Nog geen kinderen -7 maanden gestopt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cybi, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik denk niet dat beertje het onsympathiek bedoeld. Als je naar onderschrift kijkt zie je dat zij ook lang is bezig geweest voor een wondertje. Ik snap haar heel goed. Wij zijn ook 2 jaar bezig geweest. Uiteindelijk via hormonen een prachtige tweeling gekregen.
    Ze zal wellicht bedoelen dat je nu moet genieten van het proberen om zwanger te worden, het moet niet teveel een 'moeten' worden anders heb je zoveel teleurstellingen als je iedere maand ongesteld word. Bij ons was het op een gegeven moment ook zo'n 'moeten'door de hormonen. Ik was er helemaal klaar mee en had er totaal geen zin meer in,zoveel verdriet en teleurstellingen. Maar goed ik kan er ook inkomen dat als je de wens hebt dat je dan het liefst gelijk zwanger bent.

Succes voor iedereen!

2. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    - Beertje het komt idd heel onsympathiek over. Iedereen heeft zo zijn redenen om een ovulatietest te gebruiken. Ookal is het alleen maar om te "kijken" wanneer je ei is. Uit ervaring weet ik dat als je eenmaal besluit om voor een kindje te gaan je het liefst gisteren zwanger bent dan morgen. Ik snap allemaal wel dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, maar dat is verrekte moeilijk als iedereen om je heen zwanger is/of al een kleine baby heeft.

@ cybi, jah dat hopen wij ook!!! hahah heb weinig kwaaltjes alleen vanmiddag na het eten ineens erg misselijk en kan de hele dag wel slapen (denk najaars dipjes ofzo) en mijn borsten pff kan er niet eens op liggen joh hahaa...

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal, :)

Ik ben inmiddels ook al bijna 7 maanden bezig om zwanger te worden. Ik ben in April gestopt met de pil, waarna de og. uit bleef. Na 5 maanden ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. (gezien mijn onregelmatige og. verleden) Daar ben ik onderzocht, zo ook mijn man, waaruit bleek dat ik PCOS heb en dus vanzelf zwanger worden (zeer waarschijnlijk) niet gaat lukken. Ik ben toen begonnen met het slikken van Provera om de og. op te wekken en ben vervolgens Clomid gaan slikken. De eerste ronde zit erop en zit nu op cyclusdag 26. Op cyclusdag 18,19 en 20 had ik lichtbruine/rozige afscheiding (sorry voor de onsmakelijke details). Ik hoop dus dat dat een innesteling geweest is, maar hou er zeker rekening mee dat dat niks heeft betekent!:( a.s. donderdag krijg ik de uitslag van mijn Progesteronwaarde (op dag 21 laten testen). Het is dus erg spannend of ik een eisprong heb gehad.....

Ik leef met jullie allemaal mee,...wachten duurt lang!
    Ik duim voor jullie.:)

Groetjes,
    Vlinderr.

4. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    ik oordeel absoluut niet,
    als je me verhaal GOED leest zie je ook dat ik alleen maar wat wil vertellen, dat ikzelf altijd zwanger werdt als ik er niet zo mee bezig was, en juist toen ik er mee bezig was het langer duurde.
    ik werd wel heel snel zwanger, maar ik had liever gehad dat het lang had geduurt zonder mk's dan met.
    en sommige zullen ook wel een reden hebben om ovuluatie testen te gebruiken maar dat weet je ook vaak niet van te voren toch,
    tuurlijk als je stopt wil je het liefst gelijk zwanger zijn, maar dat is toch niet iets waar je echt vanuit gaat, je hoopt het wel, maar iedreen weet toch wel dat dat bijna nooit gebeurt.

maarja mijn verhaal was alleen maar om te laten zien dat ik toen ik er niet te veel mee bezig was zwanger raakte, en alleen maar bedoelt om te helpen.

en als er iemand weet dat het moeilijk is om van je af te moeten zetten ben ik het wel.
    ik sta hier op een kamp en de 1 na de ander wordt hier zwanger ook ongepland dan zijn ze 16 17 jaar en dat is echt wel moeilijk hoor, maar je doet er niks tegen, en het helpt je ook niet om je er druk over te maken en daar over te moeten nadenken want daar wordt het allemaal niet leuker op.
    Ik was 1 van de eerste wie bezig ging toendertijd en ik ben de laatste van alle neefjes en nichtjes wie uiteindelijk een kindje heb gekregen die van mij is hier het kleinst in de familie en er zijn heel wat nichtjes en neefjes hier, sommige hebben er zelfs 2 gekregen in de tijd dat ik nog bezig was, en me schoonzuster zat huilend aan de tafel om te moeten vertellen dat ze zwanger was van de 2de gewoon omdat ze het niet durfde te vertellen want wij waren al anderhalf jaar bezig en 3 mk's veder en zij liet haar pil staan in dec en in januari was ze zwanger , dus denk maar niet dat ik niet weet wat het is, gelukkig toen me nichtje werd geboren bleek ik 2 weken later zwanger te zijn.

dus eerst een verhaal goed lezen voordat je iemand onsympathiek
    noemt, maar ja jullie doelen alleen maar op de zin dat ik vraag waarom jullie na 3,4 maanden al beginnen met die testen, maar dat is toch helemaal niet raar dat ik dat vraag dan ben je toch ook nog maar net bezig dus het was alleen maar een vraag.

