Hallo dames, Ons dametje vind het helemaal leuk om te knutselen, ze zit sinds een paar weekjes op school en wil het ook verder stimuleren. Aangezien dat de vakantie eraan komt wil ik hier toch iets meer aandacht aan schenken. Ik zag al een leuk topic voorbij komen met leuke ideeen en op internet onwijs veel te vinden. Maar wat ik me nou afvraag wat hebben jullie zoal in de knutseldoos zitten? Verf, vingerverf, watvoor soorten papier etc? Knullige vraag misschien puur nieuwsgierigheid! Thankssss....
verf, vingerverf, gekleurd a4papier, kleurpotloden, waskrijtjes, stickers, foamstickers (letters en cijfers), stempels, knutsellijm, crepepapier, vouwblaadjes, prikblok, ansichtkaarten, restjes inpakpapier, linten, kartelscharen, wcrolletjes, eierdozen, en de klei bewaren we er ook in. (en dan heb ik 2 jongens, hahaha)
Oh leuk joh, de jongens vinden het dus ook prachtig Waar bewaar je dat.....? Ik heb nu ook 2 dozen maar pfpfpfp zo'n rommel, ga het eens uitzoeken! Misschien ook tips hoe/waar jullie dit in opruimen?
Het zit allemaal in één grote krat en die staat op de plank in de voorraadkast. Die krat is niet echt overzichtelijk. Soms ruim ik het wel netjes op maar als je dan iets van onderop wilt pakken ligt alles weer door elkaar.
Knip eens een melkpak doormidden, even versieren en hoppa een opbergplek voor krijtjes of stiften. In plaats van meer materialen kopen kun je ook eens dingen combineren. Bijvoorbeeld waterverf over een wascotekening.
Hmm hier een doosje vol waskrijt, stiften, vouwblaadjes, kleurboeken.. schaar, lijm.. en eh.. tja.. ze is er hartstikke druk mee! de kraaltjes, lintjes, pompoms, stickers etc.. worden allemaal netjes verwerkt in bovenstaande gewoon even naar de eurowinkel of de hema.. voor inspiratie en dan uit de doos, los in de bak. combineren kun je leren
vingerverf waterverf knutselkarton in alle kleuren a4 knutselkarton kleinere maat knutselpapier wit tekenpapier stickers van die bolletjes met een plak onderop plakcijfers en letters vliegerpapier crepepapier gekleurde rondjes gekleurde vierkantjes pijpenragers rietjes wol in alle kleuren klei kleigereedschap klei-ijsmachine stiften kleurpotloden wasco krijtjes pennen plakfiguren van papier prikblok en pen Wil je een foto Ik heb alles op 2 planken georganiseerd zodat het zo voor het pakken ligt.
halverwege het lijstje dacht ik inderdaad.. "een knutselDOOS?" meteen visioen van een doos formaatje 1x1m hier verdwijnt gewoon vanalles bij het knutselspul.. vaak gekochte dingen.. maar bijv. ook vaak kledinglabels en dergelijke zelfs weleens steentjes..
Ik had een foto met mn mobiel gemaakt, maar ala ik selecteer uw bestand doe gebeurt er niks. Hij komt vanavond als ik achter de laptop zit.
Veeeeeelll, onze dochter houdt ook erg van knutselen: stiften potloden waskrijtjes stempelstiften gewone stempels wit teken papier groot schilder papier vouwpapier pakket met papier soorten prikboordje met pen krijtboordje met krijtjes stickers (groot, klein, glitter, drie d) lijm schaar kwasten vingerverf gewone verf (waterverf) klei kleifiguren en vormpjes, schaartje en mesje voor de klei kleurboeken schilderijtjes op doek met verf erbij losse kleurplaten ik heb twee zakken met toiletrollen en keukenrollen gespaard We hebben ook een ton met kralen en draad Magneetjes We hebben ook raamstickers, maar gebruiken we niet Pritt verfrollers Verfschort Tafellaken voor al het kliederen volgens mij heb ik het meeste genoemd. Het meeste zit netjes in een enorme plastic bak!
De meeste dingen zijn al genoemd. Hier is playmais ook heel populair. Ook pijpenragers, stroken, kleine papier stansjes, plakletters en de knutselemmers van de HEMA (met pompoenen, veertjes, enz) zijn erg in trek.
Hier ook sinds kort gek op kleuren/knutselen. Wij hebben: - Papierschaar - Lijm - Glitter (om te strooien) - Glitterlijm - Pailletjes - Potloden - Waskrijtjes - A4 papier (gekleurd en wit) - A5 papier (gekleurd) - Kleurplaten - Kwasten - Plakaatverf - Klei
o ja, playmais hebben wij ook nog staan inderdaad. Deze hebben we nog niet gebruikt, maar dat is gelijk leuk om van het weekend eens te gaan doen!
Poeh, ook wel veel ja.. Georganiseerd in 2 keukenkastjes voor de spullen waar ze zelf niet aan mag komen: Waterverf Vingerverf+schuimstempels (maar dat doen we niet zo vaak..zooi ) lijm met kwastje+knutsellijm Waskrijtjes, meerdere soorten Viltstiften Stoepkrijt Crepepapier Prikblok (maar vindt ze niet zo leuk) Stempeldoos alfabet Stickers, foamstickers letters Glitterdoos HEMA (bollen, chenilles, glitters, glitterlijm, foamstickers, sterretjes) Playdoh klei + allerlei vormpjes, gereedschap ed + banketbakkersset En 1 vakje in haar eigen kast: Kleurboeken Sticker/leerboek Gekleurd papier, meerdere formaten en diktes Wit papier om te tekenen potloden kinder/papierschaar
wij hebben t meeste wel van eerder genoemde lijstjes maar heb ook altijd canvas doeken in huis die ze kan verven, en dus ook van dat verf voor erop.. fotolijstjes versieren is ook leuk, en bloempotten verven