strand/zee regels

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pluk, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.276
    4.508
    113
    Dit jaar gaan we op vakantie in zeeland. Zijn we vaker geweest maar toen waren de kinderen nog kleiner en zaten we gewoon met ze op het strand en mochten ze van ons tot hun enkeltjes in het water.

Als dame uit het oosten heb ik dus geen idee waar welke stroming staat en tot hoever je veilig het water in kunt (vandaar de tot je enkels regel).

Maar ja nu zijn ze 11 en 8 en vragen dus nu of ze ook alleen naar het strand mogen (we hebben een huisje vlak bij, ze hoeven alleen een straat en de duin over en ze zijn er). Ik wil hun graag die vrijheid geven maar wel met hele goede afspraken, maar ja wat zijn goede afspraken. Tot hoever in de zee gaan is veilig, enkel hoogte (lijkt mij wel) kuit hoogte, knie hoogte? Of gewoon als papa en mama er niet bij zijn mag je niet in het water .

2. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ik zou ze absoluut niet zonder toezicht in het water laten gaan. Veel te gevaarlijk.
    Ik zou echt geen seconde rustig op mijn stoel zitten.

MaMa, Fuddey, Liefje91 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Laatig want ligt er ook aan of er een sterke stroming is. Maar in principe mocht ik op die leeftijd tot aan mijn knieën meen ik mij vaag te herinneren en moest ik een beetje in de buurt blijven van andere volwassenen.

4. jupke

jupke Niet meer actief

Ikzelf zou er voor kiezen om ze alleen het water in te laten gaan als je er bij bent

Zit jij lekker op je stoel wetende dat je kinderen zonder toezicht de zee in lopen?

Veels te gevaarlijk.

Wel heel veel plezier! Heerlijk

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ben zelf vrij makkelijk met kinderen laten gaan maar, ik zou dit zelf niet goed vinden. Het is de zee. Dat is heel anders dan een zwembad of een beekje/ riviertje. Van mij zouden ze dus niet met z'n 2en naar het strand mogen zonder toezicht van een volwassene. Ook niet om alleen maar in het zand te spelen. Want de verleiding wordt dan toch te groot om even stiekem eerst met de voetjes in het water te gaan, dan staan ze al snel tot hun knieën erin en voor je het weet worden ze zomaar meegesleurd in de stroming.

zigzag, jupke en TinaTeenslipper vinden dit leuk.
  6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.723
    5.745
    113
    Wij mochten altijd tot onze knieen in het water. Dieper alleen met een volwassen persoon er bij

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee alleen naar zee op die leeftijd echt niet. Je moet heel goed weten hoe dat met die stromingen enz zit.

Ik zou er gewoon lekker bij gaan zitten op het strand. Dan leggen ze hun handdoeken een eind verderop en dan is het net of ze alleen zijn;)

8. Op bijna elk strand zijn denk ik vlaggen te vinden met uitleg. Wanneer er gezwommen mag worden, sterke stroming enz..

Alleen er bevinden zich ook geulen in het water.

Als er boten te dicht langs varen kan dit ook voor problemen zorgen.

Ik zou zelf op het strand gaan zitten met een tijdschrift of goed boek maar ze toch echt niet helemaal laten gaan.

Fijne vakantie!

Zeeland is prachtig❤

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.126
    2.961
    113
    Vrouw
    Op die leeftijd alleen naar zee? De meeste zwembaden mogen kinderen onder de 12 niet eens in zonder begeleiding van een volwassenen.
    Heeft toch niets met vrijheid te maken, op die leeftijd hou je gewoon nog toezicht op je kinderen bij de zee...o_O
    Neem een boek mee oid, en laat hen desnoods 20 meter verderop gaan liggen als soort van vrijheid als dat nodig is, maar alleen...nee onverantwoordelijk

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dit!!

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.312
    25.771
    113
    Ik ben van mening dat deze vorm van vrijheid niet nodig is op die leeftijd. De gevaren zijn gewoon te groot. De zee is onvoorspelbaar en zelfs met goede afspraken zou ik ze nooit zonder toezicht kunnen vertrouwen.

