hallo, mijn meisje heeft gisteren om 22.00 voor het laatst BV gehad, om 23.30 ging ze slapen en ze werd vanmorgen pas om 08.30 wakker! Dus er zat ruim 10 uur tussen de voedingen in, mag dat wel omdat ze nog zo jong is? Ze is wel een flinke meid, ze weegt ruim 5,2 kg. Ik baker haar ook in 's nachts. Ik heb haar nog nooit wakker gemaakt voor een voeding want er zat nooit zo lang tussen en ik voed op verzoek!
Als jouw kleine grote meid een goede indruk maakt de volgende ochtend en niet suffig is is het geen probleem (als het een normale gezonde baby is he ) Bij twijfel altijd je eigen arts of cb vragen, zij hebben hier nog het meeste verstand van.
Hi! Mij werd verteld dat een kindje van boven de 4 kilo 7-8 uur mag hebben tussen 2 voedingen. Maar er gebeurd verder toch niets als het een keertje wat langer is? Hou het gewoon even in de gaten. Als het komende dagen steeds ruim 10 uur is, zou ik het even navragen. Maar ze is boven de 5 kilo dus die tijd zal verder niet zo'n probleem zijn denk ik. Ik baker mijn zoontje ook in sinds kort en nu krijgt hij rond 23:00 uur de laatste borstvoeding en hij heeft het op zijn langst tot 7 uur gered. Ben allang blij dat het inbakeren zo'n geweldig effect heeft. Als ze lekker doorslapen hebben ze het ook nodig, toch? Dus niet te veel zorgen maken, en gewoon genieten van de rust die je zelf nu krijgt! XX
Hoihoi, die tijden zijn richtlijnen hoor, geen wet van Meden en Perzen. Jouw dochtertje is blijkbaar prima in staat zelf aan te geven wanneer ze moet drinken, dus als ze dan doorslaapt, was dat even geen probleem blijkbaar. Hier hebben we hetzelfde: Thirza slaapt af en toe lang door, (helaas nog niet altijd 's nachts: ze wil het nog wel eens 's avonds doen... Hebben we wel een rustige avond tussen 6 en 1 's nachts, maar moet ik er toch nog voor wakker worden ). Thirza is inmiddels ook 11 pond, dus die kan wat hebben wat dat betreft. Bij mij op het CB zijn ze vrij relaxed erover hoor: als je kindje zichzelf goed kan melden, lekker zo laten. Overdag mag het zo lang niet duren, maar 's nachts is geen probleem bij dit gewicht. Idd in de gaten houden of ze dan 's ochtends wel in haar normale doen is, want als ze erg suffig is en slecht wakker te krijgen, is dat niet OK.
Oja, Thirza heeft al een paar keer dus ook echt lang doorgeslapen, zelfs al een keer van 7 's avonds tot 8 's ochtends... Toen ik 's avonds naar bed ging, verwachtte ik dus wel 's nachts toch minimaal 1 keer te zullen moeten voeden, maar de volgende ochtend werden we dus pas om 8 uur wakker toen ze zich om die tijd meldde... Ze was prima in haar hummetje toen, dronk natuurlijk wel wat meer dan normaal bij de ochtendvoeding, maar alles prima gewoon. Is helaas nog maar 1 keer voorgekomen dat ze ZO lang door heeft geslapen, verder een paar keer een uur of 8 en dus meestal zo'n 6 tot 7 uur, soms 's avonds, soms 's nachts...
ik heb wel eens gehoord dat ze jonger als 6 weken nog niet mogen doorslapen omdat dat de suikerspiegel te laag zou worden geloof ik.en dat zou gevaarlijk zijn volgens mij.
Met 'wel eens gehoord' heb ik altijd een beetje moeite en dit kindje is 9 weken dus het zal wel meevallen. Als een klein kindje ergens wakker van wordt is het wel honger dus ze heeft duidelijk geen honger.. Prima toch? Beetje in de gaten houden dat ze niet suf of sloom is maar als ze gewoon lekker haar zelf is? Niets mis mee. Als het aan blijft houden dan de volgende keer even bespreken op het CB en ondertussen lekker van genieten!
