hier ziet de zoon ook alles!je merkt van hem helemaal niks. omdat mijn broer schele/lui oog had wilde ik hem vroeg mogelijk bij oogarts onder controle brengen, met 1 jaar oud begonnen. ik heb zelf cilinder ogen maar heb ook geen last van,kan zonder bril(heb wel een bril die ik nooit op heb) mijn zoon heeft dus cilinder ogen om te voorkomen dat hij luie ogen krijgt moet hij nu bril op hebben. sterkte daarvan wordt stabiel met rond 4 jaar oud, daarna zal het niet meer veranderen. ze maken de pupilen met een verdovende druppel open.en ze meten met een appaaraat hoe de licht in de ogen valt. niet dus door lezen of zien.
we hebben een frame gevonden die wel rond is en niet zo klein.hij is groot voor zijn leeftijd,brilletjes voor zijn leeftijd zijn veel te klein. maar goed het is dus al besteld. ik zal in het begin het aanbieden bij het kijken van little einsteins op tv(met een jongen rood haar en bril).hij vind het super die programma. en heel veel prijzen als hij het niet af zet, ik hoop dat hij het zo langzamerhand leuk vinden, opbouwend dus laten wennen.
Nou wij zijn vandaag (gister) ook geslaagd voor een montuur! Het is een recht model mat zilver met rode kunstof poten. Niet 100% onze keuze maar we moesten echt de knoop doorhakken voor onszelf. We waren al veel te lang aan het zoeken. Maandag ophalen! Ben ook benieuwd hoe hij het zal doen qua ophouden! Laat maar weten hoe het gaat. Misschien kunnen we elkaar tips geven! Dat van little einsteins is idd een goeie! B. Vind hun ook kei leuk. Succes ermee!
het is helemaal super goed gegaan de eerste dag.hij wil het niet op hebben, maar ja, ik leg het steeds weer uit en ik zeg dat het echt moet etc. hij heeft het n paar keer af gedaan, ik zette het terug, de rest van die tijd had hij het echt op gehad! helemaal top! toen hij boos op iets anders was deed hij het af en gaf het een kleine schop(toen in de hoek zitten natuurlijk,) daarna wilde hij het zelf op zetten.echt super goed! met tv natuurlijk ook geweldig! het is ook n beetje wennen voor ons, omdat hij nu niet zomaar op de grond kan rollen of liggen etc met de bril op. hij wrijft al zijn oogjes onder de glazen!ik vind het erg knap van mijn zoontje. en voor het slapen zei hij dat hij wel beter kan zien met de bril op!
staat pittig dat brilletje belize. het wend snel voor je zoon maar ook voor jullie, als mijn dochter dr bril niet op heeft is het geen gezicht, we zijn er zo aan gewend dat ze altijd een bril op heeft. wij moeten in mei weer naar de orthoptist voor de oogmeting en dan mag mijn dochter ook weer een nieuwe bril uitzoeken. ze heeft nu een mega mindy bril ,kijken of ze tegen die tijd weer leuke montuurtjes hebben, mijn dochter heeft nog al een klein en fijn koppie dus de meeste brillen zijn vaak te groot.
Nou Belize fijn dat het zo goed gaat! Staat hem schattig! Hier de bril sinds maandag en vanaf eerste moment houd hij hem op. Ben ook erg trots op hem! Toen hij hem net op had en weer over straat liepen ( hij zat in buggy) zei hij " beter sien". Hij heeft ook al gelijk door gehad dat beter voor hem is. Ik moest vanmorgen "bil poetsie" ( bril poetsen) want er zaten regen druppels op en hij zette hem mooi weer op! Knappe mannekes hoor hebben we!
ja zeker!ik ben ook erg trots op mijn zoontje. hij is nu naar psz.zonder bril.ik wacht nog totdat hij het helemaal geleerd heeft.anders pakken de andere kindjes misschien ook zijn bril of zoiets... geweldig dat het gelijk goed is gegaan. mijn jongen zei wel vanochtend helaas, dat hij met zijn eigen ogen wilde zien. maar vandaag dus nog niet zijn bril op.
Hmm dat is jammer. Hij zal vast moeten wennen. Hier gaat het gelukkig goed! Alleen gister middag met buiten wandelen is hij gevallen. Flinke kras op het glas! Kunnen er weer mee terug.... Hebben hem nog geen week.