...... ik weet dat het mogelijk is.... Dames, ik heb een vraag. Mijn zoontje heeft heel heftig waterpokken gehad toen hij vier was. Hij is nu zeven. En nu twijfel ik toch, of hij opnieuw, maar dan een hele lichte vorm heeft. Het jeukt wat zegt hij. Er zit iet wat verdikkingen in zijn gezicht (net de bolling van het pukkeltje zeg maar) en de foto is van zijn enkel. Eerst dacht ik muggenbulten, maar nee, dat zijn er teveel. Lijkt iets vocht in te zitten. Links is een foto van dezelfde plek als rechts, is gemaakt nadat hij een kwartier uit bed was en dus de warmte weg was van het zomerdekbed (foto rechts). Dat zwellen kan ik me ook nog herinneren van de waterpokken: als het broeit/warm is, zwellen we extra op. Achter op zijn kuit zitten twee bultjes en ook op beide onderarmen zit er eentje, ze lijken op de bultjes van de rechter foto.
Nee, ik denk het niet. Vooral omdat hij ook een lange broek aan had en het ook op zijn armen (elleboogsplooi) en kuiten zit.....
Vind het ook geen waterpokken lijken, die heb je in verschillende stadia tegelijk en meer verspreid over je gehele lichaam. En kan ook niet als hij op z'n vierde waterpokken heeft gehad. Reactivatie zou dan weer veel meer lokaal zijn. Misschien beginnende waterwratjes? Of plant uitslag inderdaad.
Nou die zal ook zeggen ff aankijken.... Ik denk eerder dat het beginnende waterwratten zijn en eigenlijk geen waterpokken.
Waterpokken krijg je geen tweede keer mits de eerste keer boven het jaar was. Eerste keer onder het jaar dan is er wel een grotere kans. Dit lijken mij waterwratjes of hitte bultjes maar ben geen dokter
Denk uitslag processierups. Google naar ff. Jeukt enorm Is hij in de bossen geweest, struik, speeltuin. Gisteren zaten we er in pakje gewoon lopen over de grond en geen buxus in de buurt
Ik zeg ook waterwratjes. Bij krabben worden het er meer. Ze gaan vanzelf weg, schijnt. Hier duurde het 2 jaar tot ze weg waren, en dat gebeurde pas toen ze ingedroogd waren. Hardnekkige krengen.
lijk me ook niet waterpokken. HA moet ernaar kijken, omdat het jeukt. kan van alles zijn. HA moet er naar kijken.
Het kan nog van alles zijn.. google op beginnende waterwratjes, beginnende gordelroos en je vind soortgelijke bultjes... dus ik zou ook denken, even afwachten nog hoe het verder gaat- het kan nu nog vanalles zijn zo in het begin... (waarmee ik niet wil zeggen dat het één van beiden is - zeker gordelroos is niet heel logisch niet- te veel verschillende plekken- maar dat veel dingen op elkaar lijken dus..)
Iedereen bedankt. We wilden inderdaad alleen naar de huisarts, mocht het lijken op tweede keer waterpokken, omdat dat wat vreemd zou zijn. We zijn na vele foto's en reacties tot de overtuiging gekomen dat het inderdaad waarschijnlijk waterwratjes betreft en hebben met deze uitleg dan ook de afspraak afgezegd om het verder aan te kijken. Bedankt allemaal!