Ik ben bijna 14 weken en mijn broeken passen nog steeds, een buikje is nog niet zichtbaar (enkel een lichte golving maar niet zichtbaar voor anderen). Beebje zou toch ongeveer al 10 cm groot moeten zijn, kan het dat nog niks te zien is?
Ja hoor, dat kan heel goed. Ik paste met 16 weken niet meer in mijn broeken, maar er was eigenlijk nog niets te zien. Dat het echt voor anderen zichtbaar was was denk ik vanaf zo'n 19 weken. Heb nu ook wel een aardige buik, dat verschilt natuurlijk ook per persoon. Ken iemand die op het einde net zo'n buikje had als ik met 20 weken. Ik heb buikfoto's op mijn site staan, kan je vergelijken. Had met 14 weken ook nog echt geen buik, wel een lichte bolling.
ik kon met 20 weken nog mijn broeken aan (wel lage) daarna gingen anderen het pas een beetje zien. Ik heb nu nog geen grote buik maar dat is eigenlijk wel lekker.
bij mij zag je het pas echt rond de 28 weken en zelfs toen dachten sommige mensen dat ik gewoon wat dikker was geworden. Ik ben overigens bevallen van een kindje van 10 pond, dus het zegt niks over de groei van je kindje hoor!
Ik maakte me ook vreselijk veel zorgen, bij mij groeide ook geen buik en ik kwam ook geen grammetje aan tot 17 weken. Toch gaat alles perfect, heb met 18 weken een uitgebreide pretecho gehad (die man heeft ook alle factoren van de 20 weken echo alvast doorlopen ) en heeft mijn buik ook sinds 18 weken een flinke groeispurt gemaakt. Nu kun je als vreemde misschien nog niet zien dat ik zwanger ben, maar mensen die het weten zeggen dat ze het nu beginnen te zien. Vanaf 18 weken zaten mijn gewone kleren niet lekker meer, en heb ik lekker leuke kleren gekocht. Leuke positieminirok van prenatal bijvoorbeeld. Maar met 14 weken zag je bij mij ook absoluut nog niks.
ik ben ook 14 weken maar kan me eigen broeken al een tijdje nie meer aan, en het is echt zichtbaar voor anderen. zo zie je maar bij iedereen is het verschillend
Ik ben nu ook 14 wkn geweest en ook bij mij zie je nog helemaal niets. Ieder lichaam is anders en het zegt inderdaad niks over de groei van je baby.
grappig dat het zo verschillend kan zijn. mijn broeken zaten rond 11, 12 weken al ongemakkelijk strak, terwijl mijn zus met zes maanden nog haar gewone kleding paste, en ze wel kon janken omdat niemand nog zag dat ze een baby ging krijgen. De één krijgt slechts een bescheiden buikje en de ander een flinke toeter. Kun je niks aan veranderen. 8)
Ik ben nu 22 weken zwanger maar pas nog steeds mijn oude broeken. Baby is wel goed gegroeid. Bij de 20 weken echo zeiden ze dat alles in orde was en dat ze zelfs iets groter was dan verwacht.
Hoi, Mijn zusje heeft tot het eind toe (36 weken geb.) gewone broeken aan gekunt. Haar gezonde knulletje was wel te vroeg, maar goed op gewicht. Ik ben nu 22 weken en 3 dagen en heb een hele grote buik. Ik kon met 10 weken mijn broeken al niet meer dicht krijgen. We zijn dus zussen, maar verschillen enorm in een zwangerschap. Maak je maar geen zorgen, komt allemaal goed!
ik ben ruim 14 weken en kon bij 9 weken al geen broek meer aan, lang leve de legging met jurkes Ik heb nu een echte buik al en ik ben 5 kilo aangkomen....dus het is bij iedereen anders....geen zorgen maken daarom hoor!
ik ben nu ook 14 weken zwanger, bij mij kan je het al duidelijk zien, had met 11 weken al een positiebroek aan. het verschilt echt wel per persoon
Beter toch. Zoveel hoor je ook niet aan te komen in de eerste zoveel tijd. Veel mensen eten gewoon te veel en daardoor zijn ze al zo snel zo dik. Bij mij zie je het nu pas sinds een paar weekjes echt goed.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb al een behoorlijk buikje, maar toch nog geen grammetje gegroeid in kilo's. Dus het ligt ook echt wel aan andere dingen waar jezelf geen invloed op hebt, zoals hormonen, en/of opgezette darmen.
Ben het ook niet helemaal eens met sweetdushi. Eet op zich wel redelijk, maar bij mij zit het echt alleen maar om mn buik. Heb nogal last van opgezette darmen. Zie mn album, heb daar een foto instaan van 14 weken. Ik paste mn eigen broeken al niet meer met 6 weken en +dagen.
Bedankt voor jullie reacties, mijn vk vertelde me dat het normaalgezien (verschilt uiteraard) pas zichtbaar wordt bij 17 weken... Ik heb 's avonds ook wel een opgezettere buik dan 's morgens. 's Morgens zie je dus helemaal niks. Dit kan toch niet anders zijn dat dit door de darmen komt? Bij mij eerste zwangerschap (ging helaas mis) had ik erg last van mijn darmen (verstopping) en had ik al bij 8 weken een opgezet buikje. Nu heb ik helemaal geen last gehad van mijn darmen en is mijn buikje nog zo klein of nauwelijks zichtbaar. Vrouwen die van nature zwaarder zijn hebben ook sneller een buikje... Maar ach dat verschilt ook uiteraard.
Nah.. dat weet ik niet. Kijk eens in mijn album naar mijn 20 weken foto.. Dat is echt geen 'hamburgerbuik' Mensen die mij kenden zagen al dat ik zwanger was in week 15 en in het openbaar vervoer staan ze al voor me op sinds week 25. En ik ben van mezelf trouwens niet flink maar eerder het tegenovergestelde.... Het lijkt wel alsof je het daardoor zo vroeg ziet bij mij. Zo zie je maar, iedere zwangere buik is anders, ongeacht gewicht en bouw
nee idd, ik ben het ook niet eens met sweet dushi. want de ene heeft meer buikspieren dan de ander, het heeft niets te maken met een zwangerschapsbuik of een 'dikke buik' te maken of je het wel of niet vroeg ziet. ik had bij mijn 1e maat 34 en was geod getraind in buikspieren, maar juist daarom, omdat ik van mij zelf vrij tenger was zag je het ook met 12 weken. onmdat ik dus voor de rest wel in 'portie'was viel het op. maar het heeft echt niets met eten te maken hoor, maar met bouw en spieren... zwanger van de 2e
De ligging van je baarmoeder bepaalt t meest, ligt hij voor dan zie je het eerder dan een baarmoeder die dieper of zelfs naar achteren gekanteld ligt. Verder zijn inderdaad de buikspieren en de rest van je figuur bepalend. Groetjes