Mijn zoontje zit in de maxi cosi en gaat binnenkort over naar de vervolgautostoel. Dat betekent dat we óf een tweede stoeltje erbij moeten kopen á heel veel geld terwijl mijn dochter niet zo lang meer hoeft in deze stoel, óf we gaan meteen naar een vervolgstoel voor mijn dochter zodat mijn zoon in die van haar kan. Nu zijn er meerdere vriendinnen van mij met kinderen onder de 4 (ze zijn van 4-12 jaar of van 15 tot 36 kilo) die er ook een hebben, maar kan dat eigenlijk wel? Ik bedoel, ze is nog lang geen 4 maar weegt wel 15 kilo. Ik denk dat ze wel blijft zitten in die gordels ook. Nou moet ik wel zeggen dat mijn dochter erg lang is voor haar leeftijd, niemand gelooft het als ik zeg dat ze nog geen 3 is. Ze denken eerder dat ze al 4 is. Dus qua bouw zou het moeten kunnen. Wat denken jullie?
Ik heb voor mijn zoon een stoel nmr 3 gekocht met een 5 puntgordel. Mijn zoon werd te lang voor stoel 2 hoofd stak er echt ver boven uit. Hij was nog geen 15 kg dus wel een 5 punt gordel er in. Nu is hij 15 kg en heb de 5 punts gordel er uit gehaald omdat hij het niet lekker vond zitten (jengelen en trekken aan dat ding) en zit nu in de gordel en is 2,5 jaar... maar stoel 2 kon niet meer ivm de lengte en 15kg kan wel met de gordel. dus ik zou stoel nmr 3 kopen en evt met 5 puntgordel er in die je er uit kan halen op den duur. mijn zoon is veel te lang voor zijn leeftijd trouwens, ik moest hem met 7 mnd al uit de MC halen omdat dat echt niet meer kon en nu al uit stoel nmr 2. CB heeft berekend dat als hij zo doorgaat langer dan 2 meter wordt dus nog even en dan ziet hij op mama neer hahaha. (ik ben maar 1,68cm nl)
Leeftijd is irrelevant. Als ze zwaar en lang genoeg is en er goed in kan zitten, mag ze naar een groter stoeltje. Ik zou de jongste in elk geval pas laten overstappen uit de MC naar het vervolgstoeltje als hij te groot wordt voor de MC (dwz: als zijn hoofdje boven de bovenrand uitsteekt, of als hij meer dan 13 kilo weegt). Is hij zo'n flinkerd, dat dit nu al het geval is? Mijn dochter is ongeveer net zo oud, maar kan volgens mij nog wel een paar maanden in de mc zitten (en is ook geen echt kleintje).
Bedankt voor de tip van de 5 puntsgordel! Is een hele slimme! Die kan ik dan altijd nog eruit halen. Ja, mijn zoontje is wel lang. Hij steekt inderdaad al bijna boven de maxi cosi uit. Ik geef het nog een maandje. Mijn man is ook 2 meter, dus vandaar de lange kids...
nee bij mijn stoel zat die er bij het is een stoel nmr 3 dus zitverhoger met rugleuning en hoofdbeschermer en bij zat er een 5 punt gordel in maar die kan je er heel makkelijk uithalen en dan kan de gewone autogordel er op.
Koop hier snel en veilig Nania nieuwe 2010 collectie autostoelen Deze heb ik voor mijn zoon, maar andere merken hebben ze vast ook zal even kijken voor je. maar nu weet even je wat ik bedoel
Mijn zoontje kon met 2 jaar al in een groep3 stoeltje. Maar die was toen al 1m01 en 23 kilo. Nu is hij 3,3 jaar en word voor deze met rugleuning al eigenlijk te groot want je kan deze niet verstellen. Hij is nu 1m15 lang en 23,5 kilo zwaar. als hij er echt flink bovenuit steekt haal ik de rugleuning eraf. Het is wel zo dat ze echt vanaf 15 kilo pas in de groep3 stoeltje mogen.
Amy ging met 2.5 naar stoel nr 3, omdat ze voor nr 2 gewoon te lang was. Ze stak er met haar hoofd al aardig boven uit en vond hem niet meer veilig. Ze was toen 16 kg dus ook dat kon.
Mijn zoontje zal ook naar nr 3 gaan voordat de jongste uit de maxicosi groeit. Hij steekt nu al bijna boven deze uit en is bovendien bijna 15 kilo. Dus nog een half jaartje denk ik
Ik zou vooral letten op gewicht en lengte van je kindje. En als je niet zeker bent gewoon vragen in de winkel maar ik veronderstel dat dit geen probleem zal zijn
weet iemand eigenlijk de criteria om over te gaan naar stoel nr 3? onze oudste zit nu in de stoel die je na de maxicosi gebruikt, nr 2?!. maar hij is heel klein, hij is nu 90 cm en 13 kilo. volgens mij kan hij nog wel een tijdje mee in nr 2 , maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de criteria. groetjes joyce
Die vind je normaal in de info die je bij die stoel vind. Of je kunt het vragen in de winkel. Het is te zien welk model van welk merk je neemt volgens mij.
mijn dochter ging ook over naar stoel 3 toen nando in stoel 2 overging. vond het zonde om voor dat even een stoel 2 bij te halen. alicia was toen 2,5 jaar maar woog al wel 14,5 kilo. het is vanaf 15 kilo tot 30 kilo of vanaf 3 jaar. je moet dus even passen en meten in de winkel of het al wel of niet gaat en eventueel even vragen. hier kon het prima omdat ze ook lang was hebben een stoel 2 en 3 van maxicosi
thanks, ik hou hem nog ff lekker in stoel nr 2. hij is alwel drie maar omdat hij zo klein is en nog lang geen 15 kilo weegt lijkt dit mij verstandiger. groet joyce
Mijn probleem is dat zoontje lang zat is (tegen 1 meter aan) en bijna 16 kilo maar nog geen 2,5 jaar... hij kan de 3-puntsgordel gemakkelijk loskrijgen en snapt nog niet dat dat gevaarlijk is... Die eerder genoemde stoel lijkt me dus wel wat.. ben wel benieuwd hoe die uit de testen is gekomen. Dochterlief is nu ruim 7 maanden, ik hoop dat ze nog een maandje of 3-4 in de maxicosi kan blijven
Hier is ze vorige week in een groep 3 stoeltje over gegaan. Ze zat daarvoor in een Kiddy infinity, zo'n stoelje met een buikblok, maar met al die winterse kleren aan, wou dat buikblok er niet meer goed inschuiven. Eerst trokken we nog wel eens de jas pas aan op de plaats van bestemming, maar met die vreselijke kou werkte dat ook niet echt. Ze is 3 jaar en 4 maanden en weegt net 15 kilo. Nu heeft ze een MC Rodi.
Rick is rond 2 jaar en 9 mnd overgegaan op de nr. 3. Thijs paste toen niet meer in de MC en ging toen in Rick's stoel. Maar ik zou anders Rick wel iets langer in de nr. 2 stoel hebben gelaten. Rick was wel stevig en in elk geval al de minimale 15 kilo. Wij hebben trouwens een stoeltje van de Hema met 5 puntsgordel die eruit kan. Na een paar maanden zijn we overgestapt op de gewone gordel. Zou vooral op het gewicht letten, maar 2 jaar is nog erg jong voor een nr. 3 stoel. Het nadeel is dat deze vaak ook niet in ligstand kunnen dus hangen ze snel met hun hoofd naar beneden als ze in slaap vallen.