5. isje

isje Lid

22 feb 2009
    45
    0
    0
    Hai,

Ook ik wil me graag bij jullie aansluiten. Wij proberen het nu een jaar en het wil maar niet lukken. Morgen gaan we naar de huisarts. Best spannend. Hoe ging het bij jullie met de huisarts? Wat gaat hij allemaal onderzoeken? Ik teste de vorige keer wel positief op ovulatie testen, maar ik ben erg onregelmatig ongesteld. De druk om zwanger te worden, maakt bij ons het klussen ook wat anders. Allemaal heel veel succes!

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

meiden ik wil jullie niet ontmoedigen hoor !! echt niet
    maar 7 maanden na de pil is nog vrij vroeg je lichaam doet er minimaal een jaar tot anderhalve jaar over om die troep uit je lichaam te werken

van mijn eerste was ik zeker al maanden gestopt met de pil voordat wij aan kinderen begonnen en na me bevalling ben ik er ook niet meer mee begonnen omdat de pil gewoon rotzooi is

7. isje

isje Lid

22 feb 2009
    45
    0
    0
    Hai Beertje. Trek het je niet aan. Met al die klapperende hormonen zeggen we soms dingen wat vervelend! En al die zwangeren om ons heen. Begrijp me niet verkeerd ik gun het iedereen, maar mezelf het meest :).

8. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    hoi meiden,

wij zijn nu ook zo'n half jaar bezig voor ons eerste kindje..
    er minder mee bezig zijn kan ik niet :) gebruik ook ovutesten en ik temperatuur... wil gewoon alles eraan doen om op de juiste dagen te klussen.. misschien is dat niet goed en moet je klussen wanneer je zin hebt.. maar dan komt het er vaak niet van haha..;)

enn zit ook elke dag wel hier op zwngerschapspagina, gewoon omdat ik t zo gezellig vind en je dingen kunt delen.. tja dan blijf je er steeds meebezig als je elke dag even inlogd..

Ik had/heb (nu wel n beetje 'had') de instelling van we zien wel en het komt vanzelf! maar merk nu het langer duurt dat ik wel n beetje ongeduldig word.. ookal is een jaar bezig zijn gemiddeld!
    Mn vriend heeft nu de griep en merk dat ik nu al bezig ben met hopen dat het snel voorbij is zodat hij in de vruchtbare periode weer helemaal in orde is :)

tja je neemt de stap (en ik wilde het al eerder maar mn vriend niet) en dan wil je het ook t liefts zo snel mogelijk!!

Succes allemaal!

9. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Wij zijn een half jaar bezig, en sinds 3 maanden doe ik ook ovulatietesten. Aangezien ik niet meer zo jong ben en eind vorig jaar met de pil ben gestopt, en een zeer lichte menstruatie heb, vroeg ik me af of ik nou wel een eisprong had. Dan wil je weten of het er uberhaupt nog wel in zit.
    Beertje, je bedoelt het allemaal goed, maar niet iedereen heeft nog de tijd om er rustig de tijd er voor te nemen. Dan wil je in ieder geval, de maandelijkse kans zo goed mogelijk benutten. En dat kan ook zonder er over te gaan lopen stressen hoor ;). De natuur zal bepalen, of het uiteindelijk voor me is weggelegd.
    Groetjes
    Jolanda

10. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hoi meiden!

Als er nog een plaatsje vrij is dan wil ik me graag aansluiten..
    Sinds februari dit jaar ben ik gestopt met de pil en ondertussen zijn we in ronde 8 beland..

Net zoals jullie hier begin ik ondertussen ook wel wat ongeduldig te worden.. We klussen bijna iedere dag dus een (evt) ei kunnen we niet missen.. Ovu testen gebruik ik niet meer omdat het anders een 'moet' wordt..

Aangezien mijn vriend volgend jaar op uitzending moet en we alles samen willen doen, betekent dat we in december 2009 moeten stoppen met klussen..

Ik hoop dat het voor die tijd lukt maar durf niet meer te hopen..

Vanuit deze kant wil ik jullie allemaal heel veel succes wensen met zwanger worden en dat we het jaar maar allen zwanger af mogen sluiten!

Liefs X LT

11. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties! Leuk om mensen bij elkaar te krijgen die allemaal ongeveer even lang bezig zijn. Laten we hopen dat in ieder geval een aantal van ons voor het eind van het jaar goede nieuws hebben ;)

Succes!!

Gr.
    Cybi

12. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Hebben jullie het tegen mensen om je heen verteld dat je bezig ben om zwanger te worden?

