Hoi meiden, Ik ben op zoek naar ervaringen van bevallen in drachten of assen. Wij moeten in het ziekenhuis bevallen vanwege keizersnede van onze eerste. Nu hoorden wij vanmorgen van onze verloskundige dat zij meer gericht zijn op assen vanwege meer slechte ervaringen van drachten. nu was ik benieuwd wat jullie ervaringen in 1 van beide ziekenhuizen is. Misschien kan dat helpen voor het make van een keuze Alvast bedankt!
Ik vond de gynaecologen in Assen heel fijn. Omdat DL niet indaalde en niet goed groeide ben ik ingeleid. Werd goed gecontroleerd en toen ik twijfelde over krampen gingen ze daar heel serieus op in. Toen de hartslag elke keer wegzakten lag ik binnen een uur op de OK voor een keizersnee. Minpunten voor mij waren dat het niet mogelijk was om niet op 1 kamer te liggen omdat DL op de kinderafdeling lag en slechte begeleiding bij borstvoeding.
Ik ben bevallen in assen. Super ziekenhuis vind ik het. We wilden graag thuis bevallen maar na bijna een uur persen op naar het ziekenhuis. Dit was midden in de nacht. Vk had het ziekenhuis ingelicht dat we er aan kwamen en nadat we na ongeveer 10min. er waren, stonden de gyn en 3 verpleegsters al klaar. Gyn was zo ongelofelijk rustig. Erg fijn. Zoontje is gehaald met vacuum na een knip en ook dat is super gegaan. Mooi gehecht. Verzorging was ook heerlijk. Moest langer blijven ivm veel bloedverlies.. nu mag ik niet thuis bevallen en is de keus dus ook snel gemaakt dat wij weer naar assen gaan.
2 x bevallen in Assen. Heb ik zeer goede ervaringen mee. Beide keren kon ik de weeën opvangen in bad. Ik heb wel 2 "makkelijke" bevallingen gehad zonder complicaties en ook met mijn eigen vk. Maar ik moest wel beide keren 24 uur na de bevalling blijven. Mijn kindjes konden gelukkig wel bij mij op de kamer blijven. 1 nadeel en dat vond ik indd ook de slechte begeleiding bij bv. De eerste keer was het vooral heel slecht maar de tweede keer was het wel redelijk. Er komt bij ons geen derde meer maar als dit wel zo was zou ik zeker weer in Assen willen bevallen. Succes met het maken van een keuze.
Ik ben 2x bevallen in Drachten en dat is me prima bevallen. 1 Van mijn beste vriendinnen heeft na de vroeggeboorte van haar zoon nazorg in Assen gekregen en dat beviel haar ook heel goed. Misschien kun je beide ziekenhuizen bezoeken om een indruk te krijgen?
ik zou inderdaad beide ziekenhuizen bezoeken, en weet je... over elk ZH zullen goede en slechte ervaringen zijn, nergens is iederen 100% tevreden, dus ga zelf kijken waar je je het prettigst bij voelt. Ik moest kiezen tussen Nij smellinge en MCL, en kies voor MCL, puur omdat ik daar vaker geweest ben in mijn leven, het ZH beter ken en nog nooit in Nij Smellinge geweest ben, MCL voelt voor mij veiliger... puur gevoelskwestie dus, want mijn nicht zweert bij Nij smellinghe haha,
Super bedankt voor de snelle reacties. Ik heb mijn keizersnede gehad in drachten. Ik had slechte ervaring met 1 gyn in assen tijdens onze kinderwens. Maar er zijn daar natuurlijk meer . Maar omdat de vk het zo specifiek vertelde begon ik te twijfelen. Assen is dichterbij voor ons maar mijn nan werkt in drachten wat ook weer handig is. Blijft lastig maar vind het echt super fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn.
Ik ben van onze eerste in Drachten bevallen omdat zl in het vruchtwater had gepoept. Ik wilde graag thuis bevallen, maar dat is dus niet gelukt 😉. In het ziekenhuis terecht gekomen bij 7 cm en fijn begeleid door de vk daar. Viel me echt heel erg mee, aangezien ik er liever niet terecht was gekomen, maar goed. Nadat zl er was hebben we heerlijk ruim een uur met z'n drieën door kunnen brengen en kunnen genieten, superfijn vond ik dat. Ik voelde me erg vrij en goed begeleid en vond het echt een mooie ervaring ondanks dat ik liever thuis was gebleven 😀. Als ik jou was zou ik inderdaad bij beide gaan kijken en 'voelen'. Succes ermee!
Hier twee keer bevallen middels een keizersnee in het WZA. Is allemaal prima verlopen, alhoewel de anesthesist bij mij bij de spoedkeizersnee de ruggenprik te hoog zette en ik compleet onder zeil moest. Alleen qua borstvoeding nogal tegenstrijdige berichten/hulp gehad. Dat was dan wel weer een beetje jammer. De een zei dit en de ander zei dat. Ze zaten niet op een lijn. Voor de rest prima begeleiding en lieve verloskundigen en gynaecologen. Was beide keren ook snel weer thuis. Bij Aiden na 3 dagen en bij Finley na 2 dagen.
Hier 6,5 week geleden bevallen in Drachten. Hoewel we altijd meer op Leeuwarden georiënteerde waren, is Drachten me toch beter bevallen qua ziekenhuis. Niet de hele tijd mensen die in en uit lopen maar gewoon af en toe om het hoekje vragen hoe het gaat. Goede uitleg over alles. En na de bevalling op een gezinskamer en later op de kinderafdeling op een couveusesuite omdat zoon op de kinderafdeling moest blijven. Bv ook goede begeleiding. Ik twijfelde op een gegeven moment over het aanleggen dus toen snel een lk erbij.
Ik typ dit bericht vanuit mijn ziekenhuis bed in Assen, wederom een goede ervaring achter de rug met fijn personeel. Vind dit een prima zh en zou het zeker aan anderen aanraden ☺