Hoi hoi! Ik zit met het volgende: 8 maanden geledem bevallen van een prachtige dochter en eigenlijk willen we nu al voor een derde gaan! Het probleem zit m in mijn cyclus. Heb 5 maanden volledige borstvoeding gegeven en toen nog een week of twee wat gekolfd. Ik werd 14 feb voor het eerst ongesteld (hoe romantisch zo met valentijsdag ) Precies 28 dagen later weer bloedverlies. Nog niet echt zoals ik gewend was (was wat minder) maar ik was al een beetje blij met zo'n keurige timing! Maar toen opeens een cyclus van 45 dagen ge olgd door een ietwat heftigere menstruatie dan normaal. 19 dagen daarna licht bloedverlies dat 3 dagen duurde. De naam menstruatie zou iets teveel eer zijn. Ik hoopte nog op een eventuele innesteling, maar testen bleken negatief. Nu heb ik sinds gisteren weer last van licht bloedverlies, weer 3 weken na de vorige keer... Was de vorige keer dan stiekem een lichte menstruatie? Of telt deze keer? Het is weer weinig en vooral bruin ipv rood. Ik snap er niets meer van. Hebben jullie soortgelijke ervaringen na een bevalling? Van mijn vorige weet ik het niet, want ik ging heel snel weer aan de pil. Nu overigens al zo'n twee jaar niet meer geslikt. (ben met tempen begonnen maar tot op heden geen ei ontdekt. Ook misschienomdat ik het af en toe nog vergeet en danal naast mijn bed sta ) Liefs, Janneke
ik weet niet precies hoe het zit maar zou het ook kunnen dat je hormonen hun weg mog even moeten vinden na je borstvoedingsperiode? en dat je daarom tussentijdsebloedingen hebt? hoe was je cyclus voor je zwangerschap? ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent! Liefs Riejantjuuh
Bedankt voor je antwoord! Mijn cyclus voor de zwangerschap was 1 keer 30 en toen meteen zwanger. Vanaf dat mijn oudste 5mnd was heb ik de pil geslikt tot ze 3.5 was ongeveer. Toen gestopt en in ronde 2 al zwanger!! Als dit tussentijdse bloedingen zijn is het dan nog steeds 1 en dezelfde cyclus? Of begint het met elke bloeding dan opnieuw en heb ik extreem korte cycli?... Ik gebruik FF voor temperatuurkaartjes en heb nu eigenlijk geen idee waar ik menstruatie of spotting moet invullen...
pff lastig joh.. misschien kun je je vraag aan de verloskundige op deze site stellen.. die kan je misschien uit de brand helpen Liefs Riejantjuuh
in een nuvaring zitten trouwens wel hormonen net als de pil dus het kan ook zijn dat je aan het ont"pillen" bent Liefs Riejantjuuh
Ik werd na mijn bevalling vorig jaar eigenlijk alweer na 4 weken ongesteld, gaf dan wel geen bv, maar ook na een zwangerschap kan je lichaam weer helemaal moeten wennen aan een cyclus en dan in jouw geval nog in combi met bv. IK was 2 maanden later weer aan de pil gegaan en 3 maanden verder kreeg ik zelfs nog een bloeding, ook niet veel, tijdens de pil. Dus ik denk dat je lichaam gewoon weer even moet wennen aan alles. Als je het niet vertrouwt test nog een keer voor de zekerheid en als het nega is, neem dan even contact op met je HA om je verhaal uit te leggen.
Dank jullie wel! Ik zal het idd ook even aan de vk voorleggen... Ben bezig met temperaturen en ik hoop dat dat helpt om een ei te vinden, maar volgens mij heb ik tot nu toe gewoon nog niet eens een ei gehad
Ik zag al dat het de verkeerde was maar volgens mijn Ha ontpil je niet na de nuvaring omdat deze na 2 dagen uit je bloed verdwijnt. Dit door de wijnige hormonen die deze afgeeft.
Ik breek even in: Dat is waar, na 2 dagen zijn de hormonen van die ring weg. Maar nu moet je lichaam het opeens zelf doen. Dit kan even duren, omdat je lichaam weer even moet opstarten. Die hele periode tot je lichaam het weer "goed doet" noemen ze vaak ontpillen