Hoi, Ik weet dat hier al meerdere topic's over zijn geweest maar daar kan ik mijn info niet uit halen. Zelf heb ik telefonisch Contact gehad met Viaviela. Mijn moeder gaat 2 dagen in de week oppassen en komt in aanmerking voor oppassubsidie. Ongeveer 160,- p.m. mooi meegenomen natuurlijk. Dit is al met aftrek van belastingen etc. Wijzelf moeten gewoon bij de belasting kinderopvangtoeslag aanvragen uiteindelijk betalen wijzelf er niets aan en houdt mijn moeder een kleinigheidje over aan de subsidie. Maar nu werkt zij 3 dagen per week (dit heb ik ook telefonisch aangegeven bij viaviela en daar werd verder niet op ingegaan) Dus ze werkt 3 dagen voor een baas en gaat 2 dagen oppassen wordt ze dan niet dubbel belast ? Dit wil ik wel weten want ik wil niet dat ze er op achteruit gaat wie weet dit?
ik denk dat het verstandig is om die informatie te behalen bij de belasting dan weet je zeker waar je aan toe bent wat ik zo kan zien vermoed ik niet dat je moeder dubbel wordt aangepakt zie hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Box_I_%28i ... lasting%29 ze betaald een persentage over haar totale inkomen zoals ik het begrijp
Hoi, Bedankt voor je antwoord maar heb net met mijn belastingadviseur contact gehad maar mijn moeder mag 6000,- per jaar bijverdienen zonder dubbel belast te worden. Misschien ook wel interessant voor andere om dit te weten. Heeft er nog iemand anders ervaringen met viaviela? wil ik graag je ervaring horen Groetjes Sabrina
Dat is bruto maar voor mijn moeder redelijk relevant want over 2 dagen oppassen kom je er niet aan. Zit je rond de 5000 euro bruto. Dit is niet voor iedereen relevant natuurlijk maar wel weer handig om te weten.
ok maar omdat je zei dat je moeder ook nog 3 dagen voor een baas werkte dan is die 6000 bruto zo behaald met 2 dagen oppassen er nog bij dat bedoelde ik dus
Je mag naast je huidige baan 6000,- bruto bijverdienen snap je? Zonder dat je in een ander belastingtarief valt voor je 2e baan.
Hallo, Interessant onderwerp. Daar zou ik inderdaad ook wel meer over willen weten. Mijn schoonmoeder en schoonvader passen 2 dagen in de week op onze zoon. Schoonvader met pensioen, en schoonmoeder werkt niet. Straks passen ze ook 2 dagen op onze 2de ukkepuk. Gemiddeld zo'n 6 uur per dag, en dat iedere week. Hoeveel zouden zij kunnen krijgen dan? Hoe gaat dit precies in zijn werk? Wat moeten wij als ouders er voor doen, voor regelen? Heeft er iemand meer info voor ons? Zou er fijn zijn, en ben jullie er enorm dankbaar voor. Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes Yvonne.
Sorry zag net pas je berichtje maar alle info kan je vinden op www.viaviela.nl je kan ze bellen met alle vragen.