Help

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by moonique23, Mar 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede
    ik heb 2 maart pregnyl gehad en nu de 13 maart 11 de dag de naar heb ik iets bloed wat kan dit zijn toch ongesteld omdat ik wel rug pijn heb en krampen van de ongesteld heid of kan dit van het innestellen komen Help mij ben zeer bang dat het voor de 6 de keer mis is be behoorlijk onzeker

ik kwam om 11 uur thuis vandaag toen had ik iets bloed heb er een ob in gestopt voor de zekerheid tot nu toen heb ik geen bloed verlies meer gehad ik hem nog wel erge krampen :(:(

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Helaas kan het inderdaad een naderende menstruatie zijn. Ik hoop het natuurlijk niet voor je, succes!

3. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede
    ik heb tot nu toe geen bloed meer gehad

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    het kan een late innesteling zijn, een vroege menstruatie of misschien een gesprongen adertje

Hoelang was je LF de afgelopen maanden?

5. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede
    #5 moonique23, Mar 14, 2012
    Last edited: Mar 14, 2012
  6. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    luteale fase... dit zijn de dagen na je eisprong tot aan je menstruatie. Normaal gesproken 14 dagen maar dit kan bij sommige verschillen.

Maare ik zie toch echt een streepje op jouw test!

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,929
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kan alle kanten op. Je test is positief, maar het is nog wat vroeg daarvoor. Hopelijk zet de bloeding niet verder door, al betekenen krampen in combinatie met bloed meestal niet veel goeds.
    Sterkte met wachten!

8. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede
    ja heb de nu een tapon in gedaan is beetje waterigebloed

9. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Kan ook door je baarmoedermond komen bij zwangerschap.
    Ik heb tot week 11 wat bloedverlies gehad en bij 21 weken weer.
    Was ook wat waterig bloedverlies zoals jij omschrijft.

Hopelijk geen naderende orgie.

Ik had ook de eerste weken ongi gevoel.
    Kan met banden en baarmoeder te maken hebben bij zwangerschap.
    Het kan dus nog alle kanten op meid.

Succes.

10. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede
    ja moet zo het ziekenhuis weer terug bellen en kijken wat ze willen doen het blijft bloedern maar wel waterige bloed dus weet het niet na 6 tegenslagen denk ik dat dit nummer 7 wel word voel echt de krampen van de ongesteldheid

11. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede
    oke had de tapon er net uit gehaalt zat alleen bruinbloed in omdat ik al heeeel lang niet ongesteld ben geweest weten ik niet of dit het begin van en ongesteldheid kan zijn. heb nog steeds hele erge krampen in mijn buik

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Gezien je krampen en het bloedverlies, ben ik bang dat het het begin van je ongesteldheid is...

13. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede
    ja ben ik zelf ook wel bang voor maar goed dan krijgen we ivf

14. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Waarom dan meteen al over op IVF? Dit was toch de eerste keer dat je Pregnyl gehad had en verder geen aanvullende behandeling, toch? Of zijn jullie nu met IUI bezig?

15. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede
    hoi wij hebben 3 keer clomide gehad 50 100 en 150 niks geholpen doen een andere hormoon kuur en nu hebben we puregon 2 keer gehad dit was de 6 de keur en niks heeft geholpen ik kan geen eigen eisprong krijgen dus vandaag dat we nu ivf krijgen ben ongesteld geworden en de test zegt nu niks meer dus 2 april hebben we gesprek ik hengelo ov

16. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je had nu toch een eisprong gehad? Een eisprong wil niet zeggen dat je ook meteen zwanger raakt. Daar komen zoveel factoren bij kijken. Soms duurt het een poos voordat de artsen uitgezocht hebben bij welke hormoonsoort en welke dosis je een goede eisprong hebt. Pas als dat uitgevonden is, kun je echt beginnen met proberen om zwanger te worden. En dat kan dan soms ook weer een poosje duren. Is bij jullie de zaadkwaliteit wel goed?

Er wordt niet snel meteen overgestapt op IVF. Zo te lezen hebben jullie nog maar zes keer ovulatie-inductie gedaan. Helaas nog zonder effect, maar dat is nog geen reden om meteen tot IVF over te gaan. IVF is echt het eindstation en geen wondermiddel. Maar goed, misschien heeft jullie ziekenhuis een ander beleid.

Heel veel succes verder!

17. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede

Hoi
    Ik heb PcoSyndroom dus ik krijg geen eigen eisprong dit is nu ook niet gebeurt denk ik . het zwaar was goed 98% goed zaad.
    dus in zwolle zeggen ze dat ik ivf krijg als dit niet lukte omdat wij zelf niet lang moeten wachten met kinderen met pcos en daarom krijgen we ivf

18. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb zelf ook PCOS en dat is nog niet meteen een indicatie voor IVF.

Er wordt eerst geprobeerd om met behulp van hormonen een eisprong tot stand te brengen. Als de zaadkwaliteit goed is, krijg je geen aanvullende behandeling maar kun je het op de normale manier proberen. Pas als dit na een hele poos ook niet lukt, wordt er overgestapt op IUI. Pas als het na zes IUI-behandelingen ook niet is gelukt of wanneer de zaadkwaliteit daar te slecht voor is, ga je over op IVF. Dus ik denk dat IVF bij jullie nog niet aan de orde is.

Je hebt deze keer toch Puregon en Pregnyl gespoten? Waarom zou je dan geen eisprong hebben gehad, omdat je niet zwanger geworden bent? Zeker met Pregnyl kun je ervan uitgaan dat je een goede eisprong hebt. Dit kan eenvoudig gecheckt worden door 5-7 dagen na je vermeende eisprong je progesteronwaarde na te kijken. Helaas word je niet automatisch zwanger als je een goede eisprong en goede zaadcellen hebt, er komt veel meer bij kijken. Je hebt elke cyclus, als je qua timing goed zit, maar 20% kans op een zwangerschap.

Succes verder!

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Geen eisprong????
    Ben ik nou zo "onwetend" ?
    Als er een eisprong is, maar deze is niet bevrucht of niet ingenesteld stoot je baarmoeder alles toch af dús wordt je ongesteld??! Ik heb PCO en ik ben een jaar lang NIET ongesteld geweest omdat er geen eitjes rijpen en geen eisprong is...

Als jij ongesteld bent geworden moet er wel degelijk een eisprong zijn geweest, alleen geen bevruchting.
    Of ben ik nou gek??

20. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,929
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geef ook toe dat ik het verhaal wat raar in de oren vind klinken. Misschien weten we gewoon niet alles. Maar pco is niet direct een reden voor ivf. Het is misschien wat puzzelen, maar met de juiste medicatie kun je prima zwanger raken, desnoods met een beetje hulp in de vorm van iui. Ivf is echt eindstation en naar mijn mening moet je daar niet te snel aan willen beginnen. Zeker niet bij pco, waar de ei-opbrengst nogal een te wensen overlaat. Dan ben je zo door je pogingen heen.

Share This Page