Wat zouden jullie doen? Ik heb 29 jan mn termijnecho. Dan zal ik net over de 11 weken zijn (heb em al een weekje kunnen vervroegen want was eerst 4 feb). Echter, ik heb moeite met het verbergen. Ontzettend last van mn darmen en alles is nog lekker soepel van mn vorige zwangerschap dus het is best al een beetje zichtbaar. Daar komt bij dat ik onlangs flink ben afgevallen dus van een buikje krijg ik nu natuurlijk veel vragen... Zal ik vragen of ik misschien maandag ofzo nog even langs mag komen voor een check en dat als het dan goed is dat ik het kan vertellen? Of doen ze geen echo's om die reden? Vind het zelf wel een beetje raar om te vragen namelijk...
aller eerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. proberen kan altijd toch? nee heb je en ja kun je krijgen. en anders met wijdere kleding proberen te bedekken nog even, al zal dat natuurlijk moeilijk zijn. geniet van je zwangerschap.
Dat denk ik dus ook en ik voel me al snel een zeur Ik denk dat ik gewoon lekker wacht tot over 1,5 week, zo lang is dat ook niet meer. En het is niet zo dat ik perse nu die echo wil, ik word alleen een beetje moe van die vragende gezichten. En heb eens een MA gehad met 10 weken dus wil gewoon zeker weten dat alles goed is voordat we het gaan vertellen...
Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, maar ik denk niet dat je om deze reden een extra echo krijgt.
Maar je krijgt over 1,5 week je termijn echo... Denk niet dat ze je dan volgende week nog een echo doen?
wij willen zelf wachten tot na de 12 weken, maar bij mij zie je ook al een buikje (ben nu 11). Ik heb nu zo'n jeans van h&m gekocht, met buikband, zit heerlijk en als je er wat langs op doet (ik draag nu veel vesten, het is koud dus niemand vermoedt zo iets), dan kan ik het best goed verhullen (broek ziet er verder als een gewone jeans uit).
Om die reden krijg je geen echo hoor, zoveel vrouwen hebben al een buikje voor de eerste echo Gelukkig is het winter, het is dus niet zo lastig te verbergen. En Succes met je echo binnenkort.
Zou wat vesten/blazertjes of iets aantrekken, dan moet het toch dat weekje nog wel uit te houden zijn? Gewoon zw-broek aan als dat lekkerder zit en met dit weer kijkt toch niemand gek op als je wat extra laagjes aan hebt of een lekker dik vest
Je kunt natuurlijk altijd vragen of je al eerder terecht kunt voor je termijnecho. Mochten ze een gaatje in de planning hebben, waarom niet. Dan komt hij in plaats van de nu geplande 11 weken echo, niet als extra. (want om deze reden heb je natuurlijk geen recht op een extra (vergoede) echo.)
Ik zou t niet eens durven vragen om die reden. Denk dat ze daar echt niet op zitten te wachten. Ik ben nu bijna 5 maanden zwanger en met mijn winterkleding zou ik het nog steeds kunnen verbergen. En ik ben echt al flink gegroeid. Gewoon weer wat aangekomen door de feestdagen zou ik zeggen als iemand er naar vraagt
Idd wat hierboven ook gezegd word een pretecho ivm een verloskundige of gyn met deze reden belasten. Ik heb ook al een flinke buik met 12 weken+en heb tot we het verteld hebben lekker in het zwart rondgelopen...
Vind het ook een belachelijke reden eigenlijk! Kan me bijna niet voorstellen dat je het nietsnut verbergen met kleren of ietsjes je buik in te houden.
Ik liep tot vorige week met een corrigerende onderbroek aan op m werk.. Ik wilde echt niet! Dat men er al achter zou komen, ik heb altijd een hele platte buik en nu heb ik echt een bolle buik, dus geloof me.. Het valt echt al een paar weken op .. Vorige week echter mee gestopt ik kreeg echt buikpijn van die tent..
Heb je geen extra echo aangeboden gekregen ivm met je eerdere m.a.? Mijn eerste zwangerschap eindigde ook in een m.a. en de drie zwangerschappen daarna mocht ik altijd een extra echo rond de 8 weken laten maken.
Als jij je toch ongerust maakt, waarom zou je dan niet vragen of het mogelijk is? Indien de VK/gyn. het echt niet nodig vind; nou dan niet. Hun hebben er verstand van en het is hun werk jou gerust te stellen en informatie te geven als je vragen hebt. En vragen is niet belasten