Nog geen kinderen -7 maanden gestopt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cybi, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hi BB10!

Natuurlijk mag je je nog aansluiten! Welkom!

Heb je ook nog een persoonlijk uitnodiging gestuurd!

Gr.
    Cybi

2. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ben weer terug, zou eigenlijk tot maandag in Maastricht blijven maar het bed was zo slecht dat we om 19u. elkaar aankeken en zeiden 'laten we lekker thuis gaan slapen!' ;) Maar goed, het was verder wel leuk, heerlijk kunnen shoppen vandaag, ondanks het slechte weer.

* Smartgirl, Hichke: nog een paar dagen dan kunnen jullie weer aan de klus! ;) Succes in deze nieuwe rond!
    * Jessie, ik ben ook benieuwd dus geeft je een gil als je terug bent?
    * BB10: Hou je ons op de hoogte als jullie weer actief zijn, hoop dat je vriend niets ernstigs heeft dat hij aan de medicijnen zit

Gr.
    Cybi

3. Micky83

Micky83 Lid

22 okt 2009
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Ook ik zou me graag hier willen aansluiten. Ik ben ik juni gestopt met de pil en zit nu dan in ronde 6. Misschien heel naief maar toen ik net gestopt was met de pil was ik ervan overtuigd dat het binnen een paar maanden raak zou zijn. Nadat ik na drie maanden nog niet zwanger was ben ik eens gaan rondkijken op internet. Daar zag ik dat het gemiddeld een jaar duurt voordat de meeste zwanger worden. Dit gaf me wel weer meer moed. Wat ik vooral vervelend vind is dat het lijkt of iedereen in mijn omgeving zo zwanger is. Zo kreeg ik gisteren een sms van een collega dat ze zwanger is terwijl ze het veilig deden.. of ik dat nou snapte :x... Ook stond erbij dat ze niet wist of ze blij moest zijn. Op dat moment werd ik even heel verdrietig. waarom zij wel en wij niet... Natuurlijk heb ik haar gefeliciteerd maar het voelt als een mes in mijn rug. Zij weet namelijk dat ik ook al even bezig ben en dan stuur je zoiets..
    Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om voor iedereen blij te zijn die met een zucht en een scheet zwanger worden.
    Mijn vriend vind dat ik er teveel mee bezig ben en die zegt dat het allemaal wel komt. Heel fijn dat hij zo nuchter is maar ik kan er niet niet mee bezig zijn. Het spookt elke dag wel een keer door mijn hoofd. Mijn vriend wil ook niet klussen wanneer ik aankom met mijn vruchtbare periode. Hij vind het dan een moetje.. Tja als je een baby wildt zul je toch echt op de vruchtbare dagen moeten klussen :D. Ik zeg er nu maar niks over tegen mijn vriend wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.
    afgelopen maand dacht ik echt dat het zover was. Ik had allerlei symptomen en was overtijd dacht ik. helaas na een week overtijd toch ongi. Omdat ik niet weer die onzekerheid wil heb ik besloten deze maand ovu testen te gaan gebruiken. Zodat ik weet wanneer mijn ei is en zo kan uitrekenen wanneer ik ongi zou moeten worden.

Weet je ik snap het wel als mensen zeggen dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn maar hoe doe je dat?? mij lukt het echt niet.
    In ieder geval fijn om hier je verhaal te kunnen vertellen. Voel me soms wel alleen omdat ik er met niemand over kan praten. Bij mij weet alleen mijn beste vriendin het en twee collega's waar ik goed mee overweg kan. Toen ik vertelde dat we gestopt waren met de pil waren die andere twee collega's ook net bezig. En je raad het al die zijn nu in blijde verwachting. Wisten we maar zeker dat het ooit een keer zover is. ik ben soms zo bang dat het bij ons niet gaat lukken op de natuurlijke manier. En dat maakt me zo onzeker..
    hopelijk is het voor ons allemaal ook snel raak!

groetjes mick

4. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hoi Mick,

Je bericht is voor velen heel herkenbaar. Je zult ook ongetwijfeld veel reacties gaan krijgen als 'je bent nog maar net bezig' 'het kan wel een jaar duren' 'de pil moet eerst uitwerken'
    En iedereen heeft daar ook gelijk in hoor, maar ik snap je gevoel heel goed. Je bent gestopt en wilt eigenlijk ook dat het direct raak is! Ik snap heel goed dat je het niet goed uit je hoofd kan zetten, ookal zijn jullie 'pas' 5 maanden bezig.

