Wanneer begint verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Zonnebloem92, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ben stiekem al een beetje aan het aftellen tot mijn verlof haha.
    Heb gekozen om 4 weken van te voren met verlof te gaan, dit houdt in dat ik vanaf vrijdag 30 oktober verlof heb.. nu is de vrijdag voor mij een werkdag en ik vraag me af gaat mijn verlof in op die vrijdag waardoor ik dan niet hoef te werken of start mijn verlof na die werkdag dus eigenlijk later dan die 30 oktober?

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Kan er geen antwoord op geven. Maar net wat je afspreekt lijkt mij. Dus als die veijdag je verlof in gaat, dan is dat ook je eerste vrije dag.

Maaar! Verlof aanvragen verwerken duurt 8 weken, terwijl het uvw op de site vermeld dat dit uiterlijk 2 weken voor de datum moet. Houdt daar rekening mee ;)
    Ik heb wss de pech pas een antwoord te krijgen over mn verlof uitkering op moment dat ik beval terwijl het geld nu al nodig is.

3. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Grappig! Ik vroeg me vanmorgen precies hetzelfde af. We schelen een week en ik laat mijn zwangerschapsverlof de 23ste in gaan. Misschien dat ik die dag extra vrij neem met een snipperdag ofzo. Dat zienik tzt wel. Maar als je die dag al bij je verlof neemt betekent dat ook dat je na je verlof op vrijdag gaat beginnen. Dan begin ik liever de maandag erop. Ook sla ik dit jaar mijn zomerverlof over en heb ik mijn winterverlof van dit jaar nog staan (werk bij defensie) dus dat komt er ook nog lekker bij. Vrij tot 21 maart! Kannie wachten haha.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    De eerste dag van je verlof is de eerste dag dat je vrij bent inderdaad. Ik zou ook op een vrijdag weer beginnen en heb lekker een snipperdag genomen.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.106
    113
    Je gaat dan met 36 weken en 1 dag met verlof. de dag dat je 36 weken bent is officieel nog een werkdag. Weet niet of dat op die vrijdag valt? Maar goed, aangezien je toch mag kiezen wanneer je met verlof gaat, kan je het natuurlijk een dag eerder plannen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je een werkgever? Zo ja, dan heb jij helemaal geen last van de verwerking van je aanvraag, aangezien je werkgever gewoon je salaris moet doorbetalen.

7. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL

Deel Deze Pagina