Ik heb vandaag de winterboots binnengekregen, in zwart met zo'n bontrandje. Super leuk! Nu heb ik alleen 1 vraag: Ik vind ze wel heeeeeeeeeeel errug groot! Er staat op 12-18 maanden maar de zoollengte is 14.5 cm, echt super lang voor de gemiddelde voetjes (Denk ik) van mijn zoontje. Mijn vraag: vinden jullie aapie ook groot vallen en tweede vraag: wijden ze nog verder uit in het dragen of valt dat mee? Gets, heb helemaal geen zin om te ruilen. Zoontje slaapt nog, dus straks zal ik weten hoe ze passen. Maar denk dat ze te groot zijn... Hoe voelen de laarsjes bij jullie in combinatie met de maat en de leeftijd? Ik heb dus maat L besteld en L. is 15 maanden. (heeft ongeveer maat 21)
Maar op de site van aapies staat toch de lengte per model? Ik neem aan dat je je zoon zijn voetjes hebt gemeten voordat je de slofjes bestelde?
ja heb ik ook wel. Denk dat ik toch op de leeftijdsmaat ben afgegaan. Kon M wel fout zitten dacht ik. Hij heeft zo'n zelfde soort slofje van de dirx drogist, ook leer en daar heeft hij inderdaad 6-12 maanden. Maar mijn vraag is eigenlijk of jullie ze ook zo groot vinden vallen of eigenlijk niet.
Zijn voeten zijn ongeveer 13 cm, dan was M dus te klein? Ik vind dat zo moeilijk met die slofjes, want de achterkant is zacht en als ze te groot zijn is dus die hele achterkant niet opgevuld. Heb er een paar zooltje bij ingedaan en extra warme sokken dan komt het wel goed. Heb ze trouwens ingevet met leervet, worden ze nog mooier van!
Staat ook op de site dat je voetjes moet meten en daar 2 tot 3 cm bij op moeten tellen, zodat de voetjes ruimte hebben om te groeien. Dan heb je de goede maat.
Volgens mij moest er 1 cm bij op. Maar hier waren ze de laatste keer dat ik ze op mat, is al eventjes geleden, ook 13 cm en heb toen ook L besteld. Hier was het krap aan maar ze had er al op gelopen in huis en ze heeft nog iets groeiruimte. Ze draagt hier mt 22 van schoenen. En het valt wel mee met wijd worden na dragen.
leer loopt altijd iets uit als er een beetje spanning op staat. ik had bij onze dochter dat de eerste dagen ze wat strak zaten en daarna zaten ze als gegooten. het is alleen zo als ze een keertje iets groeit zijn ze te klein, dus ik heb maar meteen een maatje groter besteld. en je hoeft maar 3 a 4 mm op te tellen bij de voetmaat om de juiste te hebben
2a 3 cm is echt veel te veel joh! als je kindje dan gaat staan heeft hij van die clownsvoeten en struikelt hij/zij er geheid over! Je moet bij de lengte van de voetjes een halve cm optellen dan heb je de maat. Mijn zoontje had het ook in het begin nadat hij uit de xs was gegroeid. de s was meteen een stuk groter en breder, maar na korte tijd zaten ze prima. Ze lopen niet uit is mijn ervaring.
He Loe, heb ook net de boots binnen van Aapie. Ik had duidelijk de voetjes opgemeten en vind ze toch krap aan (ik had medium). 13 cm zijn ze maar mn zoontje zn voeten zijn 11,5 dus ik dacht ik zit goed! Denk dat het bont een hoop inneemt ofzo. Zit dus in de twijfelfase of ik ze nu groter neem of het zo laat. Had ook die kleine sneakertjes genomen maar vind het niet goed zitten. Lijkt wel of zn hiel niet goed in de schoen zit. Dus die stuur ik terug.
Ook ik heb vanmiddag de boots binnengekregen en hier zitten ze gelukkig als gegoten! Ik heb maat M gekozen nadat ik eerst m'n dochtertje haar Boumy slofjes (die ik een paar weken terug heb gekocht) had opgemeten. De Aapie boots zijn een paar milimeter groter dan Boumy, maar door het bontje erin zitten ze prima! Ze is nu trots aan het rondstappen op haar nieuwe 'laarzen'. Trouwens een supersnelle service van Aapie vind ik. Eergisteravond besteld (n.a.v. een topic hier) en begin van deze middag al in huis!
Annabuik, hee dat klinkt dat inderdaad weer te klein. Ik vond de mijne die ik binnenkreeg echt schuiten haha. Maar ik houd ze toch maar, vind het ook veel te duur eerlijk gezegd om weer terug te sturen en kleinere weer op eigen kosten te laten verzenden die dan misschien weer te klein zijn. Ik heb er zooltje ingedaan, mochten die niet nodig zijn, haal ik ze er wel weer uit. 2 a 3 cm is veel te veel, dan hebben ze pipo schoenen waar ze over struikelen haha. Daarom was namelijk ook mijn vraag. Maar voor wie ze nog mooier wil, met leervet, ik had t al gezegd weet ik, maar worden echt nog veel mooier. nou, vanavond in huis maar eens aandoen, voor het kdv vind ik het zonde haha, dan trek ik zijn andere slofjes aan. Denk trouwens ook dat mijn zoontje nog heel erg zijn teentjes kromt, waardoor zijn voeten ook kleiner lijken. En omdat hij nog niet staat of loopt, heb ik toch besloten deze te houden. De winter duurt nog wel enkele maanden......
Klopt, als ze staan en lopen, zetten de voetjes uit. Als ze zit heeft ze hier ook aardig wat ruimte, als ze loopt minder maar ze lopen dan denk ik toch wel wat uit, met wat geluk komen we de winter wel door. Hier heeft ze ze alleen binnen aan.
Loe, ik vind dat ruilen ook balen ja, dat is echt wel een nadeel. Heb toch netjes zn voeten opgemeten maar de maatgeving klopt dan toch niet helemaal. Die L lijkt me dan weer te groot maar goed, moeten inderdaad nog een hele winter door hihi. Bij mij duurde de levering ook nog erg lang (via tnt), en er zit ook nog een sintkadootje bij voor een neefje. Ook maar even snel doorpassen.....
pfff nog steeds de nieuwe laarsjes niet (heb ze dus geruild). Hoe kregen jullie ze binnen? Ik via TNT, maar kan het niet gewoon in een envelop?
ik heb het 2e paar al binnen! (kon het niet laten, de bruine boots ook te bestellen). Joh, bij mij duurde de eerste zending 2 dagen, de tweede zending 3 dagen denk ik. Ze zitten in een plat kartonnen pakje wat door de brievenbus gaat, gewoon wit. Soort harde envelop zeg maar. Hoop dat ze snel komen.
o zie je wel wat raar dat ze dat bij mij niet doen. Misschien omdat het 2 paar zijn? (eerste zending 3 paar). Nu versturen ze in een doosje (wat niet door de brievenbus past) via TNT wat elke keer 4 a 5 dagen duurt. Nouja wacht geduldig af, haha! Vond ze wel gaaf staan, echt leuk voor de winter, hopelijk kan ik er zo lang mee doen en moet ik na de winter echte schoentjes gaan halen. (13 maanden)