Wij hebben een zoontje die dezelfde voorletter heeft als manlief. Daar kwamen we pas achter bij de eerste post die we kregen voor zoontje. Nooit bij nagedacht (beetje knullig) Nou zitten we al een beetje te denken aan namen voor een eventueel tweede kindje. Nou hebben we een leuke jongens en een leuke meisjesnaam. Maar ook deze twee beginnen met diezelfde letter. Nou is dat voor een meisje niet zo heeeeel erg, aangezien er dan toch Mevrouw voor staat. Maar zouden jullie dan op zoek gaan naar andere namen of heb je dan zoiets van, als ik het een leuke naam vind doe ik het gewoon.
Ik zou het gewoon doen denk ik, maar dan wel zorgen dat er nog een tweede initiaal bij staat. Mijn moeder en ik, en mijn twee broers hebben er, toen we in het zelfde huis woonden wel last van gehad. Maar ik ken ook een gezin die allemaal dezelfde voorletter hebben en ik hoor haar er nooit over... dus als het DE naam is - lekker doen.
Mijn zoontje heeft dezelfde voorletter als mijn vriend, de volgende krijgt dezelfde voorletter als ik heb. Wij geven overal de tweede naam bij op, zodat er meerdere voorletters op de post staan.
Bij mijn ouders thuis beginnen al onze namen met dezelfde voorletter. Nooit last gehad met post, vaak wisten wij echt wel een beetje van wie ieder een brief verwachtte. Maar goed wij waren heel open en geen geheim gedoe thuis, en maakte elkaars post gewoon open.
Gewoon doen alleen zorgen voor een tweede naam. Ik ken zelfs een familie.. Die willen alle jongens de initiaal 'm' geven..
Maar ik vind twee initialen voor de tweede weer zo 'sneu' voor de eerste. Ons zoontje heeft namelijk maar één naam.
Mijn dochter heeft dezelfde voorletter als ik, alleen heeft zij een andere achternaam én een extra voorletter, dus teen probleem. Zoontje heeft syraks dezelfde voorletters als z'n vader, maar dan andersom, wel zelfde achternaam, denk aan; A.B. Pieters en B.A. Pieters. In principe dus ook geen probleem, iig niet voor ons. Ik zou als je het echt een leuke naam vindt het er niet om laten. Meestal kun je aan de post wel zien voor wie het is. Hooguit post van de bank ofzo, maar dan nog... Als ze volwassen zijn gaan ze doorgaans toch op een ander adres wonen
Hier hebben papa en zoon ook dezelfde letter. Ook geen doopnamen oid dus best verwarrend. Hou daar niet echt rekening mee, gewoon een naam kiezen wat je mooi vind. Een kind blijft tenslotte niet eeuwig thuis wonen dus die paar jaar.. En vaak weet je wel welke post bij wie hoort.
Ik heb juist voor elk kind een andere eerste letter van de naam gekozen. Niet alleen ivm post, maar ik vind t ook een beetje jut-en-jul om allemaal dezelfde letter te doen. Mijn zwanger, zijn (inmiddels ex-)vrouw en hun 2 kinderen hebben allemaal de letter M. Zou ik niet voor kiezen.
Ik ben het eens met mijn voorgangster, de term jut en jul gevoel kwam ook bij mij op. Een vriendin van me heeft een man wiens naam met dezelfde letter begint als die van haar en de kinderen hebben ook allemaal dezelfde voorletter. En zelfs evenveel lettergrepen allemaal. Ik zou het niet doen, niet vanwege het feit dat je niet weet voor wie de post is maar vanwege het hoge 'kelly family' gehalte.
Ach hier hebben we bewust gekozen voor dezelfde voorletters. Beide A.J. Wel een meid en een jongen. Ikzelf ben A.E. Lijkt allemaal op elkaar maar maakt me niets uit.
Ik zou toch voor een andere voorletter gaan dan. Wij hebben er bewust voor gekozen om geen beginletter M te hebben voor ons zoontje. Voor een dochter vind ik het wel kunnen. En zou zelf ook niet dezelfde voorletter kiezen als die van een broertje/zusje, maar helemaal niet voor hetzelfde geslacht. Met tweede naam is het wel wat makkelijker, maar mijn zusje en ik maakten soms nog elkaars post open omdat dan alleen de eerste letter was gebruikt.
mijn huidige man zijn kinders hebben dus ook dezelfde voorletter als hem, zelf heb ik zoiets van pfff, nu ben ik zwanger ons eerste kindje van ons samen, en ik heb al gezegd als het nu een jongen is geen k als beginletter, nu voor een meisje hebben we al een naam maar ik ga nog kijken of het ook niet met een q kan geschreven worden want is helaas nu ook met een k geschreven, tis hier net de mannelijke k3, inclusief haarkleur
Ik zou het zelf niet praktisch vinden. Aan de andere kant wij maakten thuis nooit de post open, ja pas bij 15+ ofzo. En dan nog gingen de brieven vaak naar onze moeder toe. Wat dat betreft lijkt post mij niet zo'n probleem Dus als het de naam is voor jullie zou ik het wel gewoon doen. Wordt ook echt niet meteen jut en jul zoals hierboven aangegeven, want dat ligt wat mij betreft echt volledig aan de namen zelf: klank etc., niet alleen aan de beginletter.
Ik kies bewust voor een voornaam met een andere letter. Ik heb hetzelfde als jij, mijn zoontje heeft maar 1 naam, dan vind ik het raar/sneu om het andere kindje 2 namen te geven.
Wij hebben er met opzet juist op gelet dat we niet dezelfde voorletters in het gezin hebben. Maar als je echt helemaal verkocht bent van een naam met eenzelfde letter zou ik het toch overwegen... Mogelijk kun je dit kindje nog een tweede naam geven zodat er nog een letter bij komt voor de initialen?
Ik ken een gezin, vader, moeder en 3 kids en die namen beginnen allemaal met dezelfde letter! Zou me er zelf niet zo aan storen hoor... De kids gaan ook ooit uit huis... Dan krijgen ze de meeste post pas hoor zeker post die ze zelf openmaken.