Nog geen 6 weken, al dikke buik.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Miesje25, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Wie heeft dit ook gehad.

Ik ben van mezelf normaal echt dun.
    Heb bijna geen heupen en echt strakke buik normaal.
    Nu AL niet meer. Broeken zitten gewoon echt niet lekker. S'ochtends krijg ik me broek nog wel dicht en zolang ik sta lukt dat nog wel, maar zodra ik ga zitten gelijk me knoop los. En aan begin van middag gaat alles steeds strakker zitten en zit me broek dicht zelfs niet lekker als ik sta. Me echte strakke broeken krijg ik al niet eens meer aan.
    Ik ben nog geen eens 6 weken zwanger, dit ook nog volgens mijn eigen berekening dus miss nog wel korter ook.

Ik wil toch echt de eerste echo afwachten voor ik positiekleding ga kopen enzo.

Wie had dit ook al zo snel??

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ja, ik herken het wel. Ik was ook al snel 'opgeblazen'. Mijn darmen werkten niet echt mee, daardoor was mijn buik helemaal opgeblazen. Ik had met 8 weken dus ook al positiebroeken nodig :D Nadien is het buikje wel een beetje terug afgezwakt, om nadien te groeien door de baby zelf :p

3. Nathalie35

Nathalie35 Actief lid

16 apr 2013
    201
    0
    16
    Rotterdam
    Ook ik was al snel dikker geworden, verborg tot week 12 mijn buik met truien en wijde shirts.

4. Av1985

Av1985 Lid

2 mei 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Check! Zit bijna op de 7 en merk het met name met avond eten dat het allemaal te strak gaat zitten. En vraag eventueel advies aan winkel die positiekleding verkoopt dat je wel even plezier kan hebben van je broek oid die je nu eventueel koopt. Scheelt voor ons dat de zomer er aan komt. Jurkjes!

5. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar hoor! Ik krijg me knopen van me broeken niet meer dicht.. is dan wel me 2de zwangerschap dus zal ook wel sneller gaan.. maar heb gister zelfs al me positiiebroek aangehad van me vorige zwangerschap..:)

6. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Heel herkenbaar. K ben ook dun, platte buik enzo.. Maar bij 5 weken kon ik savonds m'n broek niet meer dichthouden. Bij 6 weken deed ik thuis al een zwangerschapsrelax broek aan. En overdag losse broeken, want m'n spijkerbroeken passen echt niet meer. K ben in 2 weken 2,5 kilo aangekomen (wat voor mij veel is). Wat ik afgelopen week en aangekomen, geen idee, maar m'n buik is nog dikker. En zoals door andere gezegd, savonds is t erger ;) k ben er zelf erg verbaasd over eigenlijk! Haha

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Elastiekje door je knoopsgat heen halen, dan kan je het nog iets langer rekken ;).
    Overigens niet heel erg herkenbaar, voordat ik echt aan de positiebroeken begon was ik toch wel een week of 16/18, zelfs bij de 2e. En daarvoor dus lekkere losse broeken of een elastiekje erdoor (bij mn spijkerbroeken).

Aanvulling: ik heb bij beide zwangerschappen de eerste 16 weken wel continue boven de pot gehangen, dus daar kan het mee te maken hebben :p

8. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Ben blij dat ik niet de enige ben.
    Misschien zondag even naar de stad als ik niet te moe ben morgen nog een hele dag werken.
    Verder heb ik (nog) niet overgeven. Maar ik eet wel nog meer terwijl ik normaal al echt veel eet.
    Ook lijkt het wel of ik constant honger heb en me buik nooit gevuld is.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Het is nog niet echt je buik (baarmoeder), maar meer je darmen die aan het opzetten zijn. Ik had ook al vrij snel een lichte bolling en had rond de 10-12 weken al positiebroeken aan. De broekrand begon ook te knellen en in mijn buik te drukken.

Heb je broeken met een verstelbare broekband? Dan zou ik die aantrekken :)

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    eerste weken zijn het je darmen die opgeblazen zijn die moeten allemaal weer opnieuw op de plek omdat je.baarmoeder gaat groeien

zoeits stond me bij van me 1e zwschap
    had.het ook een opgeblazen buik na 7e week is t overgegaan

vorige zw schap zei iedereen rond 12 wkn oh je.krijgt een buik al ik zei nee hoor zijm me darmen en dat klopte ook want tot 26 wkn geloof ik kon ik me eigen broeken aan.

11. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ik ook bij 6 weken ofz, en daarna is het weer weggetrokken en had ik pas bij 11 weken weer iets een buikje

12. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik ben morgen 6 weken en ik heb ook echt een enorme buik. Alsof ik al halverwege ben. Het is wel mijn tweede en bij de eerste ging het ook snel (maar niet zo snel als nu). Het is bijna onmogelijk om te verbergen. Plus ik ben al niet slank.

13. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.613
    165
    63
    Had ook al snel een dikke buik, ben nu 12 weken en hij word steeds groter

14. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Bij mij begon vorige week (bij 6 weken) mijn broeken niet meer lekker te zitten. Na het eten moet er echt een knoopje open...
    Herkenbaar!

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Iedere week ga ik met angst en beven op de weegschaal, want iedere keer weet ik zeker dat ik minstens 5 kilo ben aangekomen op mijn buik ;) maar weeg nog steeds hetzelfde als voorheen.. komt bij mij ook door mijn darmen.. gelukkig zie je er niets van in mijn werkkleding :) wil het graag nog even geheim houden voor mijn collega's..

16. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Check! Morgen 5 weken volgens eigen berekening! Moet nu al wijdere shirts dragen anders gaan mensen het zeker weten vragen;)

17. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik ben ook al zo opgeblazen Pff.

18. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al 2 weken bijna continu m'n knoop los onder m'n riem en riem losser. 's avonds op de bank gaan knoop en riem helemaal los en dan lekker een deken om me heen.

19. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ohh ik was met 8 weken al 4 kilo aangekomen!! Ik ben zelf vrij slank (1, 77 en 63 kilo). Die kilo's waren ook echt van de zwangerschap, want na de curretage:( zat ik weer op mijn oude gewicht!

20. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal. Broeken beginnen ook al te spannen rond mijn buik en heupen. Maar het valt nog mee. Normaal gezien weeg ik 50 - 51 kg bij 1m72, deze morgen woog ik 54! Bijna 4 kg erbij in 2 weken tijd!

Deel Deze Pagina