Duo wagen of andere oplossing? Baby en dreumes 22 maanden.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Draaikont, Jun 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    mijn dochter is 22/23 maanden als als het goed is ( nog heel pril) onze 2de wordt geboren.
    Wij hebben nu een bugaboo cameleon 3. Hebben mensen met ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil een duo wagen gekocht?

Heb een prachtige duo wagen van uppa baby gezien maar daar hangt ook een prijskaartje aan. We willen dan onze bugaboo verkopen. Tegen de tijd.... hoe hebben jullie dit opgelost? Duo wagen of bijv baby dragen en groter kind in een buggy. Wil wel gaan dragen maar ben bang dat het op de lange termijn toch niet praktisch is in bepaalde omstandigheden.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou voor een meerijdplankje gaan!

3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ze is dan net 2? De vrouw van de babywinkel zei dat ze daar nog te jong voor is.
    Maar ik twijfel daar inderdaad over...

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier een duowagen gekocht.

Maar ik loop ook heeel veel, minimaal 7/8 km per dag heen en weer naar achool, boodschappen doe ik ook lopend enzo.

Ik zie dat niet voor me dat mijn net 2 jarige braaf op zo'n plankje blijft staan.

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Nee dat niet blijven staat ben ik ook bang voor! Het is nu al een kleine wervelwind.
    Maar misschien baby dragen en haar in de buggy? Twijfel heel erg...

Heb wel een hele mooie wagen van uppa baby gezien! Maar die prijzen

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Waarom ga je die enkele verkopen? Na een jaar zit toch alleen de jongste nog in de wagen. Of is hij 1pers te maken?

Of een duo wagen echt handig is ligt echt aan wat jij wilt doen. Is het voor uitstapjes waar je partner bij is kan je ook eventueel een paraplu buggy erbij halen als jij die nog niet hebt.

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je zou idd de baby kunnen dragen, ligt er maar net aan wat je fijn vind.

Ik ben helemaal geen fan van dragen en Dalijk als de baby er is is het hoogzomer, ik persoonlijk zie dat niet zitten de hele tijd zon baby tegen me aan geplakt.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

In mijn ogen zijn ze dan niet te jong hoor, ze kunnen prima luisteren met twee. Mijn dochter van een loopt al best veel en af en toe staat ze op het plankje. Gewoon een kwestie van consequent zijn in t begin.

Zou geen dubbele wagen meer aanschaffen. Mijn dochters zitten vanaf 2.5 echt bijna nooit meer in de kinderwagen.

Draaikont likes this.
  9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik denk dat je vooral moet bedenken of je veel loopt?
    Ga je vaak alleen met de kids op de pad?
    Ik bedoel je moet ook gewoon boodschappen doen en soms shoppen oid... ik wil dat niet doen met een peuter die er elk moment vandoor kan gaan.

Ook wil ik geen 8 km per dag lopen met een peuter die je met geen mogelijkheid op zon plankje krijgt als hij tegenwerk...

Ik denk dus dat je goed in overweging moet nemen hoe de komende tijd eruit gaat zien

10. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ik ben inderdaad wel van plan veel te wandelen! En denk ik echt voor de oudste dat ze om praktische redenen nog wel even in de buggy blijft zitten. In het winkelcentrum heb ik inderdaad geen zin in een kind dat heen en weer vliegt en voor de lange wandelingen.
    Voor de kleine stukjes is zo'n plankje ideaal denk ik. Eerst maar even kijken hoe ze zich ontwikkeld en wat voor dame het wordt. Als ze snel bij me weg loopt ga ik denk ik wel voor een duo.

@Biny welke wagen heb jij?

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Wij kozen om deze reden voor een tweedehands duobuggy naast onze normale wagen met plankje. Baby lag in het achterste gedeelte. Inderdaad met het idee voor langere afstanden of eigenwijze buien kan ze lekker zitten. Hij was thuis prima redelijk klein in te klappen dus stond niet echt in de weg.
    Voor korte momenten ging ze op een meerijdplankje achter de gewone wagen en oefende ze met ernaast lopen.
    En toen ik hem niet meer gebruikte verkocht ik hem voor hetzelfde bedrag weer op mp. Ik ben er zo blij mee geweest die eerste periode. Geen overdreven kosten en ook mn oude wagen gewoon nog kunnen gebruiken.

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Mijn zoontje loopt niet per definitie echt weg, maar vind wel elk takje en blaadje leuk en die moeten uitgebreid geïnspecteerd worden en daar heb ik simpelweg gewoon geen tijd voor

Ik heb een Bugaboo donkey gekocht, wel 2ehands

Draaikont likes this.
  13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als je dan voor een dubbele kinderwagen gaat zou ik voor de bugaboo donkey gaan, die kun je ook in Mono stand gebruiken.

14. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Onze dochter was 22 maand toen onze zoon werd geboren. Wij hebben ook de Bugaboo Cameleon en hebben het meerijdplankje met zitje gekocht. Het werkte vanaf dag 1 prima :thumup:

Draaikont likes this.
  15. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Klopt ik vind hem alleen zo groot! En minder praktisch. Hij past ook niet in mijn auto.
    Heb een uppa baby vista gezien en dat vind ik echt een geweldig ding. En inderdaad ook om te bouwen naar weer 1 kindje. Dus ik denk dat we voor deze gaan .... heb mijn bugaboo nu op marktplaats even kijken wat ik daar nog voor krijg.

16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Onze zoon is 23 maand als onze tweede wordt geboren, wij gaan geen duo wagen aanschaffen.
    Ik ben van plan om sowieso te gaan dragen. Als de kleine in de wagen zit, kan de oudste lopen en daarna eventueel op de rug. Of de oudste in de wagen en de jongste dragen.
    Eventueel een plankje aan de wagen, er zijn ook plankjes waar ze op kunnen zitten.
    Maar wat we precies gaan doen zien we tegen die tijd wel.

Ik denk dat ik in het begin ook niet zoveel kan wandelen vanwege m'n bekken. En het is dan winter, dus ook wandel je dan minder dan in de zomer.
    Mocht het nou niet bevallen, dan kopen we tegen die tijd wel een duowagen.

Draaikont likes this.
  17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,808
    5,944
    113
    Female
    Dat mensen die enorme bedragen voor een kinderwagen willen en kunnen neerleggen, dat heb ik zelf nooit gesnapt.
    Dus bij nr 3 (scheelde 16 maanden met zijn zusje) een 2e hands Quinny Freestyle tandem aangeschaft
    voor 400 euro, en die uiteindelijk weer verkocht voor 280 euro.
    Bewust niet gekozen voor een buggy, wou echt een kinderwagen voor de baby.
    Ik liep veel (sowieso om de oudste naar school te brengen), en altijd dragen vond ik geen optie.
    Met 16 maanden was zusje echt te klein voor het plankje.

18. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Bij mij zit er 16 maanden leeftijdsverschil tussen en ik heb gekozen voor een duowagen. Beste keus ooit! Ik heb tweedehands een easywalker duo gekocht en onze eigen 'eenpersoonswagen' gehouden. De duowagen is heel fijn, de oudste kan niet weglopen of zeuren dat ze niet wil staan als ze moe is oid. Het maakt wandelen/boodschappen doen/winkelen gewoon heel relaxed op deze manier. En zo fijn om de baby gewoon in de wagen te kunnen laten als we naar de speeltuin willen of ik de oudste toch moet tillen. De baby in de draagdoek is soms echt onhandig dan als je ook met je dreumes moet sjouwen/spelen. Enige nadeel: hij neemt wel wat ruimte in in huis (ik parkeer m dus ook altijd in de schuur, daar past ie perfect) en het is een groter pakket in je auto.

Draaikont likes this.
  19. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Onze zoon was net 2 toen de 2e geboren werd. Tot die tijd zat hij eigenlijk altijd in de wandelwagen, alleen kleine stukjes wilde hij wel zelf lopen. Toen de 2e geboren werd hebben we een meerijdplankje gekocht en dat gaat nog steeds prima! Ondanks dat het een erg ondernemend mannetje is blijft hij braaf op het plankje staan. Soms gaat ie zelf even lopen, maar als ik zeg dat ie op het plankje moet dan doet ie dat 9 van de 10 keer heel braaf. Persoonlijk zou ik een duowagen echt drama vinden. Heb nu in sommige winkels al moeite met m'n kinderwagen, laat staan als ie nog breder is... ik heb trouwens een bugaboo cameleon met meerijdplankje zonder stoeltje. Als we echt een dagje weg gaan (dierentuin oid) heb ik wel altijd een tula mee. Als de oudste dan moe wordt kan hij in de wandelwagen en de jongste in de tula. Een losse buggy hebben we niet en heb ik ook nog nooit gemist.

Draaikont likes this.
  20. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

Jul 6, 2014
    1,263
    119
    63
    Hier zit er 15 maanden tussen de jongste 2 en wij hebben een plankje met zitje. Gaat prima. Voor dagjes weg pakken we de buggy erbij, maar voor dagelijks gebruik kan hij op het zitje en lopen.
    Nu is zoontje 18 maanden, en hij zit er eigenlijk alleen op als hij moe is. Verder loopt hij vooral.

Draaikont likes this.

Share This Page