mijn "baas" gelooft niet dat ik zwanger ben!!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jolanda, 11 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Eergisteren melde ik mij ziek.
    Vanwege dat ik erg moe ben en misselijk.
    Ik belde p&o en dat was allemaal in orde.
    Daarna belde ik mijn baas, die was er niet op dat moment dus de vervanger schreef het allemaal op voor haar.
    En verder was het wel goed, als er vragen waren zou ze wel contact opnemen met me.

Ja hoor een uur later belde ze.
    Jij hebt je ziek gemeld zei ze.
    Ja dat klopt, antwoorde ik.
    Waarom?
    Omdat ik erg misselijk ben.
    Ben je zwanger?
    Ja dat ben ik ja, nu (op dat moment) 8 weken en vijf dagen.
    Jaja zei ze, ik maak nu direct voor morgen een afspraak bij de bedrijfsarts, daar ga je maar heen om te kijken of dat inderdaad waar is :confused:

Woest was ik, ik heb hemel en aard moeten bewegen om in Zwolle te kunnen komen gister, mijn zieke vader heeft me daar heen gebracht( voor ons een uur rijden)
    Daar eenmaal aangekomen, zegt de bedrijfsarts, dus je moest met spoed bij me komen.
    Je baas gelooft niet dat je zwanger bent, dus dat moet ik controleren.
    Officieel zou ik zelfs een zwangerschapstest bij je moeten uitvoeren. :confused:

Dit deed hij dus niet, hij kon wel zien aan mij dat ik op was, en de echo die ik bij me had vond hij voldoende.

Nou ben ik dus echt woest dat ze denkt dat ik mijn zwangerschap uit mijn duim zuig!!
    Tegen mijn collega's heeft ze verteld dat ik de griep heb en dat ik snel beter zou zijn.

GRIEP!!!!
    jaja, mooie griep.
    Geen felicitatie niks, noppes, nada.

Het gesodemieter met haar houd volgens mij nooit op!
    Ik mag het niet zeggen maar ik hoop dat ze straks failliet verklaard gaan worden in juli, nadat de inspectie geweest is!!!
    Als ze personeel al telkens zo behandelen, hou behandelen ze hun clienten wel niet!!
    kan er echt niks aan doen, maar ik ben zo verschrikkelijk woest op ze!

Moest het echt even kwijt :(

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Jeumig dat is lekker van je werkgever.
    Waarom geloven ze je nou niet?
    Snap ik niet zo. Dat ga je toch niet verzinnen.

Ik snap dat je woest ben hoor en hier kan je ff spuien.. ;)

3. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ik weet niet waarom ze me niet gelooft.
    Ze geloofde me met de miskraam ook al niet.
    Maar nu dus weer niet, de bedrijfsarts heeft me haar mailtje voorgelezen, en daaruit bleek echt dat ze me echt niet geloofde :(

Ik ben hardstikke blij met mijn zwangerschap en zulke zouden het weer verpesten.

4. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Misschien toch in de toekomst een andere baan??

5. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ja dat wil ik ook, ( eigenlijk al heel lang) maar dat wil nog niet zo flotten, en ze wil ook dat ik opstap, dat zegt ze me elke keer: zou je niet wat anders zoeken.

Nou dan zou ze me moeten ontslaan, want ik stap niet eerder op voordat ik wat anders heb gevonden!

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Allemachtig Jolan :confused:
    Ze houd noooooit op geloof ik!!

Laat je niet kisten he?!

knuff
    Natas

7. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    wat een baas zeg! echt ongelofelijk, snap ook niet dat ze het niet gelooft, daar is echt een draadje los en absurd dat ze je helemaal naar die bedrijfsarts laten reizen!

8. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Nou ja zeg!
    Sommige mensen hebben echt niet al hun eendjes op een rijtje.

Dit is gewoon het proberen wegpesten van jou, geloof ik. En dat is dan leidinggevende.....

Wat ben je nou van plan om verder te doen als je straks weer aan het werk gaat? Ga je dan vertellen wat er is voorgevallen?

9. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    tja dat was de vorige keer ook zo.
    Als ik geen vervoer had gehad, dan had ik maar met de bus, trein en taxi heen gemoeten, hoe ziek ik ook zou zijn, als ik niet zou komen opdragen dan had ik een groot probleem :(

10. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Niet te geloven zeg.... Ik zou als ik jou was mooi "grieperig" (want dat was je toch volgens haar) thuis blijven... ik zou ze het uit laten zoeken daar..

11. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Dat meen je niet!!! Ze kan toch wel nagaan dat je zoiets niet verzint! Wat erg... Ik vind't wel knap dat je met zo'n persoon kan werken, ik moet er niet aan denken. Ik ken haar niet, maar het lijkt me niet echt een leuk persoon. Misschien is zel wel gewoon jaloers op je!

12. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Gelukkig heb ik niet elke keer met haar te maken, omdat ik nachtdiensten draai, en zij overdag werk, maar altijd als er een gesprek tussen ons is, dan moet het altijd op die manier.

Mijn arbo arts heeft haar een email gestuurd, met daarin dat ik met 2 tot 4 weken wel weer wat beter op de been ben en over het ergste heen zal zijn.
    Mocht dit niet het geval zijn dan moet ik over vijf weken weer naar hem toe.
    Die email heb ik ook gehad, dus ze kan me niet in de maling nemen gelukkig.
    Ik ben bang dat het me niet lukt om grieperig te blijven.
    Maar zal me zeker niet zo maar gewonnen geven!

13. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Jezus, wat 'n gezeik, daar wordt je toch helemaal boos van!

Er is overal wel wat, maar dit gaat toch wel erg ver, hoor!!

Succes ermee,

Ik zou het anders gewoon op overspannen gooien, deze stress is toch niet goed voor je kindje!?
    Liefs Niki

14. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Kun je niet eens wat info inwinnen over hoe je dit het beste aan kunt pakken (als je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk)?

Is er niet iemadn boven haar met wie je zou kunnen gaan praten of zo?
    Want dit lijkt me voor jezelf ook absoluut niet prettig.

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ongelooflijk Jolanda!! Wat een mens zeg!!
    Nou ik hoop dat je senl weer wat opknapt, ondanks dat zij daar niet echt aan meewerkt.

Karin

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje, wat een tr*t zeg. Niet normaal. Wel goed dat je die e-mail ook hebt gehad. Ik zou me lekker rustig houden en de tijd nemen die je nodig hebt!

17. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja ik hou me wel rustig.
    Het is idd goed dat ik die email ook gehad heb, nu kan ik me verdedigen tenminste.

Maar ik denk dat ze even niet weet hoe ze nu moet reageren.
    Want de vorige keer hing ze direct nadat ik bij de arbo arts geweest was aan de telefoon om mij aan het werk te zetten op therapeutische basis, en nu heeft ze nog steeds geen contact met me opgenomen.
    En ik doe het ook niet, zij is degene die mij niet vertrouwd, dan mag ook zij degene zijn die contact opneemd met mij.
    Zo niet, dan blijf ik lekker thuis.

Ik had er gister buikpijn van, en dat lijkt mij echt niet goed toe.

Verder kan ik wel naar een vertrouwens persoon, maar die moet ik via haar regelen.
    En dat zinnigt mij absoluut niet.

Moet maar eens kijken hoe ik dat kan omzeilen.
    Maar voor nu wil ik die ziektewet niet eens meer uit, als ze zo gaat doen kan ik het ook. ( tenminste voor hoelang ik het kan rekken :( )

18. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ja, je moet je inderdaad rustig houden. Raar dat je voor een vertrouwenspersoon via haar moet. Kun je het echt niet via iemand anders regelen? Neem je tijd hoor!!

19. Jeetje lekkere baas heb jij ik snap best dat je woest bent ik denk dat iedereen dat zal zijn.
    Ik zou precies zo reageren als jij ik zou ook zolang mogelijk rekken om weer te gaan werken succes ermee.
    Maar doe wel rustig aan laat jou baas het niet verpesten he denk aan jezelf.

20. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    het gaat maar door!!! doe rustig aan, en probeer lekker te rekken,

Deel Deze Pagina