Hallo allemaal, ik wil jullie vertellen dat ik gister erg ben geschrokken en hoop dat jullie hierdoor goed opletten. Wij hebben, toen ons mannetje van de wieg naar zijn ledikantje ging, een klamboe gekocht. Zo'n hele dunne, een muggenet zeg maar, maar dan in een leuk kleurtje. Ze hadden in de winkel gezegd dat het voor kindjes tot ongeveer een half jaar was. Prima, dacht ik toen, zien we dan wel weer verder. Gisterochtend kwam ik dus op de kamer van ons mannetje, had hij de klamboe door de spijlen getrokken en om zijn hoofd en nekje gedraaid. Hij zat echt best wel strak. Gelukkig heeft hij zelf niets vernomen, hij schrok omdat hij wakker werd van mij en was meteen goed te pas. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik die klamboe heb laten hangen, (mannetje is 7 maand) maar besefte dat dit bij heel veel dingen zo is. Alle veiligheidsmaatregelen die op dit moment nog niet nodig zijn, kunnen morgen wél nodig zijn! Ik let in elk geval extra goed op!
Mijn dochter had er ook een boven dr bed hangen....leek ook prachtig. Maar ook zij heeft em eraf getrokken ze was toen ook een maand of 7. Dus goede waarschuwing van je hoor!
Wij hadden ook zo'n klamboe boven haar bedje hangen en rond 6 maanden begon ze er ook aan te zitten en het er door heen te trekken, ik heb de klamboe toen maar weg gehaald, zij stopt alles in haar mond en was bang dat ze dit in haar mond zou stoppen, of dat ze het rond haar nek zou krijgen.. Maar inderdaad wat vandaag nog veilig is kan morgen opeens onveilig zijn voor je kleine uk.....
Wow, schrikken zeg! Wij wonen in Afrika en hier stikt het op het platteland van de malaria. Nu zijn er goede projecten die in dorpjes muskieten netten uitdelen. Het is een paar jaar terug fout gegaan: een kindje had zich in het net gewikkeld en heeft dat niet overleefd. Het gevolg was dat iedereen in dat dorp en daar in de buurt de netten retour deed naar de organisatie van het project, met de beschuldiging dat de netten een vloek in zich hadden. Malaria of een net... wat is nou veiliger? Het is en blijft altijd opletten met zo'n net hoor! Ik zeg niet dat ze vervloekt zijn hoor, maar ik dacht even aan bovenstaand voorval... Maar altijd in gedachten houden dat een net kwaad kan. Goede waarschuwing!
Jeetje wat zal je geschrokken zijn! Goed om het even hier neer te zetten en iedereen weer wakker te schudden! Het zijn vaak de kleine dingen die o zo verradelijk kunnen zijn!
ojee wat schrikken ofniet! ik had ook zo'n leuke roze klamboe gekocht, niet wetend wat ermee kan gebeuren... maar mijn man wilde dat ding niet ophangen.... gelukkig!!! voor mijn jongste hadden we een hemeltje boven haar bedje maar toen ze begon te rollen en te grijpen heb ik die eraf gehaald...
werd mij ook als eerste afgeraden door de kraamverzorgster. Had hem toen nog niet gekocht. Ze zei er zijn zoveel dingen te koop voor babies die helemaal niet goed zijn of zelfs gevaarlijk. Je staat er helemaal niet bij stil omdat je verwacht dat alles in de winkel wel goed is. Mijn schoonzus wil er ook eentje maar heb het haar afgeraden maar ze wil er perse eentje omdat het leuk staat. Kindje wordt geboren eind september dus zoveel muggen zullen er niet meer zijn.
Ik heb dan niet zo'n klamboe, maar wilde er wel 1. En idd.......je denkt helemaal niet na over de gevaren van zo'n ding!!!
dat is toch algemeen bekend. ik snap werkelijk niet dat er nog steeds mensen zijn die gewoon zulke dingen nog gebruiken. erg stom en erg dom. sorrie hoor,er wordt ooooooooooveral voor gewaarschuwd. en je nuchtere verstand gebruiken helpt misschien ook. je kunt toch wachten op het moment dat een kleintje ernaar gaat graaien.
Ik had ook werkelijk geen idee! Ik heb er geen gekocht en na dit verhaal komt er helemaal geen 1 meer in! Dus dank je!!
