eerste paar maanden bij elke poepluier kleertjes vies?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tord, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Mijn dochter heeft de eerste 3 maanden elke paar uur een poepluier gehad. Die vieze luier verschoonden we dan meteen, maar toch was elke keer haar romper vies. De poep dreef gewoon uit de luier :).

Maargoed, ik ben nu de rompers en andere kleertjes voor de nieuwe baby aan het uitsorteren, en ik vraag me af of dit normaal is? Want anders moet ik maar vast flink wat extra rompers kopen.
    Misschien hadden we gewoon "pech" met haar dunne luiers, en hebben de meeste kindjes niet 5 keer per dag een schone romper nodig?

Bedankt voor de reacties!

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    hmm, nee hier is dat niet normaal. De keren dat ze zo'n enorme volle luier had dat ze was doorgelekt, zijn op 2 handen te tellen. Zou het niet aan de luier hebben gelegen dat deze te groot was ofzo?

3. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    het is hier weleens zo dat ze idd met romper en al onder zit maar dit is niet vaak zo hooguit 1 keer per week en mijn meisje heeft 1 keer per dag een poepluier

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    O dan lag het misschien aan de bv, of toch echt aan mijn dochter zelf ;).
    Fijn om te lezen, bedankt!

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Mijn dochter van 2,5 week heeft 1 tot 2 keer per dag een poepluier. Hij zit dan niet zo vol dat haar hele romper er onder zit en ik haar kan verkleden. Wij leven op dit moment in het 3-uur-schema dus de luiers van mijn baby krijgen ook niet de kans om echt vol te raken want dan zijn de 3 uur al weer voorbij. Had je kindje geen diarree aangezien het zo dun was?
    Oh en ik gebruik Kruidvat luiers; helemaal top zijn die!!

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

welke luiers had je? misschien had je daar wat mee kunnen experimenteren? Geen idee misschien heb je wel een hoop merken getest met je dochter. Want dat is wel heel veel was zo! De mijne waren lek aan de bovenkant dus ik had ook veel was :p

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Lydia had het ook elke dag toen ze nog bv kreeg. Nu krijgt ze fv en is het over. Daniel had het 1 a 2x in de week dat het eruit kwam.
    Bij spuitpoep hielp hier zelfs een schone luier niet, dan kwam het er nog uit;)

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    De oudste had het niet maar de jongste wel. Complete poep-explosies met de BV.Dr bijnaam is dan ook poepfabriek en dat vind ze een erg leuk woord want ze schatert als we het tegen dr zeggen:D

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik herken het helaas ook...
    als hij op schoot poepte waren we meestal op tijd, houden we hem rechtop naar de commode, hihi
    Maar wanneer hij het in de box of bed deed, waren we dus net wat later en trappelde hij het alle kanten op. Moet zeggen dat hij maar 1x in de 3 dgn poept, dus ook veel is.
    Luier is gewoon pampers en ook hetzelfde in een schone luier!
    Gelukkig wordt het nu wel minder...

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    sorry, kan het niet laten....maar ziet het er ongeveer zo uit???

11. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    herkenbaar hoor hier, geef ook bv en sinds de geboorte ook regelmatig vieze rompers, de poep is zo vloeibaar en zo veel dat het inderdaad bij de rug en soms bij de beentjes erlangs komt..

je zou kunnen checken of een ander merk luiers beter werkt en extra je best doen om het bij de benen en de rug goed aan te laten sluiten, maar 100% voorkomen gaat lastig denk ik

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bij ons was het niet met elke poepluier maar toch wel gauw 2 keer per dag dat het er langs ging

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier ook een bv kindje en dat zag er idd net zouit als de foto van pcootje. :) Vaak ook meerdere keren per dag! Ook als hij net een schone luier aan had....

14. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ooh herkenbaar hoor! of op het ruggetje of langs de beentjes af...maar gebeurd hier toch wel om de dag eens hoor!

15. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja en toen de tandjes kwamen begon het weer opnieuw

16. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    Hier ook de eerste maanden van die spuitluiers:p. En dat was wel vaker op een dag. Ik denk dat het met bv te maken heeft. Sinds hij bijvoeding krijgt is dit niet meer gebeurd. Maar wat ik ook deed, is was al te laat en al zijn kleren zaten er onder.

17. DunjaTamara

DunjaTamara Actief lid

10 feb 2011
    223
    0
    0
    opt moment ff niets
    Apeldoorn
    Linsey had ook van die spuitluiers (met flesvoeding) en je hoorde en voelde gewoon met hoeveel kracht het eruit kwam en ze zat meestal 2x per dag helemaal onder heeft ook zo'n maand of 3 geduurd nu is het weer over, maar merk wel dat haar luiers nu weer wat dunner aan het worden zijn (denk tandjes in aantocht) maar tot nu toe nog niet erdoor gegaan.

gebruik pampers, maar heb ook kruidvat en die van de da geprobeerd maar die liepen ook door.

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    De luier maakte bij ons geen verschil, we hebben pampers, kruidvat en lidl geprobeerd. Luiers waar de oudste nooit problemen mee heeft gehad, maar de jongste had dagelijks wel zo'n explosie dr bij. Als ze bij ons op schoot zat dan werd je been opeens warm en ja hoor.... kon je zelf een schone broek aan gaan doen ;)
    Nu met het bijvoeden en (tijdelijk) de flesvoeding is het stukken rustiger in de luier.:D

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    of zo?: :D

Deel Deze Pagina