Is dit een zwangerschapskwaaltje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje123, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hallo meiden,

Ik heb nu al 2weken last van hoofdpijn. Het is een rare hoofdpijn die ik nog nooit gehad heb. Meestal heb ik een bonkend gevoel bij mijn slapen en na een beetje slapen is het meestal over.

Maar nu al 2weken hetzelfde. De hoofdpijn is echt van boven op mijn hoofd. En als ik bv. buk of een snelle beweging maak, dan voel ik het bonkend, drukkend gevoel zelfs naar mijn ogen toe gaan. Ik moet dan echt eventjes mijn hoofd vasthouden, voordat het iets minder wordt.

Nu ben ik erg aan het twijfelen. Is dit nou gwn iets wat bij de zwangerschap hoort of moet ik gwn een afspraak maken bij mijn huisarts?

2. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ik heb het dus ook.. Vanaf dat ik een week of 11 was.. Om gek van te worden, maar het hoort er wel bij.

Nu doe ik het erg rustig, slaap veel en het is te doen.. Men zegt dat het wel even een paar weken kan aanhouden..

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het kan erbij horen. Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld wat bloedarmoede hebt. Ik zou het even aankaarten bij je vk en kijken wat zij zegt.

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Het hoort erbij, ik heb het ook gehad, en heel soms nog!

De VK zei dat ik meer moet drinken, dat zou helpen, en dat klopte.

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties.

Ik kom net van de huisarts vandaan, had toch maar een afspraak gemaakt en ik kon gelukkig gelijk terecht.

Ze heeft mijn bloeddruk opgemeten (dit is ook al 2x bij de vk gedaan) en het was goed. Verder deed ze wat andere onderzoekjes, maar er was niets ergs gelukkig. Ze zei dat ik het even moet aankijken en paracatemolletjes moet innemen wanneer het te pijnlijk is.

Ik zal de tip van water drinken zeker proberen, alhoewel ik van mijzelf al heel wat drink.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    een vriendinnetje van mij had het ook, best heel erg, maar was niets aan te doen... je kan natuurlijk altijd voor de zekerheid naar de dokter gaan... sterkte!

7. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb er ook veel last van. Bij mij lijkt het wel echt een zwangerschapskwaaltje, want ik heb er als ik niet zwanger ben nooit last van.

8. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Hou je bloeddruk wel in de gaten (doet de vk wel voor je). Toen ik namelijk last van hoofdpijn kreeg heb ik het ook aangekaart. Mijn bloeddruk was gestegen. Sta nu onder controle bij de gyn, ivm eventuele zwangerschapsvergiftiging. Elke keer als ik weer terug gestuurd zou worden naar de vk was mijn bloeddruk weer wat aan de hoge kant. Heb geen last van zwangerschapsvergiftiging, maar wordt wel in de gaten gehouden!
    Moet zeggen dat de vk je heel snel doorstuurt naar de gyn als ze het ook maar een klein beetje niet vertrouwen.
    Probeer rustig aan te doen en als je wakker wordt niet te snel omhoog komen en dan even op de rand van je bed blijven zitten. Mocht het echt ondraaglijk worden, dan kun je altijd paracetamol slikken. Dit is niet schadelijk voor je baby, zolang je maar niet de hele dag door slikt ;)

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedankt voor de tips lexy!

Mijn bloeddruk was vorige week bij de vk gemeten en gisteren ook door de huisarts. Het was gelukkig allemaal goed.

Ik vind het fijn dat ik niet de enige ben die hiermee rondloop, k begon al enge gedachtes te krijgen en mij zorgen te maken.

Kzal het idd rustig aan proberen te doen, want dan heb k nog altijd het minst last ervan.

xxxx

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.184
    113
    Oh dat verklaart t bij mij ook. Had ik zelf nooit in verband met zwangerschap gebracht. Dacht meer aan een beginnende voorhoofdsholte ontsteking oid.

Deel Deze Pagina