Welkom in ieder geval! je kan hier alles kwijt!! Mij helpt dit forum erg goed om alles in het juiste perspectief te zien, om er niet alleen mee te blijven zitten. En het geeft me ook hoop, dat het ons ook vast wel gaat lukken! :D

Succes met je nieuwe ronde in ieder geval!

Gr.
    Cybi

5. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik word soms zo boos van mensen die roepen "je moet er niet zo mee bezig zijn dan lukt het wel" Jezus wat een klote opmerking!
    Als je iets graag wil kan je er toch niet, niet mee bezig zijn.
    Ik snap goed dat kerels daar minder moeite mee hebben maar als vrouw moet je toch rekening houden met je hormonen en evt kwaaltjes die je voelt en dan de stress wanneer en of je ongi wordt. En ik heb mijn leeftijd niet mee dus dan wil je al je kansen vergroten en er geen overslaan.
    Ik vind dat de mensen die zeggen dat je er minder mee bezig moet zijn maar eens boven in een boom moeten gaan zitten!
    Sorry voor mijn gemopper maar hier kan ik zo boos van worden.

Cybi, we zijn nog wel actief hoor;) maar de kans is wel heel veel kleiner. Mijn lief heeft een aantal maanden geleden zijn been verbrijzeld en daar een infectie in gekregen vandaar de antibiotica. Trouwens bedankt voor je uitnodiging.

Hier, gisteren naar een feestje geweest. We waren om 2.30 thuis, poeh dat was lang geleden dat we zo lang gefeest hadden. Nu moet ik eerlijkheids halve bekennen dat ik het om 12.00 al gezien had maar mijn lief wilde graag nog blijven.
    (mss word ik hier toch te oud voor;)) Wel heeft mijn ego een enorme boost gekregen. Ik had gisteren toch een partij sjans!!!! (trouwens niet iets waar ik normaal gesproken over opschep maar gisteren was het echt erg) Ik had dan ook wel mijn leukste outfitje aan, net naar de kapper geweest en veel aandacht aan mijn make-up geschonken. Lief vond dat ik er 10 jaar jonger uitzag, hihi. En toen hij in de gaten kreeg hoeveel bewonderende blikken mijn kant uit gingen wist hij niet hoe snel hij naast me moest gaan staan met zijn arm om mij heen, hahaha ik heb hier echt wel van genoten.
    Nu lekker even uitgebreid in bad. Lekker poedelen in een hele hoop badschuim met een boek erbij!
    Dames geniet van je zondag en sorry voor dit giga ego bericht.

6. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    Wat ben ik blij met dit topic:D

Wij zijn sinds mei bezig en ik kan er eigenlijk ook met niemand over hebben. We dachten in het begin ook dat we wel snel zwanger zouden zijn, maar niet dus. Bij ons in de omgeving idd ook allemaal zwanger en mensen die vragen; goh willen jullie nog geen kinderen. Erg vervelend. Of als je een keer ziekjes bent heb je van die mensen die dan vragen; je bent toch niet zwanger.
    Heel vervelend is ook, een vriendin van me wil gaan samenwonen (ze weet dat wij graag zwanger willen worden). En telkens zegt ze; als wij een huisje hebben zal het wel geen jaar meer duren voor de eerste er is. Dan moet ik dus eerst even tot tien tellen, maar ik zeg altijd maar braaf dat ze niet weet hoe het gaat lopen.