Nou sorry, maar ik heb dit nog nooit gehoord. Tuurlijk zal je het best gaan zien als je kindje er naar graait en dat je dan denkt "dat ding moet weg want het is gevaarlijk", maar ik heb er geeneen hangen en dan denk je daar ook echt niet aan dat dat gevaarlijk kan zijn!
Nou sorry maar bij mijn eerste had ik echt geen idee wat allemaal wel en niet gevaarlijk was en wat kleintjes allemaal wel en niet kunnen op een gegegeven moment. Ik dacht als ze het verkopen zal het wel oke zijn. Heb er nooit eentje gekocht omdat ik het niet leuk vind/vond staan. Maar zo te zien zijn er meerdere moeders die zulke dingen niet weten. Ik had wel zo'n stoot kussen voor aan het einde van het bed gekocht maar die ook gelijk weggegaan op aanraden van de kraamverzorgster. Vooral bij een eerste komt er zoveel op je af dat je echt niet alles weet.
nog nooit gehoord? (mijn wenkbrauwen schietene en halve emter de lucht in) nou volgens mij wordt er al jarenlang overal gewaarschuwd en krijg je op het cb en van de kraamhulp ook op je donder als je toch zo'n ding hebt aangeschaft. dat is toch niet voor niks allemaal. krijgen jullie geen boekjes op het cb over veiligheid enzo. daar staan dan vast nog wel meer nuttige tips in.
ze verkopen zoveel wat niet ok is. het gaat verkopers alleen om de verkoop, de ouders zijn zelf verantwoordelijk is hun devies.
Ja die kreeg ik na de geboorte dus toen wist ik het pas en na waarschuwing van de kraamhulp. Daarom heb ik het niet aangeschaft. Achteraf kom je erachter dat veel wat ze verkopen gevaarlijk is maar vooraf heb je daar geen idee van. CB etc komen pas na de geboorte langs met zulke info en niet ervoor.
Ik had er ook 1 hangen en onze kraamzorg (3 stuks) hebben hier nooit een opmerking over gemaakt. We zijn toen mijn dochtertje 3 maanden was verhuisd en heb hem toen niet meer opgehangen omdat ik dacht ze gaat straks toch 'graaien'. Tot gisteren... ze wordt lek gestoken en ik heb van alles geprobeerd. Weet me geen raad meer en toen ik haar gister met een heel dik ontstoken oor (door wederom een muggenbult) uit bed haalde heb ik toch de klamboe opgehangen. Op het kdv zeiden ze dat ik de poten van hem bed erop moest zetten. Dit heb ik dus gedaan en hebben een flinke haak in het plafond. Natuurlijk vind ik het eng en zie ik de gevaren, maar ik sta nog steeds op scherp en bij ieder huiltje word ik wakker dus ik hoop maar dat het goed blijft gaan. Ze kan hem niet naar binnen trekken doordat die poten erop staan. Ik weet ook niet waar ik goed aan doe, de 1 zegt kan makkelijk, de ander zegt nooit doen
Ik had er wel eerder van gehoord. Bij beide kinderen heb ik een klamboe gebruikt de eerste 3 maanden, stikte hier van de muggen. Daarna weggehaald, was de zomer ook voorbij en bovendien gingen ze rollen enzo, dus vond ik het te gevaarlijk worden.
Hier wordt de klamboe nog steeds gebruikt. En ben er nog steeds blij mee, helemaal met dit weer. Het hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn, wij doen de klamboe gewoon onder de poten van het bedje.
Ik heb er ook 1 en ben er nooit voor gewaarschuwd, toen hij alles begon te pakken hebben we hem achter het bedje gehangen, daar kan hij nu nog niet bij Maar de gevaren zitten in een klein hoekje ja. Zijn babyfoon staat op de rand van zijn ledikant in een hoekje, daar loopt een heel klein draadje aan naar hetstopcontact. Gister hoorden we op onze ontvanger de babyfoon vallen, zat hij met het snoertje in zijn mond.. Dom misschien maar ik had echt nog niet gedacht dat hij zo slim was. Zaterdag gaan wij ons huis babyproof maken met hoekbeschermers, traphekje(voor naar keuken) en een plankje op babykamer voor de babyfoon Ook de box en ledikant naar beneden zetten.