Nog even wachten... of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wannabemom83, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabemom83

wannabemom83 Nieuw lid

2 feb 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn allebei 26 en willen heel graag kinderen!
    Ik was eindelijk zover dat ik "definitief" wilde gaan stoppen met de pil... tot mijn vriend ineens vertelde dat hij toch liever nog even wil wachten tot hij een contract voor onbepaalde tijd heeft...
    Hij krijgt uiterlijk in juni te horen of hij nog 1 keer een jaarcontract krijgt, of meteen een vast contract. In het "slechtste" geval, zullen we dus toch nog bijna 1,5 jaar moeten wachten! :(
    Ik begrijp wel dat hij de financiele zekerheid wil hebben en ik zal hem ook zeker niet dwingen om alvast te beginnen... maar ik heb wel een vast contract! Dus ik verwacht geen problemen...
    Bovendien verwacht ik dat als hij dit jaar geen vast contract krijgt, dat zeker volgend jaar zal gebeuren! (Alhoewel : je weet nooit tegenwoordig).

Nu vraag ik me af of het zowiezo niet beter is als ik nu al ga stoppen met de pil? Ik hoor en lees overal dat je lichaam zowiezo een tijdje moet "ontpillen". Als we dan in juni meer zekerheid hebben, kunnen we meteen begiinnen ;), zonder dat we eerst moeten wachten tot mijn cylcus weer "normaal" is!

En als ie geen vast contract krijgt, kan ik toch gewoon weer met de pil beginnen? Of is dat ook weer niet verstandig?

Hebben jullie tips? Adviezen?

Alvast enorm bedankt! :)

2. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Meid,

Ten eerste wat ontzettend leuk dat jullie een kindje willen!!
    Ik snap dat jou vriend zekerheid wilt (wie niet?!) maar weet je in deze tijden weet je het nooit...
    Het voordeel is inderdaad dat jij wel een vast contract hebt.. en je neit zomaar op straat kan komen te staan. Wel moet je dan rekening houden met je verlof en minder dagen werken (dus minder centjes).. maar weet je meid, ik ga altijd van het positieve uit.. als je dat niet doet kan je toch helemaal niets in het leven?

Het is ook nog maar de vraag of je meteen zwanger raakt.. je lichaam moet inderdaad ontpillen en dat is bij iedere vrouw anders.. de een is meteen zwanger terwijl de ander er jaren over doet!

Wat ik wil zeggen is; Als ik jou was zou ik er zeker voor gaan!

Heeel veel succes, en ik hoop dat ik je een beetje advies heb kunnen geven;)

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ik zou er ook gewoon voor gaan meid,
    ik kan je zeggen ik hoop al 11 jaar wij hadden een goede baan nu alle bij thuis ik ga heus niet weer aan de pil daarom ben gek klokje tikt door.
    ik bijna 38
    als je het zeker weet om er voor te gaan zal ik het nu doen.
    goede timing is er nooit geloof me maar.

succes meid

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een goede tijd komt nooit, er is altijd wel iets waardoor het niet uitkomt. Ikzelf ben wel erg van zekerheid dus herken het gevoel van je vriend wel. Ikzelf zou daarom wachten tot er meer zekerheid is. Juni is al snel, als hij dan een vast contract heeft is het wel heel erg genieten zonder stress van werk enzo. Nu kun je natuurlijk altijd al stoppen met de pil en een condoom gebruiken. Het is altijd erg fijn om goed inzicht in je cyclus te krijgen en te "ontpullen" dan kunnen jullie straks gerichter aan de slag ;) Moch er in juni nog geen zekerheid zijn en jullie kinderwens nog even sterk is dan kunnen jullie altijd nog beslissen er toch voor te gaan.

5. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hey! Ikzelf ben vorig jaar met een tweede studie begonnen die ik echt graag wil afmaken, 1 dag in de week naar school en 4 dagen werken wat ik helemaal geweldig vind... toch is mijn kinderwens zo groot dat manlief en ik hebben besloten er voor te gaan. Ook met een dikke buik kan ik naar school en wil gewoon niet meer al te moeilijk denken.

Dus ik zou zeggen: er gewoon voor gaan!

6. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hier nog iemand hoor! Ik ben dit schooljaar met een deeltijd studie begonnen en ik werk er ook 2 dagen in de week bij, plus nog een dag stage. Mijn vriend heeft nu wel een vast contract maar wil ergens anders gaan werken, dus die gaat de sollicitatietijd in, ook heel spannend natuurlijk!

Omdat onze wens zo ontzettend groot is zijn wij ook al aan het proberen. Ik wil ook niet wachten tot ik eenmaal een baan heb en daar weer meer zekerheid heb. Het vervelende is dat je een zwangerschap niet kunt plannen, maar dat moet je dus ook een beetje kunnen loslaten (vind ik ook moeilijk hoor, ik ben ook iemand van het plannen :p) En wat iemand anders ook al zei, het komt eigenlijk nooit uit. Maar het is een gevoel, een grote wens, en die zijn we toch achterna gegaan met ons besluit.

Succes meid! Ga ervoor!

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Tja als ik in jou schoenen stond zou ik er absoluut gewoon voor gaan! Maar goed, hier moet je het natuurlijk wel met z'n tweeen over eens zijn/worden. Mijn eigen situatie is op het moment nog minder ideaal als die van jou, maar wij zetten er onze kinderwens niet voor aan de kant, of we schuiven het niet voor ons uit. Uiteindelijk komt toch alles wel op zijn pootjes terecht!

8. wannabemom83

wannabemom83 Nieuw lid

2 feb 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reacties! :)

Mijn vriend is geen prater... maar het lijkt alsof zijn besluit vast staat.
    En ik begrijp hem ook wel. Als je samen besloten hebt om een gezinnetje te gaan stichten, wil je je toekomstige kind(eren) wel het beste kunnen geven! Ik wil niet zeggen dat dat met een tijdelijk contract (of zelfs helemaal geen werk) niet kan... maar het is toch wel fijn om meer zekerheid te hebben.

Het ene moment denk ik: ik wil nu meteen beginnen! Je weet maar nooit hoe lang het duurt voordat het raak is (mijn ouders hebben bijna 5 jaar over mijn zus gedaan! Is dat "erfelijk"?). Opeens zie ik ook alleen maar zwangere vrouwen!!! ;)

Maar het andere moment denk ik: het is zo juni! Als ie dan een vast contract heeft kunnen we gewoon beginnen, zonder stress! ;)
    En als ie een jaarcontract krijgt(dat verwacht ik op z'n minst toch wel... ze zijn hartstikke blij met 'm)... ach, dan zien we wel weer!

Soms (heeeeeeeeel soms) hebben mannen gelijk.......

Nogmaals bedankt voor jullie reacties! :)

Als ik in juni (hopelijk :p) actief ga meekletsen op het "kinderwens-forum", hoop ik jullie daar niet meer tegen te komen!
    Hopelijk zijn jullie dan actief op het "zwanger zijn-forum"!!! :D

Heel veel succes!

9. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Lief :)

Het gaat vast helemaal goedkomen met jullie!
    Succes ermee!

Deel Deze Pagina