Nog geen kinderen -7 maanden gestopt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cybi, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hallo allemaal,

Omdat sommige topics al zo lang zijn en mensen elkaar al zo goed kennen, vind ik het moeilijk om ergens aan te sluiten.
    Ik hoop dan ook dat dit bericht gewoon mag.

Ik zou het leuk vinden om met meiden te kletsen die al een aantal maanden bezig zijn om zwanger te worden van hun eerste kindje.

Zeg zijn wij bijna 7 maanden bezig en het wil nog niet helemaal lukken. 4 maanden met ovulatietesten aan de gang geweest, maar slechts 1 keer positief geweest. Deze cylcus ben ik begonnen met temperaturen.

Bij de HA geweest omdat onduidelijk is of ik wel elke maand een eisprong heb en het erg onregelmatig is. Inmiddels afgelopen woensdag een echo gehad, en mijn vermoeden dat ik deze maand een eisprong had, werd bevestigd!! :D
    Verder zat het allemaal wel goed en maandag naar de gyneacoloog. Daarnaast 1 keer een hele zware bloeding gehad en het is niet duidelijk of ik misschien toch al wel zwanger ben geweest.

Daarnaast loopt het tijdens het klussen ook niet vlekkeloos, maar we houden de lol en spirit erin!

Maar wat een moeilijike, spannende tijd!!! En wat moet je geduld hebben, respect voor de vrouwen die al vele malen langer bezig zijn dan wij!! Als je besluit te stoppen... wil je tenslotte toch dat het direct raak is!

Wij houden de moed erin maar vind het leuk om te horen hoe andere meiden hier mee om gaan. Om ervaringen te delen en hopelijk uiteindelijk allemaal zwanger te raken van de eerste!

Prive berichtje mag natuurlijk altijd!

Gr.
    Cybi

2. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    hay Cybi,,,alhoewel wij niet voor de eerste gaan{maar voor de 4de}:) wil ik je toch even succes wensen met het zwanger worden;)
    we zijn trouwens wel al 11 maanden bezig zonder resultaat:x:(

groetjes erica

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Jij ook succes!!

4. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    dank je wel,,ligt voor ons natuurlijk wel even anders dan voor jouw:)net zoals je zegt,,jullie gaan voor de eerste en das toch anders als voor de 4de{zie het meer als een luxeprobleem voor ons:(}
    maar op onze eerste moesten we ook 13 maanden wachten,,en het is goed gekomen,,dus komt bij jouw ook helemaal ok;)
    grz

5. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ach luxeprobleem, ik zou er ook wel 4 willen hoor! ;) Denk alleen niet dat ik mijn vriend zo ver ga krijgen.

Eerst maar gewoon een gezonde eerste, dan zijn we al heel blij. Maar het is inderdaad toch een beetje anders dan een 2de 3de 4de of nog meer. Ik kan nog niet echt meepraten over luiers, melk, slapen, tandjes die doorkomen en het oergevoel van moeder. Ik ben wel een hele leuke betrokken tante, maar nu heb ik alleen de lusten en niet de lasten. ;)

6. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Hey,

Ik sluit me helemaal bij jou aan. Wij zijn ook al zo'n 7 maanden bezig en ook hier wil het nog niet helemaal lukken. Heb deze maand ovulatietesten gebruik dus wie weet........
    Ben vorig jaar nog helemaal onderzoek omdat ik een cyste had op mijn eierstok ben gelukkig helemaal gezond en alles werkt normaal. Mijn vriend en ik hebben nu afgesproken dat we wel zien waar het schip strandt en dat het vooral leuk en spontaan moet blijven...

Dat wachten vind ik ook erg moeilijk vooral omdat iedereen om mij heen maar "zo" zwanger lijkt te worden, soms best frustrerend!

Leuk dit topic!

7. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ja iedereen wordt 'zo' maar zwanger... tenminste dat lijkt maar zo. Want de mensen die er net al jij en ik iets langer mee bezig zijn zullen het niet zomaar vertellen. Of weet jouw hele omgeving het van jou wel?
    Bij mij weten alleen mijn moeder en zusje het, mijn vader dus misschien ook wel. Oh ja, en mijn vriend natuurlijk :D:D:D

Wij proberen het ok spontaan te houden maar als je weet dat je je eisprong hebt, is de spontaniteit er toch wel af.