Om te beoordelen hoe de situatie is aan zee moet je er gewoon bij zijn. Soms is er bijvoorbeeld na vloed een soort pierenbadje waar ze lekker zelf kunnen spelen, maar soms wordt het water snel heel diep, zijn er hoge golven of staat er een sterke stroming, etc. Dat kan je alleen maar weten als je met ze mee bent. Ik zou dus het geven van vrijheid op een andere manier invullen.

humptydumpty vindt dit leuk.
  12. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Onze boot ligt in Zeeland. Ik ken het gebied, leuk!

Betreffende de stroming/zwemveiligheid: dat verschilt per strand en de weersomstandigheden. Dat kun je beter opvragen bij een lokale strandwacht/gemeente of desnoods nabij gelegen havenmeester o.i.d., en met behulp van de vlaggen kom je sowieso een eind (en anders kunnen genoemde personen je vast verder helpen).

Dat gezegd hebbende: mijn achtjarigen mogen niet alleen naar het strand/de zee (en ook niet zwembad). Ik hou dan op een afstandje toezicht. Wel 'los' in de woonwijk sinds zwemdiploma B. Dat vinden ze ook niet erg trouwens, gewoon gezellig als je met z'n allen gaat :).

Veel plezier!!

13. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik mocht die leeftijd best tot mn knieën in het water. Mijn ouders of moeder lagen dan wel op het strand, zij dan op het zachte zand en ik speelde op het harde zand of in de branding. Ze alleen laten gaan zou ik niet doen.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit, ik ben net een havik bij water.

Zelf op mn 11e meegenomen door de zee. Mn nichtje kon door de stroming niet meer terug en ik zwom behoorlijk goed(wedstrijden etc) en niemand zag dr, dus ik ging dr halen. Haar kreeg ik terug, maar zelf was ik toen zo vermoeid dat ik bijna verdronk. Ik ben goddank opgehaald door de lifequard die me daarvoor met mn nichtje zag slepen, maar onze hele familie (die ook in zee waren) hadden niks mee gekregen, ook niet van mn geschreeuw.

Sindsdien, weet ik dat je donders voorzichtig moet zijn. Ik ga zelf ook niet meer verder dan mn heupen erin. Mn zoon mag later tot zn knieen. Met mij erbij

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.361
    16.755
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij laten onze kinderen heel erg vrij maar zonder toezicht in zee op die leeftijd is hier nog nooit gebeurd. Mijn oudste zal komende zomer ruim 14 jaar zijn en ik vrees het moment dat die dan met zijn vrienden en vriendinnetje naar het strand zal willen gaan. Ik kan hem dan niet meer tegenhouden op deze leeftijd maar het voelt niet heel fijn. Zelf ging ik wel met mijn 14 jaar al met vriendinnen naar het strand. We woonden toen een half uurtje fietsen naar Hoek van Holland. Overigens nooit gekke dingen gebeurd maar temeer omdat ik zelf geen enorme held in en nabij water en zelden kwam waar ik niet meer kwam staan.
    Ik zou het met 8 en 11 jaar echt niet doen. Ga gewoon lekker op een handdoekje aan het strand zitten zodat je toch toezicht kunt houden. Lastig he zulke dingen?

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.361
    16.755
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Jeetje wat eng en helemaal beangstigend dat niemand het door lijkt te hebben wat er gebeurt, gelukkig goed afgelopen zeg.

17. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Eerlijk, zou jij rustig thuis kunnen zitten terwijl je kindjes van 8 en 11 naar de zee gaan zonder ouderlijk toezicht? Moet er niet aan denken eerlijk gezegd..

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wij mochten echt niet alleen en altijd tot maximaal de knieën. Alleen als een van mijn ouders er naast stond, mochten we ietsje dieper.

Ik zou ze echt niet alleen laten gaan, de zee kan zo verraderlijk zijn...

19. Sue87

Sue87 Niet meer actief

mui.jpg

Deze stroming (mui) is erg gevaarlijk, zelfs in rustig water. Je wordt zo meegesleurd en je verdrinkt zo.

Mir82 en einad vinden dit leuk.
  20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik sluit me hier volledig bij aan

Deel Deze Pagina