hallo dames heb nu een baby van bijna 3 maanden en hij groeit echt als kool. was al niet klein bij geboorte maar nu al helemaal niet meer. weegt rond de 7 kilo en drinkt prima. alleen nu slaapt hij sinds 3 dagen van savonds uur of 9/10 tot 7 uur smorgens. soms wat langer zelfs. nu is dat op zich niet zon groot probleem behalve dat hij dus een fles minder drinkt ineens en ik toch het idee heb dat hij die wel nodig zou hebben. hij zit dus nu dus op de 4 flessen omdat hij een nachtvoeding overslaat maar ook de laatste fles. beetje vroeg voor een kindje van nog geen 3 maanden? verder zie ik hier veel berichten over de laatste fles die gevuld wordt met rijstebloem. moet ik dat nu ook gaan doen? of wakker maken voor de laatste fles? natuurlijk heerlijk dat hij doorslaapt maar hij moet natuurlijk wel zn voeding krijgen! en gezien ik meer vertrouwen heb in dit forum dan in het cb vraag ik het hier maar
het is nog wel een beetje vroeg voor rijstebloem maar je kunt wel nutriton door de laatste fles doen. het lange slapen is geen probleem hoor, lekker toch? het ene kindje is eerder toe aan 4 flessen dan het andere, wij zitten nog op 5 flessen om: 06.30 10.30 14.30 18.30 22.30 wat is jullie schema?
Mijn dochter sliep al vanaf haar geboorte door. Eerste 2 weken wekte we haar voor een nachtvoeding, daarna sliepen papa en mama ook lekker door. Hoeveel CC krijgt je zoontje? Als hij het redt op de 4 flessen zou ik het lekker zo laten. Honger geeft hij echt zelf wel aan. En anders wellicht de flessen iets groter maken of een beetje schuiven met het dagschema. Wij zaten op 07.00/11.00/15.00/19.00/23.00. Rijstebloem zou ik niet doen als hij lekker doorslaapt, is alleen om extra te vullen maar heeft hij niet nodig zo te horen.
hij krijgt nu 4 flessen van 180*6. om de 4 uur vanaf 7 uur smorgens. ja heel lekker natuurlijk maar vind het wel nog erg vroeg. ik zal eens proberen wat hij doet met een fles waar wat meer inzit.mag ik hem nog wel ophogen? tis wel een grote plens voor zon klein babymaagje natuurlijk
maar aan de andere kant, als het hier goed op gaat, waarom veranderen? je kunt het ook lekker zo laten natuurlijk
ja dat is ook zo maar dacht echt dat het zo lang doorslapen op deze leeftijd nog niet mocht. had ik verkeerd dus
Mijn dochtertje deed dit ook voordat ze 3 maanden was. Ze krijgt nu 4 x 210+ 7 scheppen en s' avonds rijstebloem. Die rijstebloem ben ik gaan geven toen ze net 3 maanden was, cb vond dit goed. Maar ook omdat mijn dochtertje altijd hongerig, maar de laatste fles gewoon niet meer wilde omdat ze dan wilde slapen. Maar ik zou er lekker van genieten hoor! Ik vind het heerlijk dat ze zo lang slaap. Ze gaat nu van ongeveer 19.00 tot ongeveer half 8 zo. Heerlijk toch!
Doorslapen mag zo lang! je kindje is 7 kilo schrijf je, dus zou hij 14 uur mogen slapen... Aantal ponden is aantal uren dat ie mag doorslapen. Ik zou het dus lekker zo laten! Als ie honger krijgt meldt ie zich wel weer. Rijstebloem zou ik niet gebruiken, vult alleen maar extra en dat heeft hij blijkbaar niet nodig! Evenals nutriton. Flessen ophogen lijkt em ook niet nodig. Als hij het hiermee redt is dat prima!
Hier ook vroeg aan de rijstebloem bij melk gegaan... Denk ook al bij 3 maanden.. Hier krijgt meisje om 19:30 flesje gaat dan om 20:00 d'r bedje in en dan slaapt ze tot 23:00, dan geef ik haar half slapend de fles (180ml water + 6 schepjes + 3 schepjes rijstenbloem).... Leg haar terug en ze slaapt tot 07:30...... Dus op die manier komt ze hiet dus wel aan de 5 flessen!!!