Misha was 2 weken oud toen ze doorsliep van 23.00 uur tot ongeveer 8 uur. Vòòr die tijd heb ik haar altijd 1x per nacht wakker gemaakt voor een voeding (borst), omdat ik het ivm de suikerspiegel niet verantwoord vond om haar toen al door te laten slapen, ze meldde zich gewoon niet zelf. Maar ik moest echt de wekker zetten, anders liet ze me gewoon liggen . Op een gegeven moment kreeg ik haar steeds moeilijker wakker en drinken deed ze gewoon niet. Ze wilde niet happen en àls ze dan eindelijk mijn tepel in haar mond had, dronk ze gewoonweg niet. Dus toen iom het cb door laten slapen en haar zelf laten melden. Vanaf die tijd sliep ze altijd door van 23 tot 8. Soms wilde ze nog wel langer slapen, maar dat heb ik zelf niet toegestaan. Ik vond 8 uur echt de max..Vanaf die tijd totdat ze een jaar was ben ik er welgeteld denk ik zo'n 5x uitgeweest voor haar 's nachts omdat ze even moest huilen. Dan was het een aai over bol en weer slapen.. Toen ze 3 maand en 3 weken was is ook de 23 uur voeding vervallen, ook weer met de reden dat ze gewoonweg niet wakker te krijgen was en als dat wel lukte, dan dronk ze niet...Dus al voor de 4 maanden sliep ze van 20 uur tot 8 uur....Wel heeeerlijk hoor, was met mijn zoon een heel ander verhaal, dus zo'n slaapkopje had ik helemaal geen rekening mee gehouden en vond het erg vreemd Ze is nu nog een lekkere slaapkop. 's Middags slaapt ze minimaal 2 uur en 's avonds gaat ze om 19 uur naar bed en slaapt lekker tot de volgende ochtend... Lang verhaal geworden, maar het is best weleens fijn om een soortgelijke ervaring te lezen..Jou kindje is bijna 2 maanden, die mag je best laten slapen hoor. Geniet ervan en pak je slaap, is toch heerlijk
Mila is dan wel wat ouder, maar die slaapt ook echt extreem lang, met uitschieters van 15 uur erbij! ging eergisteren om 21.00 naar bed, en werd de volgende ochtend pas om 12 uur wakker.. mila woog 1.6 kilo bij geboorte (7 wk prematuur) en nu 5 kilo.
@Jade: wow, die van mij is nu met 2 maanden al de 5,5 kilo gepasseerd! Wat een verschil! Maar klopt dus dat doorslapen vooral aan gewicht gerelateerd is en aan de vraag of ze in staat zijn zichzelf te melden.
Lekker laten slapen! Die van ons sliep na drie weken al door(woog toen ongeveer 3 kilo). Afgelopen zondag werd ze pas om kwart voor elf wakker(laatste voeding 22.00 uur). Als ze honger hebben melden ze zich wel.
idd lekker laten slapen, cb zegt toch dat is niet geod want ik vroeg dat maar ja wakker maken? dat vind hij ook neit goed, na 3 weken sliep hij door en nu al paar weken dfe klok rond en 3 wkeen gelden woog hij ook met ongeveeer 10 weken al 6280 dus heeft hij wat bij te zetten. maar ja als ik zelf neit wakker word en wij hebben er profijt van succes
Sterre slaapt nu ook al door, ze is 4,5 week. ze komt overdag wel vaker sinds ze doorslaapt. Ik moet wel zeggen dat als het langer dan 8 uur is, (ze slaapt nu meestal van 23 uur tot 6.00) ik haar wel wakker maak, maar dan hoef je haar ook maar aan te raken en ze is wakker
ik heb ook niet de wekker gezet bij Roos die sliep al vrij vlot door nu helaas even niet meer maar ik had zoiets als je geen honger heb ga ik het er niet inproppen ook. Het was hier wel dat ik er vaak overdag maar net 3,5 uur tussen kon laten zitten omdat ze dan wel kwam voor de gemiste voeding.
Je kind dat tot half negen doorslaapt? Geweldig toch? Jesse deed dat ook al vanaf 2 maand. GENIETEN, zou ik zeggen!
bedankt voor de gerustellende antwoorden! Afgelopen nachten heeft madame zich weer gemeld om 04.30 haha maar goed ik vind 1x per nacht best wel lekker. En weet je wat grappig is, ik heb door al die nachtvoedingen ook een slaapcyclus gekregen van 5 uurtjes dus ik word ook altijd rond die tijd wakker!
Heerlijk toch! Mijn zoon slaapt ook al sinds 7wk 11 a 12 uur op BV . Volgens de arts van het CB is dat geen enkel probleem. Mij is verteld dat 12 uur wel de max is.