reshus negatief

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimmetje55, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetje55

    kimmetje55 Actief lid

    7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi meiden!

    toen mijn bloed onderzocht is bleek dat ik een negatief bloedgroep heb!
    de vk vertelde dat dit op zich niet erg is maar dat weinig vouwen het hebben (geloof 10%) en dat ik straks een injectie moet!
    weet dus dat t met die injctie niet fout kan gaan maar ben toch bezorgd,
    ook omdat tijdens de bevalling t bloed wel met elkaar in aanraking kan komen.. heeft iemand hier ervaring mee?!
    groetjes :D
     
  2. Babs2

    Babs2 Actief lid

    6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Ik ben ook reshus negatief, en heb inderdaad met 30 weken een injectie gehad. Mij werd ook verteld dat dit zeldzaam is, of dit echt het geval is weet ik niet. Een vriendin van mij is ook reshus negatief en inmiddels bevallen, alles goed. Eerlijk gezegd maak ik me er niet zo'n zorgen om, ga er vanuit dat ik in goede handen ben, doe jij dat ook.
     
  3. Niet meer actief

    ik ben ook rhesusnegatief en ook met 30 weken een prik gehad. Valt reuze mee en voor de rest verneem je er niks van. Als je kindje is geboren nemen ze wat bloed van de navelstreng om te kijken wat voor bloedgroep je kindje heeft. Is het ook negatief dan is er niks aan de hand en is het positief dan krijg jij nog een prik. Danisha had dus positief dus kreeg ik nog een prik ;)
     
  4. meiske

    meiske Lid

    20 apr 2007
    92
    0
    0
    Heerhugowaard
    Ook ik ben rhesusD negatief. Dat weet ik al m'n hele leven, omdat mijn bloed bij geboorte is onderzocht, mijn moeder was nl. ook rhesusD negatief.

    Op de site van mijn verloskundigen staat een heel duidelijke uitleg: http://www.verloskundigenhhw.nl/index.cfm?pgid=26 (Ik hoop dat dit een directe link is, kijk anders bij het kopje zwangerschap, dan bloedafname)
     
  5. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Hier nog 1, ook met 30 weken een prik gehad. Heb er niks van gevoeld en geen zorgen op dat gebied kan er niks fout gaan.

    Zeker niet als t je eerste is want t geldt pas voor de volgende kids
     
  6. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik ben ook negatief (dat klinkt erg positief.. :rolleyes: ) en heb er zelf geen last van. Mijn kinderen hebben er ook geen last van. Na mijn miskramen heb ik anti-D gehad en na mijn bevallingen ook.
     
  7. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    ik ben ook rhesus negatief, mijn VK heeft ook idd uitgelegd dat het voor eventuele volgende zwangerschappen is. Gewoon uit voorzorg dat je geen antie stof aanmaakt dat kan problemen geven als je opnieuw zwanger bent de volgende keer.

    En tja word je kindje ook rhesus negatief dan heb je dus alles voor niets gedaan ;)
     
  8. AmanChel

    AmanChel Bekend lid

    6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik ben ook rhesus negatief, en zwanger van de 2de.. De eerste keer ook de prik gehad ook na mijn bevalling.. Deze keer geen prik gehad, bloed van de kleine word wel weer na de bevalling gecontroleerd ;) Tegenwoordig word dat allemaal zo goed gecontroleerd en bij gehouden..
     
  9. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ook ik ben een 'rhesus patient' 8) en krijg de prik over anderhalve week.

    Mij is verteld dat je je geen zorgen hoeft te maken...dus dat doe ik dan ook niet. Mijn moeder was ook negatief en mijn oma trouwens ook...blijkbaar is het erfelijk!

    Liefs Angeltje
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier nog een negatievelingetje ;) ik maak me er geen zorgen over, ze weten precies hoe ze er mee om moeten gaan en waar er op gelet moet worden, ik heb er alle vertrouwen in
     
  11. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    bij mij precies t zelfde!

    toen ik t voor t eerst hoorde was ik zwaar in shock en dacht ; jeee wat heb ik nou weer?! maar toen ging ik hier lezen en vragen stellen en toen was ik al gerust gesteld.... als je de zoek functie gebruikt kun je waars. nog meer info vinden!

    suc6 meid!
     
  12. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Ja ik ben ook resus negatief.

    Rond de 30e week van je zwangerschap krijg je een prik, die moet voorkomen dat je lichaam anti stoffen aanmaakt tegen het bloed van de baby, mocht deze resus postief zijn. Ik kreeg hem in mijn bovenbeen. Het is wel ietsjes pijnlijker dan een gewone prik omdat deze vloeistof wat stroperig is en ze wat langzamer spuiten.

    Als na je bevalling blijkt dat jouw baby resuspostief is zoals bij mij het geval was krijg je binnen 24 uur nogmaals een rpik om te voorkomen dat bij een eventueel volgende zwangerschap geen antisoffen aanmaakt tegen een resus positieve baby. Van de baby word direct bloed uit de navelstreng gehaald om de resus factor te bepalen.

    Dit is wat ik ervan weet.
     
  13. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ik heb ook negatief bloed en moet ook een prik..
    Volgens mij hebben best veel vrouwen dit hoor en maak me er daarom niet al te veel zorgen om..

    Liefs kiss
     
  14. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Noheb ik toch een vraagje, ik ben zelf ook negatief en zie dat hier iemand na een miskraam ook een spuit heeft gehad... Kan het kwaad als je die niet hebt gehad? Ik heb die namelijk nooit gekregen...
     
  15. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik heb die prik vorige week gehad, mijn moeder is trouwens ook rhesus negatief.
     
  16. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ben ook neg. en zwanger van mijn 3e kindje,heb elke keer nog de spuit gehad.ook na de bevalling.

    ik maak me geen zorgen,hoeft ook echt niet zegt de gyaecoloog.
     
  17. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik ben ok rhesus negatief heb met mijn eerste zwangerschap met 30 weken ook een prik gehad en na mijn bevalling heb ik weer een prik gehad nu ben ik bijna 30 weken zwanger van de 2e en gaan ze dus met 30 weken bloed afnemen waarvoor dat is weet ik eigenlijk niet maar maak me er ook niet zo druk om mijn vk zal vast weten wat ze doen
     
  18. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    bloed afnemen doen ze om te kijken of je al anti stoffen hebt aangemaakt (die kans is heeeeeeel erg klein)
    en dan krijg je toch meteen uit voorzorg een injectie.
     
  19. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik ben ook rhesus negatief...heb met Kelsey (mijn oudste) een prik gehad in mijn been.
    Met Damiën geen prik gehad en met Jayden ook niet.
    Was waarschijnlijk niet nodig.
     
  20. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ben ook rhesus negatief. Bij zwangerschap van Lotte heb ik met 30 weken een prik gehad en ook na de bevalling. Bij mijn mk heb ik ook een prik gehad.

    Morgen bloed laten prikken voor check op antistoffen en heb aan mijn vk gevraagd of ik uit voorzorg een injectie kan krijgen, schijnt nl. niet standaard te zijn bij een 2e zwangerschap.
     

Deel Deze Pagina