28 weken veel rugpijn hoe omgaan met werk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Elisia, Nov 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elisia

Elisia Lid

Apr 15, 2010
    86
    0
    0
    Hoi allemaal

ik ben nu 28 weken zwanger en de zwangerschap verloopt erg goed gelukkig!! Alleen heb ik wel hele erge last van rugpijn onderin me rug. Ik heb al fysio dit helpt niet echt veel. Nu heb ik me al meerdere malen moeten ziekmelden op het werk waar ik me best shuldig over voel. Maarja m'n kindje en ik zij natuurlijk veel belangrijker nu.
    Nu moet ik morgen naar de dokter en wil ik eigenlijk vragen of het mogelijk is of ik minder kan gaan werken want ik hou het absoluut niet meer vol.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en hoe ik dit het beste aan kan pakken???

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

als je zoveel last van je rug hebt en de fysio niks helpt, zou ik stoppen zo nodig tijdelijk of anders idd gaan minderen.
    je hebt maar 1 lichaam en pijn is wel een symptoom dus zou ik er wel naar luisteren als ik jou was.

snap wel het is moeilijk om je ziek te melden of aan te geven dat het niet meer lukt maar als het nodig is dan is het niet anders en niemand zal tegen je zeggen dat je je aanstelt (en ookal zeggen ze dat wel dat doe je echt niet)
    ik zelf ben nu al volledig in de ziektewet en ga 1 ochtend in de week therapeutisch was koffie schenken enz en dat is al voldoende voor mij. ik vond dit ook vervelend om te doen maar vond het nog erger om zoveel last te hebben van mijn rug.

maar heeft de fysio niet gezegd waar de rugpijn van komt?

ik hoop dat je er iets aan hebt

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat voor werk doe je? Ik had vanaf 12 weken erg last van mn rug en met 20 weken kreeg ik van mn fysio het advies "Doe het nou eens echt rustig aan, anders komt het echt niet meer goed hoor!" bleek dat mn bekken scheef stond en intussen verging ik van de pijn, huilen na het werk! Ik ben toen naar de arbo gegaan op eigen verzoek en heb toen eerst afspraken gemaakt over dat ik ondersteunend aanwezig zou zijn en niet meer in de zorg zou werken ( Ik werk op een woning met oude verstandelijk gehandicapten die dus zware lichamelijke zorg nodig hebben ) en later toen ook 8 uur aanwezig op mn werk zijn me teveel werd mocht ik op eigen geleide komen, dus wanneer 't mij lukte. Met ca 28 weken ben ik thuisgebleven omdat zelfs 't fietsen naar mn werk toe etc niet meer ging. Dus mijn advies; vraag om een afspraak bij de arbo arts!

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Zou ook adviseren om een gesprek met de arbo aan te vragen!
    JIJ bent uiteindelijk degene die het beste voelt wat wel/niet gaat! Je zegt zelf al..kindje en jij zijn nu het belangrijkst.
    Hier zit ik ook al sinds 3 weken volledig in de ziektewet vanwege bekkenklachten. Heel vervelend, maar merk nu wel dat dit zo beter is!

5. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Ik ben vanaf 24 weken halve dagen gaan werken en zit vanaf week 27 volledig in de ziektewet omdat ik zo'n last had van rug/zij.......
    Bij mij is het via de arbo gegaan.
    Als het niet gaat dan gaat het niet, ik voel me ook wel schuldig maar de kleine en ik zijn nu het belangrijkste!!! En ik wil ook genieten en niet alleen maar pijn hebben omdat ik moet werken.

Luister naar je lichaam!!!

Share This Page