Hallo Allemaal, Was net even aan het rond lezen over het tempraturen en ovulatietesten! Het wordt allemaal een beetje wazig.. .. Ben je hier mee bezig als je gepland zwanger wil worden? Heb nog nooit een ovulatie test gedaan of me zelf getempratuurt. En ik zie overal van die tijdbalkjes.. zat er zelf ook al naar te kijkne.. maar wat houd je cycles in? : Ik had nu ook een hele onregelmatige ongi.. wat is normaal om ongi te worden? om de hoeveel weken? Ik denk dat er een eitje zich heeft in genesteld.. veel last van harde krampen.. veel witte slijm... hele zere borsten... voel me nu dag voor dag een beetje moe te worden.. terwijl ik toch heerlijk heb uitgeslapen tot 11 uur.. deze klachten heb ik nu al 1,5 week. Zou het zo zijn? Ga vanmiddag een test halen of moet ik nog even wachten? Ben ik te vroeg? Hoop dat jullie dit miss wel onozele moedertje in nood kunnen helpen!
niet bang worden hoor je cyclus is je periode vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van je volgende menstruatie (niet t/m). er zijn hier dames die temperaturen / ovulatietesten gebruiken om te weten wanneer hun ei (ovulatie) is en om meer inzicht te krijgen in hun cyclus. maar dat doet niet iedereen (ik in elk geval nog niet) je kunt een zwangerschapstest doen vanaf de eerste dag dat je je nieuwe menstruatie verwacht. Sommige testen zijn gevoeliger, die kunnen eerder, maar de gewone testen bij de etos/kruidvat e.d. in principe niet.
hallo matta1986, Was net even aan het rond lezen over het tempraturen en ovulatietesten! Het wordt allemaal een beetje wazig.. .. Ben je hier mee bezig als je gepland zwanger wil worden? Heb nog nooit een ovulatie test gedaan of me zelf getempratuurt. je hoeft zeker niet perse te temperaturen als je hebt besloten zwanger te willen worden. het handige met temperaturen is, dat je je lichaam leert kennen en aan de hand van je temperatuur stijging (achteraf) kunt zien wanneer je je eisprong had gehad. zo kan je op de goede dagen gemeenschaphebben met je partner. Zo is het ook met een ovulatie test. deze geeft aan de hand van een urine test aan wanneer je in je vruchtbare dagen zit (dus wanneer je eisprong eraan komt). dit is ook weer handig om te weten, zodat je op de goede dagen gemeenschap kunt hebben. En ik zie overal van die tijdbalkjes.. zat er zelf ook al naar te kijkne.. maar wat houd je cycles in? die tijdbalkjes zijn inderdaad de 'cyclusbanners' (zoals ze heten). je cyclus is de dag waarom je ongesteld word, tot de dag dat je weet ongesteld moet worden (ongeveer 28 dagen). de dag dat je ongesteld word is cyclusdag 1. en gemiddelde cyclus duurt 28 dagen. Zou het zo zijn? Ga vanmiddag een test halen of moet ik nog even wachten? Ben ik te vroeg? ik weet niet op welke cyclusdag je zit, en of je dus overtijd bent. als je denkt dat het al heel lang geleden is dat je ongesteld bent geweest kan je zeker een zwangerschapstest doen. testen voordat je eigenlijk ongesteld zou worden (dus middenin je cyclus) (hier heet de dag dat je ongesteld moet worden maar eigenlijk niet wilt, cyclusdag 29 dus ongeveer: NOD: Niet Ongesteld Dag)heeft eigenlijk niet zo veel zin want dan heeft je lichaam waarschijnlijk nog niet genoeg zwangerschapshormoon aangemaakt. als je ook een cyclusbanner wilt maken, moet je even wachten totdat je weer ongesteld bent. dat is dus dag 1. en dan kan je om te beginnen 28 dagen aan houden. als je al een paar maanden je cyclus dagen bij houd zul je zien dat ze ongeveer allemaal even lang zijn (tussen de 25-35 dagen). rachel
Ik heb mijn Banner ingevuld.. ik omcirkel altijd in mijn agenda als ik ongesteld ben.. dus kon vanuit daar mooi kijken! heb de standaaard 28 dagen aan gehouden.. Mijn banner zegt dus dat ik over 1 dag kan gaan testen... dan wacht ik nog geduldig tot morgen! Harstikke bedankt voor de info.. voel me nu al een stuk minder onozel.. Kan wel merken dat ik echt nog een broekie ben .. haha.. Ik laat het nog wel ff weten!
Een gemiddelde cyclus duurt tussen 25 en 35 dagen. Maar (zeker in het begin na stoppen vd pil) kan dit allemaal wel eens véél langer duren... Als je denkt dat je de 25e terug ongi moet worden zou ik de 26e een test doen (als je dan nog niet ongi bent). Het lijkt me wel dat je banner dan niet klopt. Je kan pas testen over 4 dagen. Groetjes!
ojee.. heb ik hem dan niet goed ingevuld..? Had ik een langere cylcestijd in moeten vullen? Ik was 25 juni voor het laatst ongesteld dus die dag moet je dan toch invoeren? eerste dag van je laatste ongesteld heid.. heb28 dagen aangehouden als advies... en daar kwam dit uit! doe ik het dan toch fout?
Nee Matta, je hebt hem goed ingevuld, denk dat elke per ongeluk juli heeft gelezen ipv juni. Maar houd er rekening mee dat je cyclus wel eens heel lang zou kunnen worden. Klachten kunnen ook van ontpillen komen...
Volgens mij klopt je banner niet want toen je je eigen voorstelde was het toch 2 weken geleden dat je ongi bent geweest? Dus zit je nu toch pas op 2 weken na eerste ongi dag? Ik las dat je eerst na het stoppen van de pil ongi werd en 2 weken daarna weer. En dat dit nu 2 weken geleden is geweest dan je voor de 2 de keer ongi werd....
hallo Sammie, Ja dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar heb toen nmijn agenda erbij gepakt en daar zet ik altijd in wanneer ik ongsteld ben.. dan omcirkel ik de dag. kan k ook precies zien hoelang het duurt.. En daar kwam 25 juni uit.. dus bij mi jn introductie had ik het fout.. Wou het nog veranderen, maar dat kan alleen 60 min nadat je hem geplaatst hebt.. Maar ik zal mijn introductie door middel van snel antwoord even veranderen! Dankje wel voor het erop wijzen! *pandabeertje86: ik hoop het niet eigenlijk..!