meisje of jongen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liefje, 29 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    vanaf wanneer kunnen ze het geslacht zien ?

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Bij mij zagen ze het met 15 weken (en 4 dagen),
    tijdens de pretecho. Maar bij echo twee weken later kon ze het niet zien, beentjes zaten ervoor :D

gr.debby

3. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    mijn vriend is er heel benieuwd naar, maar ik heb hem gezegd dat hij toch nog wel wat geduld zal moeten hebben.

4. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    ja nu nog wel! heb wel verhalen gehoord van meiden die het met 12 weken konden zien.. dus..misschien een pretecho plannen voor hem?

Het is echt leuk om te zien!!

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb t met 22 weken gezien.. tijdens de 9-maanden beurs... bij de 20 weken echo wilde de echoscopiste niet voor mij kijken...

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Meestal vragen ze je bij de 20-weken-echo of je het geslacht wil weten. Dan kunnen ze met grote zekerheid antwoord geven.

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wat is dat voor iets raars?!
    Normaal proberen ze het wel altijd voor je bij de 20wkn echo. Als ze het niet kunnen zien houdt het natuurlijk op, maar ze kunnen het toch op z'n minst proberen :(
    Ik heb vorige week een extra echo gehad ivm een bloeding. Ik was toen 18,5 wk zwanger. De echoscopiste wilde in eerste instantie ook niet kijken. Ze had niet zo'n goede zin en zei dat het waarschijnlijk tóch nog niet heel duidelijk zou zijn. Dat moest ik dan maar bij de volgende echo (3 wkn later) vragen.
    Uiteindelijk heeft ze toch even gekeken en het was heel duidelijk te zien; een meisje.
    Ik heb zoiets van, probeer of je het al duidelijk kan zien, zo niet, pech gehad. Maar ze kunnen op z'n minst een poging wagen, tóch?!

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Normaal gesproken ontwikkelen de geslachtsorganen zich rond de 16 weken...dus dan zou je het ongeveer kunnen zien!
    Wij hebben het gezien bij de pretecho bij 18 weken :)

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja noralien..
    dat mens was niet goed bij haar hoofd..
    ze zat maar de heletijd te zeggen datniet kon zien of het een mongooltje was.. want ik kwam daar voor een uitgebreide screeningsecho... i.v.m. achtergrond.... en ze bleef maar mongooltje zeggen..
    ze vertelde verder ook niks over of alles goed was met de kleine..( ruggetje, hart etc.. )
    en daarna vroeg mn man of ze het gelsacht kon zien zei ze: dat is medisch niet belangrijk..
    en na 10 min stond ik buiten.... terwijl ik voor een uitgebreide echo kwam.. maar goed... !!!
    de pretecho heeft alles goedgemaakt...

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Saraah, echt schandalig hoor. Vind ik niet kunnen!!
    Ik vond het al irritant dat onze echoscopiste zei dat ze er te veel moeite voor moest doen, maar zij gaf verder iig nog een fatsoenlijke uitleg over wat ze allemaal kon zien en dat het er allemaal goed uitzag.

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja ik was ook echt ontdaan...
    heb ook geplaagd bij mn VK, maar die kunnen er ook niks aan doen... maar is toch wel echt belachelijk ja..
    toen ik mn eerste echo kreeg met 12 weken was het en andere vrouw en die was heeel vriendelijk...

12. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wij hebben het gister gezien!
    Ik was toen volgens de eerste termijn echo 16 weken en 4 dagen.
    Na de meting van het hoofdje en beentje gister kwamen we op 17 weken uit!
    Het zal dus ergens daartussen zitten :D

In ieder geval is het duidelijk een jongetje :D

Groetjes MB2005.

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    @Saraa, wat een raar mens, had je haar eigenlijk moeten zeggen dat het waarschijnlijk geen mongooltje was omdat jij en papa niet uit mongolië komen :rolleyes: En een screenings echo van 10 minuutjes??? Sorry hoor maar wat wil je screenen in 10 minuten?? Ik zou echt een klacht indienen, bij je verzekering wordt namelijk wel de volle pond gedeclareerd.. schandelijk!!

14. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    En gefeliciteerd MB2005!!! :D

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wij hebben het met 19 weken gezien, bij een pretecho ;)

Deel Deze Pagina