En dan heb je ook nog het probleem, die zwangere mensen in je omgeving, ja daar ga je na een tijdje ook op kraamvisite, en dan moet je baby cadeautjes kopen. Dan heb ik het echt moeilijk, heb ook al een aantal dingen gekocht voor als het bij ons zo ver is. Dan zeggen mensen die ervan weten ook; dat moet je niet doen, je bent er veel te veel mee bezig. Maar het is toch ook niet vreemd dat ik graag zwanger wil worden, we zijn toch niet voor niets met de pil gestopt.

7. tines

tines Lid

15 jul 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zou me ook graag willen aansluiten bij dit topic!
    Wij zijn vanaf april bezig om zwanger te worden.
    Helaas heb ik een hele onregelmatige cyclus. Erg vervelend, want zo weet ik ook niet wanneer mijn eisprong is.
    ovulatietesten heb ik al gedaan maar helaas was toen mijn cyclus 14 dagen.
    Afgelopen maand heb ik een echo gehad en het zag er allemaal goed uit. Ze zagen een eitje en dat me baarmoederslijm al dik was.
    Verder gaan ze niet onderzoeken, want je moet eerst een jaar bezig zijn.
    Deze maand ben ik begonnen met tempen en ga ik weer ovulatietesten doen.
    Ik ben benieuwd!

Zelf heb ik het er ook erg moeilijk mee. Als iemand in mijn omgeving verteld dat ze zwanger is.
    Mijn vriendin en ik zijn tegelijk begonnen en je raad het al zij is nu al wel zwanger.
    Toen ze het mij vertelde moest ik wel even huilen. Tuurlijk ben ik hartstikkeblij voor hun, maar had natuurlijk liever zelf zwanger willen zijn...

groetjes Tines

8. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hoi Race, Hoi Tines!

Welkom!

Zoals jullie kunnen lezen zijn we er allemaal erg mee bezig, leuk om ervaringen uit te wisselen! ;)

9. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Ik ben weer terug!! Was erg leuk in Groningen zeker een aanrader....Helaas ook flink ongesteld geworden dus op naar de volgende maand!

Succes voor iedereen die nog in deze ronde zit... hopelijk hebben we veel dames met goed nieuws.

10. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    hey,

lees dat veel van jullie al bezig geweest zijn met ovulatietesten, heb je hier iets aan en hoe werkt het?
    Lees ook dat sommige al bij de gyn geweest zijn, wat zijn jullie ervarigen daarmee. Kun je gewoon een verwijzing vragen bij je ha?

11. Micky83

Micky83 Lid

22 okt 2009
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ovulatie testen zijn zeker handig. Ik gebruik ze omdat ik een onregelmatige cyclus heb en zo weet wanneer ik mijn ei heb en dus zeker moet gaan klussen haha. Nadeel is wel dat ze vrij prijzig zijn. Ik gebruik ze van de kv dan heb je er 5 voor 10 euro. Dat is dan nog wel te doen. in de verpakking zit een duidelijke gebruiksaanwijzing.

12. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    *Jessie, jammer maar je voelde het eigenlijk al wel aankomen he... Op naar de volgende ronde dan maar! Leuk dat jullie het naar de zin hebben gehad in Groningen!

*Race, ik heb inderdaad een aantal maanden ovu testen gebruikt alleen slechts 1 keer een indicatie gehad dat mijn eisprong eraan kwam. Ik gebruikte ze vanwege mijn onregelmatige cyclus en hebben me eigenlijk alleen maar onzekerder gemaakt. Ik kom mijn ei niet vinden en was ook bang dat ik deze niet elke maand heb.
    Deze maand begonnen met temperaturen en via de ha een verwijzing gekregen.
    Je krijgt niet zomaar een verwijzing, ze doen soms erg moeilijk. Meestal laten ze je eerst een jaar proberen maar omdat er bij ons een aantal redenen waren werd ik vast doorgestuurd.
    Uit de echo bleek gelukkig wel dat ik een eisprong had gehad. Maar of ik deze elke maand heb weet ik nog niet. Komende cyclus (als ik niet zwanger ben ;) ) moet ik bloed laten prikken om te checken of ik een eisprong heb gehad.
    Ik blijf verder positief hoor, want er zijn nog geen redenen om aan te nemen dat wij niet vruchtbaar zijn dus! ;)

