Nog geen 6 jaar en al puistjes

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Wolf1981, Jun 13, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wolf1981

Wolf1981 Lid

Apr 28, 2017
    54
    24
    8
    Female
    Mijn dochter is 5,5 jaar maar ik plaats het onder schoolkinderen omdat ik dan meer kans heb op herkenning.
    Sinds een half jaar heeft ze wat kleine bultjes op haar voorhoofd. Niet altijd op dezelfde plek. Daar dacht ik verder niet bij na maar sinds een maand of 2 zit er soms ook een grote puist bij. De kleine bultjes en grote zijn duidelijk (jeugd) puistjes. Precies zoals ik ze heb als ik ongesteld ben of zoals ik ze had in mijn puberteit en zwangerschap. Onze oudste van 12 jaar begint net met puistjes en zijn precies hetzelfde, al heeft zij er wel minder.
    Vanmiddag heb ik een afspraak staan bij de huisarts hoor maar ben benieuwd of iemand het herkend.
    Via google is er zo weinig over te vinden. Ze lijkt ook ouder dan 5,5 jaar. Verder heeft ze gelukkig nog geen andere signalen van eventuele vervroegde puberteit (al kan ze flinke buien hebben, maar dat is de leeftijd zou ik zeggen) Ze eet heel gezond maar een verband tussen puistjes en eten is sowieso ook nooit wetenschappelijk aangetoond. (wat wel veel mensen denken, dacht ik ook altijd)

Dus iemand ervaring met jeugdpuistjes bij kinderen van 5, 6 of 7 jaar? Was het een teken van vervroegde puberteit? Jeugdpuistjes zijn bijna altijd hormonaal en daarom komt het eigenlijk gewoon niet voor bij kleuters.

2. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

Jan 28, 2015
    1,215
    542
    113
    Hier heeft onze dochter het ook al jaren en we hebben laatst een kweek af kunnen nemen en bleek een bacterie te zijn. Helaas na de ab kuur is het weer terug gekomen en nu moet ze vrijdag naar de dermatoloog toe. Ze krijgt het in elk geval snel na het eten van varkensvlees zoals spekjes. Het verergert dan echt. Benieuwd wat jou huisarts ervan zegt.

Share This Page