Hoi dames, ik zat toch nog te twijfelen of ik niet overstap. Ik ben op dit moment verzekerd bij DITZO. geen problemen mee gehad verder, maar ik betaal 135,- en dat vind ik echt te veel. Ik ben extra tandarts verzekerd maar toch krijg ik weinig vergoed. Ik zit nu op de site van FBTO. En tot nu toe betaal ik 112,32. En heb alleen de gezinsplanning aangezet en tandheelkundige hulp tot 500,- vergoed. Ik verwacht niet dat ik dit jaar veel extra hulp ergens voor nodig zal hebben.. en vakantie zit er dit jaar waarschijnlijk niet in dus de module voor het buitenland hoef ik niet aan te zetten. Verplicht eigen risico staat gewoon op 350,- meer zou ik ook echt niet op kunnen brengen. Iemand ervaring met FBTO? Of misschien een tip voor een goede zorgverzekering? ik ga niet zo vaak naar de dokter, geen bril/lenzen etc. Kortom ik heb meestal niet veel nodig ''ff afkloppen'' Liefs.
Wij hebben het afgelopen jaar FBTO gehad met de gezinsmodule. Mn bevalling ( klinisch ) eigen bijdrage kraamzorg, kraampakket en anticonceptie na de bevalling zijn allemaal vergoed, en dat voor die 4 euro die het gezinspakket nu kost! Prima ervaring hoor! Ze betalen ook snel als je een nota instuurt.
Hier ook super ervaring met fbto! Je kan de meeste dingen aan en uitzetten zonder wachttijden. Alleen tandarts is 6 maanden wachttijd.
Ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar wat jij zelf belangrijk vindt. Wil je bijvoorbeeld ook je eigen bijdrage voor bevalling in ziekenhuis of kraamzorg vergoed hebben, wil je een vergoeding voor zwangerschapscursus, voor een nanny care matje, voor lactatie advies, hoeveel fysiotherapie behandelingen, denk je alternatieve geneeswijzen nodig te hebben etc. Om bovenstaande redenen ben ik komend jaar overgestapt naar zilveren kruis (zat bij zekur, ook erg tevreden over maar niet op het gebied van bevallen). Ik ga 124 pm betalen.
Niet als je meteen bij de basisverzekering een tandarts verzekering afsluit dan is er geen wachttijd..
Ben toch wel benieuwd of je ook korting hebt ofzo want ik ben ook net overgestapt incl. Gezinsplanning en tandarts 500 maar ik moet 124 ong. Betalen....