Ik ben op zoek naar informatie over glutenallergie. Wie heeft dit/ kan me erbij helpen? Mogelijk heeft mijn zoontje dit (ontlasting staat momenteel op kweek) maar ik kan er erg weinig over vinden (m.n. bij baby's). Ben eigenlijk op zoek naar symptomen, e.d. Had ook al een post geplaatst bij 'voeding' maar misschien dat hier meer meiden lezen.. Alvast bedankt!
Mijn zoontje heeft een allergie voor veel eiwitten, ook voor die in tarwe. Eerst dachten we alle gluten, maar langzaam uitgebreid en hij kan bijv wel tegen spelt. Dus speltheorie, speltpap etc is erg fijn want dat is beter verkrijgbaar en lekkerder dan glutenvrij. De klachten waren vooral diarree en buikpijn. Je hebt trouwens veel websites waar je glutenvrije producten kunt kopen
Bedankt voor je reactie! Hoe is het dan geconstateerd? Is er bloed onderzoek gedaan of hebben ze bij jouw zoontje ook ontlasting getest? En zijn jullie zelf steeds nieuwe dingen gaan introduceren? Het is nog niet zeker hoor, maar omdat hij na 3 dagen brood (we hebben alles heel voorzichtig geintroduceerd vanwege vermoedelijk KMA, maar daar blijkt hij dus overheen te zijn of het niet te hebben gehad uiteindelijk) hele rare luiers had, denkt de KA daar nu aan. Hij had hele dunne, slijmerige, stinkende ontlasting waar nu ook weer bloed in zat. De kinderarts heeft nu 3 kweken gemaakt en daar moeten we nu op wachten.
Toen we brood introduceerde bij onze dochter (koemelk, soja en ei allergie) Heeft ze ook een aantal weken rare luiers gehad en buikpijn. Het was bij haar echt het wennen aan de nieuwe voeding. Nu heeft ze nergens last meer van.
Wij waren al onder behandeling bij de mdl kinderarts ivm de KMA en andere allergieën. Toen wij KMA vrij brood gaven kreeg hij. Direct enorme diarree die steeds erger werd. Na stoppen met t broo stopte ook de diarree. Medisch diëtiste waar we ook in behandeling zijn legde uit dat het waarschijnlijk geen gluten allergie is maar de eiwitten in tarwe de problemen veroorzaakten. Eerder had hij ook een soepstengel en bambix gehad en zelfse probleem.Na een poos speltbrood gegeven en dat ging goed dus was idd de tarwe. Tot nu toe dus ook niks meer met tarwe gehad