Nog geen 35w en om de 5 min harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liesje76, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nee meid daar kan ze niet vanuit gaan. het is allemaal zo verschillend zoals ik al zei...de bevalling begon ook zo bij mij en ik verloor geen bloed en of slijm/vocht. gewoon bellen en vragen voor een onderzoekje.al is het voor je eigen gemoedsrust. als er niks aan de hand is dan kun jij weer lekker relaxed slapen..als er wel iets aan de hand is zal je toch erg blij zijn dat je wel gebeld heb.

2. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Ben erg benieuwd of je na de notaris nog heen kon en wat de vk zei

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook geen bloed/vocht en toch echt premature weeen met 30 weken bij colin.. Nu met 25 weer activiteit en ik lig plat..

Voor je eigen gemoedsrust even laten controleren, dat mag je ook zeggen he.. IK maak me er druk om dus wil je controleren bij de vk. Stress en onrust is ook niet goed dus dan hoort ze eigenlijk wel te controleren.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Wauw ik heb zelden zo'n eigenwijs iemand meegemaakt zoals jij! Je zit nu al een paar dagen iets uit te stellen wat je daaaagen geleden had moeten doen! Als je vandaag niet belt dan kom ik ff langs.... ;)

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik kom met je mee!!!!!!!!!!!!!!

6. Tese

Tese Niet meer actief

Huppakee!!! Twee man sterk! Dus ik zou maar snel bellen....

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    zo jullie zijn wel vasthoudend zeg :p

weet je waarom ik niet zo gauw meer bel omdat ik al zo vaak met buikpijn op het zkh heb gezeten waarvan ze niet weten wat het is en ik elke keer met dezelfde opmerking naar huis werd gestuurd
    zullen je banden wel zijn ;)

8. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Dit is idd niet erg fijn omdat elke keer te moeten horen :(
    Maar volgens mij zo ik stapelgek worden als ik met 35 wk steeds harde buiken kreeg.
    Maar ik hoop dat het nu rustig is en dat beb lekker blijft zitten.

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    liesje je bent een beetje eigenwijs hoor..... je vraagt raad iedereen adviseert je om te bellen en je doet het niet (snap ik wel ik ben ook zo'n druif....) maar ik zou zeker voor het weekend even contact opnemen dat je iig geruster bent. harde buiken en oefenweeen horen niet pijnlijk te zijn of in een ritme aan te houden! en je doet jezelf en beeb tekort als er wel wat gaande is.....

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    yep dat is de goeie benaming...een giga druif :D

ik heb nog steeds wel wat last van de buik maar het ritme in de harde buiken is een beetje weg..ik heb ze nog wel
    vanmorgen in bed ook wel, zo hard dat je precies kan voelen hoe de beeb ligt
    aan de andere kant ben ik een beetje bang om weer met de mededeling afgewimpeld te worden van het zal waarschijnlijk het voorwerk zijn, het zal geen ontsluiting tot gevolg hebben ;)

misschien stom gedacht van mij, maar zo voel ik het :(

11. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Sorry dat ik het zeg...maar als je om advies vraagt en iedereen zegt even bellen en gewoon vragen om een ctg, want dan kunnen ze echt wel zien of het harde buiken zijn of echt al weeen en je blijft dan nog daaaaagen rondlopen....waarom vraag je dan advies?????

Echt bellen meis, ze zitten ervoor en jij voelt je er onzeker door en je loopt er niet lekker van. Ook al is het dan nog maar voorwerk, dan weet je het in ieder geval en kun je weer even "gerust" verder. Beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig!!!

Dus echt bellen!!!!!

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zeg ook: bellen! Ik snap ook niet dat je dat nog niet gedaan hebt. Als er iets mis gaat, omdat je te laat was, dat vergeef je jezelf nooit. Bellen is een kleine moeite: het is voor je kindje he!

