Wat doet de verlokundige bij jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door acnaib, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ik hoor allemaal verschillende verhalen, dus ben wel eens benieuwd wat de verloskundige op een controle zoal doet?
    Bij mij is het niet meer dan even hartje luisteren, baarmoeder voelen en bloeddruk meten. Als je vragen hebt mag je die stellen en dat is het dan.
    Bij een collega van mij deden ze ook wegen en buikomvang meten. Wat ik me afvraag is waarom het bij elke vk niet hetzelfde is?

En als je kleine heel druk is in de zwangerschap, kan het dan betekenen dat je ook naar je zwangerschap een druktemakertje hebt; of wil dit niks zeggen?

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Mijn bezoeken bij de vk duren ook niet zo lang. Ze meet mijn bloeddruk, het hartje luisteren, ze meet hoe hoog mijn baarmoeder zit en k wordt gewogen. Ook mag ik natuurlijk vragen stellen.

3. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    bloedruk, hartje luisteren, baarmoeder hoogte meten, vragen stellen..thats it!

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

bij mij ook

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bloeddruk meten, ligging van de baby voelen, hartje luisteren en dat was het. Ze vraagt ook iedere keer of het goed gaat en of ik nog vragen heb. Maar ik heb nooit wat boeiends te melden/vragen :p

6. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    eerste wegen en bloeddruk. Dan kan ik vragen stellen (die ik eigenlijk nooit hebt, lang leven zw pagina hahaha) dan voelen aan de buik en hartje luisteren. Thats it... :D

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Kletsen hoe het gaat, (niet alleen over de zwangerschap, maar over de paarden, de honden, uitslagen van shows :D ) wegen, bloeddruk meten, ligging voelen, zeuren over een draaipoging, buik meten, hartje luisteren, nieuwe afspraak maken :)

8. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Vragen hoe 't gaat, bloeddruk meten, baarmoeder/kindje voelen, en hartje luisteren. Ik stond de laatste twee keren binnen tien minuten weer buiten.

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij mij hetzelfde verhaal, sta vaak binnen 10 minuten weer buiten.

10. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Ik moet altijd een potje plas meenemen daarin checkt ze mijn suiker en nog iets... (lekker blonT weer...)
    Bloeddruk, wegen en dan voelen hoe alles ligt en of het goed is. Dan kan je nog vragen stellen en klaar is klara :D

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik sta meestal met 10 minuten weer buiten. Bij mij doet ze hetzelfde als bij de meesten hier.
    Bloeddruk meten, hartje luisteren, bm/beeb voelen en ik kan vragen stellen.
    Wegen doen ze hier niet.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Eerste zwangerschap:
    Wegen, bloeddruk meten, baarmoederhoogte voelen, ligging baby, praatje maken.

Tweede zwangerschap:
    Bloeddruk meten, baarmoederhoogte voelen, ligging baby en praatje maken.

Derde zwangerschap tot nu toe:

Bloeddruk, baarmoederhoogte, ligging, soms wegen en een praatje maken.

Bij de zwangerschappen zat ik bij dezelfde praktijk.
    Alleen nu de laatste weken sta ik onder controle van t zh.

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook bloeddruk meten, baarmoeder voelen, hartje luisteren en laatste keer ook buik meten. Wegen doen ze hier gelukkig niet. En vragen heb ik zelf eigenlijk nooit, dus ik sta ook altijd snel weer buiten. Meestal zit ik langer in de wacht- dan in de spreekkamer...

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Zo ging het bij mij ook, stond meestal met 5 minuten alweer buiten.

15. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Vragen hoe het gaat, bloeddruk meten, buik voelen, hartje luisteren, vragen of ik nog vragen heb, nieuwe afspraak maken. Binnen 10 minuten sta ik weer buiten hoor. Maar prima: als het goed gaat, hoef ik er ook geen uren te zitten, toch? ;)

16. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    als ik altijd naar de gyn ging..

kwam ik binnen moest liggen inwendige echo en klaar..

geen vragen stellen, geen info geen uitleg nada nopes

echt een rot ziekenhuis is het

17. mymiracle

pfff dat zou ik echt niet pikken, ze kunnen toch op zijn minst wel uitleggen wat ze aan het doen zijn of wat ze gezien hebben, desnoods alleen: "alles is goed, tot volgende keer" bah, je hebt het dan denk ik slecht getroffen want meestal nemen ze toch wat meer tijd in het zkh?

18. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    O ja eiwit idd. Dat is het. Hoor hier voor de rest niemand die hun plas mee moet nemen.

19. mymiracle

ik hoefde alleen de 1e afspraak urine mee te nemen, en ik geloof in de laatste 3 maand ook maar zolang ik me goed voel hoef ik geen urine mee te nemen.

20. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Oke, ik hoor het echt zo weinig om me heen dat mensen urine mee moeten nemen. Niet dat ik het heel erg vind maar ik weet nog bij de 1e dat ik op het einde niet meer zo goed in het potje kon plassen :) was lastig te zien zeg maar

Deel Deze Pagina