Leuk om te horen dat het bij jullie ongeveer het zelfde gaat! Keep me posted! ;)

8. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Nee, alleen mijn 2 beste vriendinnen weten het hahaah vind het zo moeilijk om niet enthousiast te worden van al die leuke spulletjes in een winkel hahah....

Ben jouw vriendje geworden dus zeker keep you posted!

9. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Leuk!

Ik herken het heel goed hoor, zou het t liefst van de daken willen schreeuwen ;)

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Heey meiden,

Ik denk dat ik me hier ook wel mag aansluiten. Wij zitten ondertussen in ronde 9 voor ons eerste wondertje. Elke maand vind ik het moeilijker worden. We begonnen er zo enthousiast aan maar nu begint de moed me een klein beetje in de schoenen te zakken. Ik hoop ontzettend dat wij niet de medische molen in hoeven. Ik gebruik nu ongeveer 5 maanden ovulatietesten en gelukkig worden die wel elke maand positief.

In onze omgeving weet zo ongeveer iedereen dat we bezig zijn voor een wondertje en dat vind ik ontzettend fijn!! Als ik aan het eind van de maand weer eens chagrijnig ben door mijn ongesteldheid dan snappen ze waarom en ze vragen gelukkig niet elke maand of het raak is maar ze leven ontzettend mee.

Ik wens jullie allemaal super veel succes met zwanger worden en het lijkt me leuk om elkaar in dit topic op de hoogte te houden!! Gezellig

Groetjes Nicky

(sorry voor het lange bericht)

11. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Lang bericht, welnee leuk juist! Vind het fijn om verhalen te horen van anderen!

Gr.
    Cybi

12. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    hallo sluit me hier ook aan, al begin ik wss binnen 2 dagen aan vierde ronde, is allemaal zo spannend idd en een teleurstelling elke keer als je weer die ms krijgt... jessie ik heb eergisteren negatief getest, jij al testje gedaan ?

13. smartgirl

smartgirl Lid

12 apr 2009
    65
    0
    0
    Ik ben nu ook 7 maanden bezig...
    Vorige maand totaal geen menstruatie klachten gehad en heel licht rood bloed (wel gewoon 6 dagen achter elkaar).
    Normaal heb ik ernorme buikpijn enz. maar de laatste keer dus niet.
    Had wel enorme hoofdpijn wat ik normaal dus niet heb..

Nu ben ik 4 dagen overtijd en heb nog steeds geen buikpijn ofzo...
    Ben al een aantal keren overtijd geweest maar later kwamen de duivels wel... dus ik wacht nog even met testen.

14. Meisje ongeduld

Meisje ongeduld Niet meer actief

Ik kan me ook bij jullie aansluiten. Zijn net begonnen aan ronde 6 geloof ik (of was het toch 5?) Nou ja in elk geval zijn we nu een aantak rondes verder. Ook ik vind het super spannend. Ik weet ook niet goed wanneer mijn eisprong is. De eerste aantal keren steeds een cyclus tussen 29 en 33 dagen. Maar mijn laatste cyclus duurde 40 dagen (net gisteren ongesteld geworden). Nu weet ik niet meer wanneer ik op mijn eisprong moet rekenen. En seks is bij ons niet iets dat echt heel erg vanzelf gaat. Best lastig om er dan ongedwongen mee om te gaan.

Hebben jullie tips voor ovlatietesten? Welke werken prettig?

15. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    Dag meiden,

ook ik kan me hier aansluiten..wij zijn inmiddels met de 6e ronde bezig..wel vallen er 2 rondes af doordat we er niet echt mee bezig waren maar toch.. deze maand echt gericht aan het klussn geweest..vanaf dag 10 om de dag en de avond voor posi ovu test en de dag erna...die 3 dagen achter elkaar houden we niet vol hoor haha..ik heb wel elke maand posi ovutesten gelukkig en voel vaak rond de eisprong steken in mn lies..toch nog steeds niet raak...op een gegeven moment ga je je afvragen of het ooit nog lukt..terwijl een jaar normaal is...zucht....een beebje is zooo welkom!!

liefs michelle

16. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    @ Hitcke, nee heb nog geen test gedaan omdat ik het idee heb dat mijn cyclus deze maand langer is.
    Vind het allemaal wel spannend, maar heb eigenlijk nog weinig kwalen alleen last van mijn borsten dus ben bang dat het weer een teleurstelling gaat worden.

Wat leuk dat er al veel meiden zijn hiero!!

17. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    mag ik 1 ding vragen?
    waarom beginnen jullie al met ovuluatie testen en alles als je net 3 4 maanden bezig bent.
    bij de meeste duurt het minimaal een jaar als je dan al na 3 4 maanden met dat alles begint is de lol er ook zo af,
    je had gewoon lekker moeten denken ik stop met de pil en dan zien we het wel als het na een jaar nog niet is gelukt gaan we naar de dokter,
    dan ben je mischien veel ontspannender, en ik geloof echt dat dat werkt want ik werd altijd zwanger als ik er niet aan dacht.
    de eerste x was ik binnen 6 weken al zwanger dus dan denk je er helemaal niet aan want ik had ook gedacht duurt wel ff helaas dus een mk
    toen werd ik weer zwanger ook zonder er echt mee bezig te zijn nog helaas weer mk.
    toen ben ik op vakantie zwanger geworden dit was al meer wat een jaar veder helaas weer mk
    toen toch maar wat testen gedaan met chromosonen en zo dus best wel mee bezig toen heeft het 9maande geduurt voor ik weer zwanger was terwijl er ik bij die andere zwangerschappen 1 x na 6 weken en 2x na 3 en halve maand dus snel zwanger was
    ook dit werd weer een mk
    dus we zijn lekker op vakantie gegaan een maand later en toen ik terug kwam gingen ze me baarmoeder controleren(was 2 maanden na me mk) en alles was goed.
    ff niet meer denken aan zwanger worden en anderhalve maand later zwanger en eindelijk ging het goed maar dus weer 3enhalve maand er tussen eigelijk.
    dus ik geloof echt als je lekker ontspant en er even niet aan denkt dat het werkt, en ik weet echt hoe moeilijk dat is het is ook absoluut niet gemeen bedoelt ofzo hoor ik wil alleen maar laten zien dat als je er even niet mee bezig bent dat het dan mischien wel lukt.
    ik hoop dat jullie wat aan me verhaal hebben en dat jullie allemaal snel zwanger mogen raken!!
    en allemaal binnen een jaar ook een WONDERtje mogen hebben, want dat is het echt!!!

liefs beertje87

18. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    - Michelle welkom!! Join de club!
    - Jessie, spannend of het misschien wel raak is!

- Beertje: Oordeel niet te snel over mensen die ovulatie testen gebruiken. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Je bedoeld het vast niet zo, maar je mailtje komt niet zo sympathiek over. Wij hebben er persoonlijk een hele goede reden voor en zijn er daarom na 3 maanden al mee gestart. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan want daardoor wilde mijn huisarts me verwijzen naar de gyneacoloog. Het kan dus ook een middel zijn om met goed inzicht naar je ha te gaan als je denk dat het allemaal niet helemaal lekker loopt....
    Er niet teveel aan denken, is makkelijker gezegd dan gedaan! Als je dit je hele leven al zo graag wilt, en eindelijk kun je de stap nemen, dan wil je toch gewoon direct dat het raak is? ;)

Gr.
    Cybi

19. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik kan me hier ook aansluiten! Ruim 7 maanden geleden ben ik gestopt met de pil en tot nu toe helaas niet zwanger.

Maak me soms best een beetje zorgen, in een eerdere relatie heb ik ook een maand of 7 de pil niet geslikt en ook toen is er geen zwangerschap uit ontstaan. De kans was toen een stuk kleiner doordat mijn partner er vaak niet was in mijn supervruchtbare dagen, maar toch...

Vriendinnen om mij heen zijn zonder uitzondering binnen 3 maanden zwanger geraakt nadat ze met de pil stopten, daar kan je je dan best onzeker door gaan voelen. Doen we iets verkeerd? Ik had vroeger toch aardige cijfers voor biologie, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk...
    Het zou me overigens weinig uitmaken als het nog een paar jaar zou duren, als ik de zekerheid had dat het voor mijn 40ste wel zou lukken. Ik heb een heel leuk leven zonder kinderen, maar het idee dat ik ze nooit zou kunnen krijgen vind ik wel heel erg.

Groetjes Pina

20. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Welkom Pina!!

We vragen ons denk ik allemaal wel eens af of we soms iets niet goed doen, maar weet je wij hebben het niet allemaal in de hand. Timing, eitje, zaadje.... he als wij maar goed klussen dan doen we alles wat we kunnen!

Ook jij heel veel succes, laten we hopen dat ook wij de komende maanden een positieve test krijgen!! ;)

Deel Deze Pagina