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb gebeld en het zijn 'gewoon' voorweeen en als er wat gebeurt dan doen ze toch niks om de bevalling tegen te houden.
    Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze ook niet komen kijken.
    Tevens omdat de harde buiken nu geen regelmaat meer hebben en pas als ik slijm/bloed verlies dan komen ze kijken of dat de harde buiken binnen de 5 minuten komen.

Ik moet het hier gewoon mee doen...

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar nu kun je jezelf helemaal niks verwijten meid...
    Ik hou ook niet zo van bellen, maar toch zeggen ze altijd, liever 10x te vaak dan 1x te weinig...en zo is het ook!

Als ze daar zeggen dat het voorweeën zijn en dat ze verder niks doen, dan zal het wel zo zijn...
    En dan kun jij jezelf achteraf (mocht er iets misgaan, wat ik niet denk hoor) niet verwijten dat je niet eerder gebeld hebt!

Liefs

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik had toch wel verwacht dat ze een controle zouden doen aangezien ik vorige week vrijdag ook al met de dezelfde klachten heb gebeld

maar ja wie ben ik dan he

16. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Ik zit met hetzelfde probleem. Loop sinds een bloeding bij 30 weken in het ziekenhuis onder controle. Vorige week zaterdag hele dag harde buiken, om de 5 minuten. Elke keer als ik dacht nu wordt het me te gek, ik ga bellen, dan zakte het af. Tot 's avonds.
    Ziekenhuis gebeld, moest meteen langskomen. Uur aan de ctg gelegen en harde buiken namen niet af, had ineens ook een hele hoge bloeddruk. Omdat mijn bloeddruk langzaam zakte en ik geen ontsluiting had ben ik gewoon naar huis gestuurd:( Voelde me heel beroerd.

Maandag erop afspraak bij gyn. Bloeddruk was inmiddels gezakt en harde buiken ook weer afgenomen, maar niet weg. Heb gevraagd wat ik nu moet doen als ik het weer zo extreem krijg.
    Moet nu bellen als het echt weeen zijn, 2 uur lang, dus echt pijn doen, of als ik het idee heb dat mijn bloeddruk erg hoog wordt. Verder halen die harde buiken bij mij niks uit, volgens haar.
    Maar ja, vandaag weer zelfde liedje, hele dag harde buiken, maar verder niks, geen hoge bloeddruk, geen pijn.:( Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Er is letterlijk gezegd, als het weeen zijn stoppen we niks en komt het kindje gewoon.

17. misa

misa Niet meer actief

Vervelend, maar toch goed dat je gebeld hebt!
    maar niets doen lijkt me gek, want ik neem aan dat ze niet willen dat je kindje nu al geboren wordt.
    Succes ermee! :)

18. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat willen ze idd niet maar ze zei ook van als het geboren wordt dan kan het kindje zich prima redden, moet alleen wel even onder observatie blijven.
    Dus ze maken zich niet druk...;)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Klopt, na 34 weken remmen ze geen weeen meer (tenzij in bijzondere omstandigheden). De nadelen van het remmen zijn dan waarschijnlijk groter dan de voordelen.

20. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik heb nadat ik met 25+3 in het zh aan de remmers lag de rest van de zw.schap harde buiken gehad. Bij elke beweging, bij elke stap die ik zette. Heb ook regelmatig aan het CTG gelegen en kon elke keer weer naar huis met de mededeling: de harde buiken zijn vervelend maar ze doen gelukkig niks (ontsluiting ed) Met 37 wkn had ik 1cm ontsluiting (bmm was al verweekt met 25+3) en met 38 wkn ben ik ingeleid omdat ik na 13 wkn rust echt niet meer kon.
    Ik was nadat ik premature weeën had het vertrouwen in mijn lijf volledig kwijt.

Wat ik wil zeggen is dat harde buiken wat doen als ze regelmatig komen (zoals bij mij met 25+3, verweking baarmoedermond). Ook zijn harde buiken een teken dat je het echt rustig aan moet gaan doen! Verder kan ik er weinig advies ingeven, alleen luister naar je lijf en je gevoel, vertrouw je het niet dan moet je bellen. Pak je rust, succes!

Deel Deze Pagina