Wokken: wat mag wel en wat niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Luja, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Hoi allemaal, wij gaan met een groepje collega's donderdag wokken.
    Nu twijfel ik heel erg wat er wel en niet mag.
    Met name over de garnalen die je laat wokken (die grote:)), het vlees (ossenhaas) en de sushi.
    Mag dit nou wel of niet, ik zie zoveel tegenstrijdige verhalen op internet.

Ik hoor het graag van jullie!

2. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Volgens mij mag je alles, als het maar gaar is.
    Dus sushi is minder handig, aangezien dat vaak rauw is of gerookte zalm bevat (wat ook niet helemaal veilig is).
    Dat wokken is juist handig, omdat je vrij veel controle hebt over wat je eet.
    Veel plezier!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Alles wat goed verhit en gaar is, kun je eten. (Rauwe) sushi kan ook als het echt echt echt vers is. En daar zou ik bij zo'n vreetschuur (want dat is een wok meestal) persoonlijk mijn twijfels bij hebben.

4. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    ik ben afgelopen zaterdag wezen wokken en ik heb eigenlijk alles gegeten. spiesjes met biefstuk gaar laten bakken en gambas. Ik heb ook sushi op, maar dan goed gekeken of er zalm of tonijn in zat en die heb ik laten staan. heerlijk was het!

5. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Alles mag, als je het maar goed gaar is.

Hier altijd volop biefstuk eten, maar wel doorgebakken.

6. Luja

Luja Niet meer actief

Aaah heerlijk deze reacties!!!:D dat wordt dus lekker smullen morgen, alleen even uitkijken bij de sushi, als ik daar alleen de groente sushi pak moet het goed zijn. Bedankt!!

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik kan ook zo genieten van ossehaas! Desnoods even tegen de kok zeggen dat hij hem goed doorbakt...ik heb niet het idee dat het kwaad kan bij de wok. Die platen waar ze op bakken zijn zoveel heter als mijn gasfornuisje.

8. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad uitkijken met de sushi. Maar voor de rest zou ik zeggen: Veel plezier! Als het goed gaar is, mag het gewoon.

Deel Deze Pagina