Help, Vraagje!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mirjam87, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Dames ik heb jullie hulp nodig!
    Ik ben bang dat de borstvoeding op zijn einde loopt :( ben nu ieder 1 1/5 aan het kolven, maar ik kolf steeds maar 20/30 cc per keer, das dus veelste weinig, krijg vanavond een andere kolf om te kijken of dat beter gaat. maar nou heb ik dus een vraag, als het helaas zover is dat me bv op is, welke kv moet ik dan geven? gewoon standaard of hypoallergeen?

Tips om de productie te verhogen zijn ook welkom, want ik wil echt niet stoppen! :(

2. Bri

Bri Niet meer actief

Tips om productie te verhogen:
    - zorg dat je echt genoeg drinkt, zeker met dit warme weer. 2 liter water op een dag heb je nu wel nodig.

- relax als je gaat kolven (adem, adem uit, adem in, adem uit)

- kolf om zo vaak mogelijk een TSR op te wekken, niet om zolang mogelijk door te gaan. Dus: blijf kolven zolang het echt doorstroomt en stop als het gaat druppelen. Wacht een minuut of 5 en dan opnieuw. 3 keer achter elkaar.

- kolf iedere anderhalf a twee uur (of voed zo vaak)

- ik heb wel eens gehoord dat noten productieverhogend zouden kunnen werken maar dat heb ik nooit geprobeerd (ik heb een notenallergie)

Mocht je toch KV nodig hebben, dan zou ik voor hypoallergeen kiezen. Dat heeft minder invloed op het beschermende laagje in de darmen waar jouw eigen melk voor zorgt, dan standaard voeding.

Een dip rond de 4 maanden komt heel vaak voor. Wanhoop niet, bij de meeste vrouwen komt het weer in orde. maar het kan wel even wat moeite kosten.

ik weet niet wat voor kolf je nu hebt, maar dat kan ook een groot verschil maken. Ik heb zelf de Medela Pisa gehad, en die beviel me erg goed (dubbelzijdig, 2-fasen, traploos instelbaar, stil, krachtige motor).

3. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Tips om productie te verhogen:
    - zorg dat je echt genoeg drinkt, zeker met dit warme weer. 2 liter water op een dag heb je nu wel nodig.
    Doe ik zeker, heb nu al 1,5 liter op!

- relax als je gaat kolven (adem, adem uit, adem in, adem uit)
    Ga me best doen!

- kolf om zo vaak mogelijk een TSR op te wekken, niet om zolang mogelijk door te gaan. Dus: blijf kolven zolang het echt doorstroomt en stop als het gaat druppelen. Wacht een minuut of 5 en dan opnieuw. 3 keer achter elkaar.
    Dat is een goeie tip, ik ging gewoon 10 min door! ga ik gelijk proberen

- kolf iedere anderhalf a twee uur (of voed zo vaak)
    Voeden gaat nu alleen sochtends omdat ze dan vol zitten, mijn zoontje is een luie drinker, en word hysterisch als het tsr niet gauw genoeg komt, en boos als hij niet genoeg heeft, dus vandaar het kolven en voeden met de fles, helaas!

- ik heb wel eens gehoord dat noten productieverhogend zouden kunnen werken maar dat heb ik nooit geprobeerd (ik heb een notenallergie)

Mocht je toch KV nodig hebben, dan zou ik voor hypoallergeen kiezen. Dat heeft minder invloed op het beschermende laagje in de darmen waar jouw eigen melk voor zorgt, dan standaard voeding.

Een dip rond de 4 maanden komt heel vaak voor. Wanhoop niet, bij de meeste vrouwen komt het weer in orde. maar het kan wel even wat moeite kosten.
    Helaas duurt de dip al bijna een maand :(

ik weet niet wat voor kolf je nu hebt, maar dat kan ook een groot verschil maken. Ik heb zelf de Medela Pisa gehad, en die beviel me erg goed (dubbelzijdig, 2-fasen, traploos instelbaar, stil, krachtige motor).
    Ik heb een Ardo Calypso dubbele kolf, kan je zelf vacuum en cyclus instellen, maar ben er niet helemaal tevreden over, mijn man neemt vanmiddag een huurkolf mee zon medela symphony, als die beter werkt ga ik een medela freestyle aanschaffen denk ik!

Super bedankt voor je tips!!

Deel Deze Pagina