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik bestel mijn ovu testen online bij matcare dan ben ik ongeveer wel even duur uit.
    Je hebt er dan 10 voor 12 nogwat maar je krijgt er 2 zwangerschapstesten bij. Incl verzend kosten is dat ongeveer 15 euro.
    Ik ben daar heel tevreden over.

14. tines

tines Lid

15 jul 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ze ook van kruidvat! Ik heb er nog geen baat bij gehad. ( nog maar 1x gedaan) Heb ook een onregelmatige cyclus. Vandaag ben ik weer begonnen met ovulatie testen.

Je kan een doorverwijzing vragen bij de HA, maar wat Cybi al zei meestal wachten ze tot je een jaar bezig bent!
    Ik ben wel doorverwezen maar ze konden niks vinden op de echo. Dus eigenlijk positief. Nu mag ik pas terug komen als we een jaar bezig zijn...

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik bestel mijn ovutesten altijd bij sensitest.nl erg goedkoop en ik vind ze ontzettend duidelijk (de dipstick) helaas nog geen wondertje uit voort gekomen :(

16. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ik ben echt helemaal gestopt met de ovu testen. Was deze maand begonnen met temperaturen en dat geeft toch wel heel veel inzicht. Het best is het wel om elke dag te doen voordat je opstaat 's morgens, op een vast tijdstip. Maar het geeft wel een goed inzicht.

Toen mijn temperatuur deze maand steeg en mijn borsten heel gevoelig waren, wist ik bijna zeker dat ik een eisprong had. anderhalve dag later had ik de echo en daarop konden ze zien dat ik inderdaad een eisprong had gehad. Die bevestiging was zo fijn! Nu precies 2 weken later ben ik ongesteld geworden en weet ik dat we echt op de juiste dagen hebben geklust. Of ik elke maand een eisprong heb is nog niet duidelijk maar ik ga er rustig mee door.

Morgen bloedprikken en de zaadjes van mijn vriend inleveren en hopelijk is dat ook allemaal goed nieuws. Ik moet wel zeggen dat ik er dan iets meer vertrouwen in heb dat het goed gaat komen! ;)

17. BB10

BB10 Niet meer actief

Tuurlijk komt het goed Cybi, heb vertrouwen!

18. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    hey allemaal,

inderdaad cybi, het is weer bijna klustijd en deze keer ga ik echt turbo gas geven !!! haha

ik ben er deze maand echt minder mee bezig, ik ga er van uit dat ik een kind zal krijgen al is het miss niet deze maand of de maand daarna of de maand daarna... anders maak ik mezelf ook veel te druk.

jessie, gewoon terug mt goede moed er tegenaan en aan alle nieuwelingen, en de rest natuurlijk ook ......... SUCCES !!!

19. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey hey, wij zijn nu bijna 6 maanden bezig voor de 1e, en ben 2x ongi geweest tot nu toe.
    Gisteren bij gyn geweest en bloed laten prikken voor mn hormoonhuishouding, over een maand weer een afspraak voor de uitslag...
    Veel plezier op t forum in ieder geval, ik heb me aangsloten bij het topic: gestopt vanaf juli (was eind juni maar goed haha) en verder lees ik overal wat mee :)

20. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo.
    ik wil me hier ook graag aansluiten
    wij zijn in ronde 6 beland.
    ik heb de hoop een beetje opgegeven.

altijd een normale cyclus behalve afgelopen keer . 4 dagen over tijd.

mijn man wil niet dat ik ga temperaturen of ovu testen gaan doen.
    het moet wel leuk blijven vind hij.

succes allemaal

Deel Deze Pagina