dochtertje pakt tepel niet goed (meer)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mamav2boefies, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ons dochtertje is vandaag 11 dagen oud
    In de kraamweek heeft ze alleen maar bv gehad
    De laatste dag van de kraamweek heeft de kraamverzorgster haar een speen aangeboden toen ik op bed lag omdat ze erg onrustig was
    s'avonds wilde ze alleen uit mijn linkerborst drinken en de keren daarna uit beide borsten niet meer

Nu vraag ik me af hoe kan ik ervoor zorgen dat ze weer bij me gaat drinken
    Ik probeer het wel steeds maar als ze mijn tepel dan in de mond heeft laat ze weer los
    Melk heb ik genoeg want zodra ze eraan begint te zuigen stroomt het eruit maar ze zuigt niet door
    Ik kolf het nu af en geef het haar uit een flesje
    De ene keer heb ik meer ml/cc dan de andere keer
    Dit varieert van 60cc tot 100cc uit beide borsten
    Doordat ons dochtertje een afwijking heeft wil ik zo graag dat het weer goed komt met de borstvoeding
    Doordat ik de ene keer meer kolf dan de andere keer en ik haar dus niet voldoende bv kan aanbieden geef ik daarnaast kunstvoeding maar dit voelt echt als falen voor mij omdat ik nog 2 andere kinderen heb die ik tot 10 maanden lang bv heb gegeven en ik gewoon het beste voor haar wil door haar afwijking (er moeten nog allerlei onderzoeken gedaan worden omdat ze niet weten hoe ernstig het allemaal is)

Alvast bedankt voor de antwoorden

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Niet zo handig van die kraamverzorgster, jij zit er nu maar mooi mee.

2 dingen;
    1. om meer moedermelk af te kolven kun je wat vaker gaan kolven (1-2 x extra 10 minuten). Hoe vaker de borst gestimuleerd wordt, hoe meer melk er gemaakt gaat worden.
    2. om je kindje weer aan de borst te krijgen kan ik me voorstellen dat een tepelhoedje kan werken. Ze is nu tenslotte een speen gewend. Beter met hoed aan de borst dan niet. Zo lang je een hoedje gebruikt is het wel belangrijk om de borsten na de voeding nog even leeg te kolven. Dit ivm de productie die door een hoedje wat terug kan lopen.

Wil je iets vertellen over de aandoening die ze heeft? Sterkte met het afwachten van de uitslagen van de onderzoeken.

Deel Deze Pagina