Nog geen 35w en om de 5 min harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liesje76, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    vind het een rare gang van zaken. als het namelijk wel voor ontsluiting zorg zou je toch ff naar het zh moeten om daar te bevallen lijkt me.. dus snap niet dat het te veel moeite is om ff te checken. ook voor jouw geruststelling.
    maar je kan idd zoveel en zo lang voorwerk hebben. zegt helaas ook niks over wanneer het kindje komt. alleen zegt het vaak wel dat je je kan voorbereiden op een "snelle" bevalling.

Mijn vk zei altijd elke wee (dus ook voorwee) die je gehad hebt krijg je niet meer tijdens de bevalling. het doet wel degelijk wat zorgt alleen niet voor ontsluiting.

2. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    ach ze blijft gewoon doormodderen en maar bijna elke dag klagen..ik was wel naar het ziekenhuis gegaan.

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    laten we nu ff niet gaan katten vk heeft er een duidelijke mening over gegeven. en ze klaagt niet had een vraag, twijfelde lang (naar ons aller mening te lang)heeft gebeld en kreeg antwoord.
    wat heeft iemand (wie dan ook) aan jou bovenstaande opmerking?

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dankje ;)
    Ik wilde er zelf niet op reageren ;)

5. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

:$ was dat nou weer voor een reactie? Ze heeft gebeld en de vk is helder geweest! Of de bevalling nu wel of niet begint maakt niets uit. Als de bevalling begint bel je toch ook pas als je een uur lang om de vijf minuten weeën hebt? Dus waarom naar het zh gaan als je toch het antwoord al weet...

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    je mag dan wel een eigenwijze druif zijn;) maar het is niet nodig dat mensen vervelend gaan doen... hopelijk voel je je nu ook wat beter? wellicht even rustig aan doen wat wil helpen... zie trouwens dat het niet je eerste kindje is.... dan zijn harde buiken ook sneller een feit (vanochtend van mijn eigen vk gehoord tijdens controle) en verder lekker genieten en rusten hoor! straks weer handjes vol!!!!

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    tja gelukkig ben ik niet de enigste eigenwijze die bestaat ;)

ik heb me een paar dagen ietsje beter gevoeld alleen afgelopen nacht een ontzettende ruknacht gehad, van 2 tot 5.30 uur wakker gelegen met erg brandend maagzuur en toch weer harde buiken.
    Ben er nu nog beroerd van...als het in de loop van de morgen niet verder afzakt dan bel ik de vk nog even en anders heb ik gewoon morgenochtend om 9.20 uur een controle en dan kan ik het ook aangeven.

Ja de vk vertelde mij idd ook dat je bij een 2e of volgende zwangerschap daar meer en eerder last van hebt..
    nou nog eventjes en dan mag het kindje thuis geboren worden...dus laat maar komen, ik ben er klaar voor :D

Dankje voor je reactie meid!

8. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Zelfs al loop je voor hoge bloeddruk om de 3 dagen in het ziekenhuis en heb je elke dag urenlang harde buiken om de 5 minuten, dan nog krijg ik alleen het antwoord dat ik moet bellen als het 2 uur aanhoudt en het zo'n pijn doet dat ik het weg moet puffen.
    Ik geef nu al een week bij elke controle (telkens een andere gyn) aan dat ik die harde buiken zo extreem heb en niet een kijkt of er ontsluiting is. Is volgens hun ook niet nodig omdat ik het wel merk als het doorzet en ze met deze termijn de beeb gewoon laten komen.

Vind het wel eng. Stel dat ik nu al een cm of 5 heb. Iedereen in mijn familie is van de turbobevallingen. Ik mag hopen dat ik op tijd in het ziekenhuis ben en mijn man op tijd thuis van zijn werk. Hij heeft waarschijnlijk anderhalf uur nodig om vervanging op zijn werk te krijgen en thuis te komen, ook 's nachts.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik kan me wel voorstellen dat je niet belt hoor... het is vaak tock een gevoelskwestie en helemaal als het niet je eerste is kun je heel vaak voor jan ... heen.

