuw t gewoon uit haha tot hij de fles krijgt dus rekken is hier geen optie. ik zal morge het cb eens bellen hoeveel hij nu mag en ook dat hij nu erge diaree door de voeding heeft gekregen

xxx

17. sweetangel100

En echt nooit meer dan een liter per dag geven!
    Dat is slecht voor de niertjes.

Op den duur zal Kain meer per fles gaan drinken en dan worden het vanzelf minder flessen per dag.

18. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb bij beide kids Nutramigen gegeven. Deze voeding is heel erg hypoallergeen en zeer licht verteerbaar. Je kindje kan dus sneller honger hebben.

Ik doe standaard 3 schepjes Nutriton (voor spugende babies) er door heen. Dit helpt bij Niels goed. Hij komt nu om de 4 uur of later. Maar heeft ook nog steeds een nachtvoeding.

Het is gewoon zo licht verteerbaar dat ze eerder honger kunnen krijgen. Dit is niet bij alle kindjes zo want mijn oudste had er gene last van. maar die was ook niet zo actief als Niels is.

19. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Siem weegt 4500 gram en krijgt 5x 150cc met 5 schepjes. Per voeding zeer voldaan en je hoeft minder vaak te voeden. Misschien ook een idee om aan CB voor te leggen?

20. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Geldt dit ook voor afgekolfde borstvoeding? En zo ja, tot welke leeftijd?

Share This Page