vroeg stoppen met werken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kissie, 5 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Zijn er mensen die eerder moesten stoppen met werken en waarom?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zit nu al thuis, ivm einde contract.. Ben druk aan t solliciteren, nog zonder resultaat. En ik zit voor 25% in de ziektewet wegens mn rug.

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    wat had je dan voor klachten in je rug? want ik heb er ook erge last van en ik werk nog 36 uur per week.

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zit op dit moment ook thuis, er is nog een kleine kans dat ik aand e slag moet! maar of dat kan is een tweede...
    Ik heb erge last van bekkeninstabiliteit en kan zelfs niet meer ver autorijden! Een klein stukje gaat maar geen kilometers! En zeker niet na een paar vermoeidende uren....

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ben thuis van 17 weken zwangerschap. Eerst omdat ik gewoon ziek was, nadien had ik twee weken verlof en daarna mocht ik van de gyn niet meer gaan werken vanwege constant harde buiken en druk beneden.

Grtz x

6. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik zit al thuis van mijn 7 weken zwanger! :(
    Eerst omdat ik zo misselijk en uitgeput was en nu wegens bekkenpijn.

Ik ga waarschijnlijk thuiszitten tot na mijn zwangerschapsverlof!

Mijn baas heeft een vervangster voor mij en vind het ook beter dat ik zolang thuisblijf omdat ik op het werk nu toch niks meer kan doen met die bekkenpijn.

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    In mijn zwangerschap ging mijn bloeddruk vanaf week 22 stijgen. ook oedeem nam ontzettend toe. Ik heb het nog weten te rekken tot week 31, maar na die tijd moest ik echt stoppen van mijn vk. Achteraf is gebleken dat ik zwangerschapsvergiftiging had en op de dag van de keizersnede (mijn dochter lag in stuit) bleek dat ik mijn eigen bloedlichaampjes aan het afbreken was.

Ik baalde eerst enorm dat ik eerder moest stoppen met werken. Verveelde me nogal, maar later realiseerde ik mij dat het toch voor mijn lichaam echt beter was. Als ik het niet had gedaan had ik misschien nog wel eerder hellp gekregen. Mijn dochter heeft nu keurig tot week 38 in mijn buik gezeten!

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zit al vanaf dag 1 thuis. Ik was al thuis omdat ik me ribbekast had gekenust en er bevonden zich botsplinters toen ik weer terbeen begon te worden en de sex terug was haha ben ik zwanger geraakt.
    En als je zwanger ben mag ik niet werken ivm de agressie. Ze hebben nog gebprobeert ander werk voor me te zoeken heb een paar dagen op een groep gewerkt maar door de hittegolf begon me bloeddruk te dalen waardoor ik niet meer mocht werken van de verloskundige.
    Ik ben ook al me gehele zwangerschap misselijk en aan het overgeven dus ik vind het wel fijn dat ik lekker boven de pot kan hangen zonder dat iemand er last van heeft

9. Niet meer actief

Ik werkte fulltime en heb ook bi. Omdat ik alleen last heb van lopen en liggen werk ik nog wel. Het enige probleem is naar het werk toe en weer terug. Dat is heel pijnlijk en vermoeiend. Werken op zich gaat goed, omdat ik zittend werk heb. Ik slaap s nachts slecht omdat me alles zeer doet. Daarom heb ik besloten samen met de mensen dieck therapeut om 6 uur ipv 8 per dag te werken en ben om half 4 thuis. Ga dan 2 uur rusten en mijn mannetje maakt me dan wakker.

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben vorige week met verlof gegaan, dus 7 weken van tevoren. Ik heb heel veel rugpijn, ben heel moe en het werd gewoon echt teveel. Ik heb daarom een week vakantie aan mijn 6 weken verlof geplakt.

11. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Wat ontzettend vervelend dat jullie al zo lang thuis zijn! Hopelijk kunnen jullie er wel van genieten dat je zwanger bent, want als dat gepaard gaat met veel pijn en/of niet fit voelen dan is dat wel erg vervelend!
    Heel veel sterkte!

liefs,
    cleo

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zit nog niet echt thuis, maar heb wel net 4 weken in de ziektewet gezeten. Op het moment gaat het redelijk goed, en blijf ik ook gewoon werken! Ik probeer zolang mogelijk tot aan de bevalling door te werken als alles goed gaat ;)

13. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik werk vanaf week 24 halve dagen vanwege pijn in mijn rug. Dit is lekker mijn laatste weekje voor mijn verlof.

14. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik zat vanaf week 27 thuis ivm harde buiken en de lange afstand met de auto naar mijn werk (110 km heen en weer terug). Voelde me heel schuldig tegenover mijn baas,maar eenmaal thuis, viel alle last van me af!
    En je doet het voor het mooiste op aarde :) :)

xxx

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Toen ik zwanger was kwam ik met 11 weken thuis te zitten met een veel te lage bloeddruk, daardoor kreeg ik telkens blackouts. Na een paar weken weer aan het werk gegaan, maar rond de 20 weken krijg je weer een dipje, dus toen zat ik weer thuis. Daarna 2 weken gewerkt, toen met BI thuis komen te zitten en toen kreeg ik met 26 weken weeen en mocht ik niet meer werken.

Pfff mijn zwangerschap heb ik als verschrikkelijk ervaren en dan duren 9 maanden lang, HEEL LANG... De bevalling zou ik zo overdoen, maar de zwangerschap liever niet...

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben met de zwangerschap van beide meiden eerder gestopt met werken. Nu, bij de 3e heb ik weer BI, maar ik ben ondertussen een thuisblijfmoeder, dus buiten de deur werken doe ik nu niet meer ;)

17. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ben nu 2 weken 100% thuis.
    heb erg veel last van mijn been. loop 2 keer in de week bij mensendieck.
    en zij zeggen dat ik bekken problemen heb er zit iets knel of in mijn opnder rug of bij mijn bekken.
    kan hierdoor niet lang zitten en kam amper lopen( hele kleine stukjes)
    maar wil met 2 weken toch wel weer an het werk zijn, niet mijn eigen werk, zit nl in de verzorging, maar dan maar even op kantoor. 2 uurtje of zo.
    moet het nog maar even zien.

maar ik kies nu wel eerst voor mezelf en de kleine UK!

groetjes susanne

18. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik zit sinds 1,5 week thuis. Dus vanaf 20 weken zwangerschap.

Ik mag van de gyn niet meer werken i.v.m. harde buiken bij te veel inspanning.

Marian

19. Allyssa

Allyssa Lid

17 apr 2006
    80
    0
    0
    Ik heb vandaag besloten dat ik vanaf deze week thuis blijf, ik heb ontzettend last van mijn onderrug, wat uitstraald naar mijn bil en ook van maagzuur en heel veel harde buiken hierdoor slaap ik ontzettend slecht waardoor ik alleen maar loop te knikkebollen op het werk, ben vorige week al 2 keer eerder naar huis gestuurd omdat ik het niet meer trok. Voel me hier wel schuldig over. Mijn zusje en vriendin zijn allebei doorgegaan tot aan hun verlof. Mijn zusje zelfs met bekkeninstabiliteit. Heb wel een beetje het gevoel dat ik een aansteller ben, omdat zij wel zijn doorgegaan tot aan hun verlof. Gelukkig gaat mijn zwangerschapsverlof volgende week al in, dus is het een weekje eerder. Maar ja blijf me er toch wel schuldig over voelen. Maar het is voor de baby ook niet gezond als mama zo bezig is toch?

Gr
    Allyssa

20. Niet meer actief

Hoi,

Ik zit nu ruim 2 weken thuis vanwege harde buiken en drukgevoel rond het schaambeen. Ben van de eerste 8 weken te vroeg bevallen en lag toen met 25 weken al in het ziekenhuis. Dit kwam toen o.a. omdat ik mij niet aan het voorschrift "rust" hield.

Nu houd ik mij er wel aan, wil geen herhaling van de vorige keer.

Mijn baas gaat er al vanuit dat ik niet eerder dan half 2007 weer aan het werk kom en heeft inmiddels vervanging voor mij geregeld, da's wel een lekker gevoel.

Gr. Naja

Deel Deze Pagina