Ik had bij nr 1 bijna geen last van voorweeën oid, bij nr 2 al meer en nu heb ik soms al echt flinke krampen (van die waar je echt chagerijning van wordt en om de paar minuten komen) maar allemaal lang niet erg genoeg om elke keer voor heen te gaan. Ze kunnen daar ook niks doen. Verder als ze gaan lopen wroeten opzoek naar ontsluiting prikkellen ze de boel misschien alleen maar meer en bij een volgend kind is de boel vaak al weken soepel en is een paar cm ontsluiting hebben ook niks vreemd. Ik had met 30 wk al 1 cm (toen wel keer onderzoek gehad omdat het wel heel heftig was) maar omdat het mn 3de is is dat heel normaal en geen reden tot zorg.

Ik denk dat het vooral vervelend en lastig voor jezelf is maar het geen kwaad kan. Zou vooral vertrouwen op je gevoel, je lijf kan je flink foppen.

10. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Zie dat je weer een rotnacht gehad hebt. Hier ook weer. Als je morgen naar de vk moet, heb ik misschien wel een tip voor je.
    Ik was gisteren in het ziekenhuis en heb ook aangegeven dat ik doodmoe ben door het niet slapen 's nachts.
    Nu stelden ze me voor om als het te erg wordt me voor 1 nacht op te nemen en te laten slapen met medicatie om een beetje bij te tanken. Hoorde dat een gewone vk je hier ook voor kan doorsturen. Het is 1 nachtje en dag erna gewoon weer naar huis.

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb nog een dochter thuis lopen dus even een nachtje in het zkh is niet zo makkelijk...en ik blijf ook liever in mijn eigen bed hoe raar dat het ook klinkt.
    maar ik zal je tip echt in gedachten houden mocht het nachten achter elkaar zo doorgaan.

12. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    En voor je maagzuur gewoon een stip rennie onder je kussen ;) Ik neem er zo'n 2 a 3 per nacht.

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb gaviscon en rennies in huis en niks helpt
    Zelfs de keukenmiddeltjes zoals melk helpt niet jammer genoeg

14. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik heb sinds gsiteren continu harden buiken, wel 6 a 7 per uur.
    Ik hoop allemaal dat het wellicht een beetje doorzet, van mij mag ie hoor:D

De eerste zwangerschap heb ik ook zo'n nachtje door gebracht in het ziekenhuis omdat ik niet meer kon slapen thuis en heb ik ook een nachtje medicatie gehad om wel door te slapen. Bij mij hielp dit ook niet en zijn er alsnog 's morgens de vliezen gebroken.

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik hoop dat het voor jou gaat doorzetten acnaib...voor mij aan de ene kant ook wel maar ik wil graag thuis bevallen dus de beeb moet nog even wachten tot zondag

16. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    @ Liesje76, yes 37 weken. Laat nu maar komen of niet.
    Hoe gaat het nu met de buik. Nog steeds onrustig?

17. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    @Liesje76: Was ook even benieuwd hoe het nu is. Gelukkig nu op de 37 weken ;)

Hier nog hetzelfde, woensdag zit ik ook op 37 weken. Heb nu medicatie voor hoge bloeddruk gekregen. Kan de hele dag alleen maar slapen en tussendoor harde buiken. Maar ik slaap tenimste :p Das nu weer een fijne bijwerking.

Heel veel succes iig!

18. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hoi dames,

de beeb zit er nog knus en warm in, maar de 37w zijn gehaald dus van mij mag de beeb komen hoor!
    De buik is nog steeds erg onrustig maar wordt elke keer door de vk afschoven op bij een 2e heb je meer last van voorweeen.
    Nou ja vanmiddag heb ik weer een afspraak, zouden ze misschien nu al willen kijken of er wat gaande is of zouden ze dat pas echt volgende week doen?
    Hangt er denk ik ook vanaf welke vk dat er vanmiddag zit....

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik denk het niet gezien hun eerdere antwoorden. je zou wel bespreekbaar kunnen maken dat je er echt last van hebt, je onzeker voelt en enorm beperkt ben.

20. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Als ik jou reacties van de vk lees ben ik blij dat ik hun niet heb :$
    Maar ik wens je veel sterkte vanmiddag.

Deel Deze Pagina