Met kerst staat er uiteraard weer gourmet op het menu, maar nu weet ik nooit zo goed wat voor groente ik erbij kan doen.. Wat we in ieder geval hebben: - Vlees - Vis - Stokbrood met kruidenboter en salades - Fruitsalade - Pannekoekenbeslag - Eieren (waar we vaak paprika, champignons, tomaat in doen) Weten jullie er nog iets bij waardoor de gourmet nog een béétje dieetverantwoord wordt?
ik doe altijd champignons, voorgekookte aardappelblokjes en ui in een pannetje met wat uitgebakken spekjes en als alles warm en gaar is een klein beetje kaas erover Verder meestal een grote bak met salade voor de nodige vitamientjes
Hier ook meestal wat aardappelblokjes erbij, en los in een bakje bijv. reepjes/blokjes paprika (zijn dochter en ik gek op ), wat kleine tomaatjes, plakjes komkommer/courgette en soms een paar kleine bakjes salade.
ik doe altijd verschillende schaaltjes neerzetten met uitjes gesneden en champions gesneden met paprika gesneden en dan heb ik vaak nog iets van huzarensalade erbij!
Ik heb altijd salade voor erbij, met daar doorheen iets van komkommer en cherrytomaatjes enzo. En voor op het gourmetstel: champignons, paprika, gourgette enz... jammie!
salades paprika ui blokjes, stukjes, reepjes. tomaatjes champignons. er is genoeg, gewoon even over de groente afdeling van de supermarkt lopen.
Hier doen we altijd: -paprika -tauge -champignons -ui -komkommer -tomaatjes -aardappeltjes (allemaal in kleine schaaltjes) En verder: -brood -fruitsalade -spekjes -mini kaassoufle's -kruidenboter -sausjes -pannenkoekenbeslag -eieren En natuurlijk een gourmetschotel
Hier doen we, buiten het vlees/vis om: - Champignons, - Paprika, - Uien - Knoflook. Aardappel blokjes of krieltjes, voor gegaard en met spekjes en uitjes. Stokbrood met een aantal salades en kruidenboter!
Weet je wat dan ook lekker is bij al het bovengenoemde? Een kannetje met geklutst ei! Ik doe altijd in mijn pannetje uitjes bakken, met wat champignos, paprika, prei, dat soort dingen, en dat allemaal natuurlijk heel klein, etv een gehaktballetje erin verkruimelen, en op het laatst wat van dat eierkluts eroverheen en laten stollen!
Lekkere salade met augurk/ei, uitjes, tomaat, selleriesalade oid. Roerbakgroenten, witlof met ham/kaas uit de oven, evt groentesoep er bij? brocolli/bloemkoolroosjes blancheren en mee laten wokken met de groente. Reepjes wortel, komkommer, paprika met een dipsausje
precies wat wij altijd doen! lekker krijg erg gewoon zin in! en dan als het gestold is een plakje kaas er op. ( van die smeltkaas vierkante plakjes)
Wat ook lekker is: een bosje sperziebonen met spek eromheen. Kun je van te voren maken en lekker hoog stapelen.
Ik maak er altijd komkommers in zuur bij de gournet. Op de gourmet; paprika, courgette, champignon. En losse salades.