Het is mij een beetje ontschoten bij een vriendin en ik heb het mijn moeder verteld. Mijn vriend heeft het ook tegen zijn moeder verteld en die vroeg er in het begin nog wel eens naar bij hem, maar inmiddels is ze daar mee gestopt. Eigenlijk vind ik dat haast nog erger, dat ze het inmiddels dus een beetje pijnlijk vindt worden....

Zelf dacht ik echt dat het nooit veel langer dan een half jaar kon duren, ik voel heel goed mijn eisprong ( denk ik) en mijn cyclus is al gelijk vanaf het begin heel regelmatig. Ik rook niet, drink bijna nooit en leef behoorlijk gezond en heb een perfect gewicht bij mijn lengte, best onuitstaanbaar als er sommige mensen die veel te zwaar zijn, roken en drinken en nooit bewegen dan binnen 1 of 2 keer zwanger zijn. Niet dat ik er wat aan heb als ze niet zwanger zouden raken, maar ik ga nu zo twijfelen of ik dan van binnen misschien "defecten" heb!

Groetjes Pina

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Onze vrienden en familie weten dat we aan het klussen zijn voor een wondertje, dat komt vooral omdat 1 bevriend koppel net hun eerste kindje heeft gekregen en een ander bevriend koppel aan het klussen is voor de 2e. Dus dan heb je het er al sneller over. Ik vind het erg fijn dat ze het weten want ik ben elke maand best chagrijnig als ik dan TOCH WEER ongi word, zij weten dan waar het aan ligt en nemen me niets kwalijk.

Ik had laatst een heel pijnlijk situatie, mijn stiefbroer had sinds 4maanden een vriendin (die aan de andere kant van ons landje woont) hij werkt niet, zit in de schuldsanering, heeftvanaf december geen huis meer.... en je raad het al ZIJ IS ZWANGER!!! Pfff nou ik kon wel janken, waarom zij wel en wij niet. Maar goed je moet het iedereen gunnen, dan komt het geluk jou ook een keer tegenmoet!

-xxx-

14. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Hoi, mischien hoor ik niet helemaal hier, aangezien ik al zwanger ben, maar dacht doe effe toch mijn verhaaltje.

Ik was in dec 2007 gestopt met de pil, had al van een aantal vriendinnen begrepen dat ze al lang bezig waren met zwanger worden, dus ging ik er ook vanuit dat het effe zou duren.
    Begin 2009 besloot ik naar de gyno te gaan, effe checken of alles oke was. En ja, gelukkig wel, ze konden zelfs een eitje spotten enz.
    In mei raakte ik voor het eerst zwanger, we waren super gelukkig, helaas liep deze met 5 weken mis.

Ik was effe de weg kwijt, super verdrietig en mijn lichaam gaf allerlei gekke signalen.
    Gelukkig ben ik 3 rondes verder weer zwanger geworden en deze loopt goed.

Ik wens jullie allemaal veel geduld en succes.

15. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Bij mij weet mn moeder, tante en 2 vriendinnen het.. dit komt idd omdat t een tijdje duurt en heb je het er wel eens over (mn moeder wist t vanaf t begin).. Een stel in onze vriendengroep heeft pas een miskraam gehad met 12 weken en zij vroeg ook 'en jullie dan'? dus ja dan vertel je t wel.
    Ik vind het ook fijn dat mensen waar je n goeie band mee hebt t weten, kun je soms even van je af praten..

@Pina, dat heb ik ook, dat gevoel dat het eerder zou lukken.. leef ook gezond, drink niet, rook niet, ben 'jong' regelmatig ongi enz..
    Dan verwacht je dat het eerder lukt!
    Mn moeder was bij mij de 2e ronde zwanger en bij mn broertje gelijk... Je kunt t niet vergelijken maar toch dan denk ik hmm :(

Ik hoop dat dit jaar ons nog geluk brengt!!!

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

#36 CherryAyden, 3 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2009
    Op verzoek verwijderd

17. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hi meiden!

Bij mij weten mijn moeder en zusje het ook, mijn vader dus waarschijnlijk ook wel. Ik moet het er af en toe toch over hebben omdat het me bezig houdt.

Maar goed, verder houden we het nog even voor onszelf!

Maar oneerlijk is het inderdaad wel. Mijn moeder was 4 keer praktisch direct zwanger en mijn zusje werd door de pil heen zwanger!! Best pijnlijk dat het dan bij ons al even duurt. Ons geduld wordt wel op de proef gesteld! ;)

Cherry Aiden, welkom bij de club!

Gr.
    Cybi

18. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Ik heb het verteld aan mijn 2 beste vriendinnen en geloof dat mijn moeder ook zo haar vermoedens heeft hahah.....wil het namelijk voor haar een echte verassing houden.
    Voel op dit moment mijn regels weer aankomen dus ik zeg maar weer op naar de volgende maand!!!

Liefs

19. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    en ik zou graag weten wanneer die dag is! :D

zucht... ;)

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009