Het zullen vast de hormonen zijn...maar ik zit toch echt ergens mee, ik ben zo bang dat mijn kindje niet goed groeit, ik zie hier op het forum zoveel foto's voorbij komen van zwangere dikke mooie buiken en bij mij zie je bijna nog niks... ik maak me er echt zorgen om, kan pas 8 juni weer naar de verloskundige toe... heb mijn vraag ook al aan de verloskundige gesteld en ik weet dat je het niet dubbel mag posten maar ik wordt hier zo onzeker van...ik maak me echt zorgen! Pfff en nu ben ik ook nog eens helemaal alleen thuis, vriend zit voor zijn werk in Lelystad... Hopelijk kunnen jullie me een beetje geruststellen... Liefs, misspuma
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de groei van je kindje je buik verteld niks over de groei van de kleine. de echo's die je tot nu toe hebt gehad zagen er goed uit. Het verschilt enorm per persoon hoe dik je wordt de ene heeft met 8 weken al een dikke buik en bij de ander denk je bij 40 weken dat ze op de helft zijn. Ik kan het wel begrijpen dat je je zorgen maakt, maar denk niet dat het nodig is.
Die buiken zeggen niks over het kindje wat erin zit hoor. Dat ik zwanger van de 1ste was dachten de mensen dat ik van een olifantje zou bevallen. Mijn dochtertje was bij de bevalling 2,5 kilo!! Dus piepklein. Het zegt niks hoor want iedereen is anders gebouwd, je kan jouw figuur, bouw, gewicht etc niet met een wild vreemde vergelijken die zwanger is. Bij iedereen is het anders. Je hebt ook vrouwen die zwanger zijn en niemand die het weet incl. zij zelf niet en dat je ook niets aan hun buik ziet, tot ze bij een tankstation ofzo bevallen van een gezond kind. Maak je niet druk om dat. Het zit vast goed!
Onzeker zijn is heel normaal.. ik had dat ook vooral rond die tijd. Maar de grootte van je buik zegt helemaal niks over de groei van je kindje... Ik had al heel snel een grote buik, maar dat heeft gewoon niet iedereen... Het komt echt wel goed hoor.... Probeer je niet teveel zorgen te maken....
Het is ook wel zo, maar toch maak ik me zorgen, zou blij zijn als ik weer naar de verloskundige toe mag, en hopelijk krijg ik dan te horen dat onze beeb goed groeit, pfff die hormonen ook
Je kunt ook een beetje bij jezelf voelen waar je baarmoeder eindgt rond de 20 weken komt de baarmoeder rond navel hoogt.
Ik voel dit nooit zo goed, wel voel ik boven mijn schaambod goed een balletje dat weet ik dat dat mijn baarmoeder is maar kan niet precies voelen waar hij eindigt...
Lieve MissPuma, Mijn buik was denk ik net zo als bij jou met 20 weken. Je kunt idd zelf voelen waar je baarmoeder zit ( ongeveer navelhoogte, bij mij zat ie er zelfs onder en mijn kindje doet het prima ), en anders heeft de vk er vast iets over gezegd! Probeer je niet te druk te maken, jouw buik komt vast en zeker nog! XXX
Bij mijn zoon (5 jr geleden) was ik al 6 maanden zwanger en had ik en platte buik, zelfs mijn neopreen badpak maat 36 (en die rekken weinig mee) kreeg ik nog zo aan, een paar week later ging het groeien opeens heel hard, en niets aan de hand!! Mijn zoon woog 3150gram bij zijn geboorte, helemaal niets mis mee toch!!! de vk is ook altijd tevreden geweest en ik maakte me net als jij ook zorgen, nergens voor nodig hoor Nu met mijn dochter kon ik met 12 week haast niet eens mijn groeiende buik al verbergen, dus een wereld van verschil, maar het zegt allemaal niets!! Klinkt heel simpel, maar hoop toch dat je een beetje wat hebt aan al deze verhalen en het een beetje je onzekerheid weg haalt, geniet er nog even van dat je niet in van die meeegakleren hoeft te lopen, ws moet je snel genoeg nu andere kleding aan!! Liefs Carry
Meid ikdenk dat je even in een dipje zit nu. Maar je hoeft je echt geen zorgen te maken je hebt pas een echo gehad en alles was goed.
hoi hoi miss puma, ik weet precies hoe je je voelt heb ik ook hoor... mijn buik zit nog erg laag het kindje ligt in stuit houding.. en daarbij komt dat ik gigantisch in een dippie zit.... en raak er alleen maar verder in..... dus weet precies hoe je je voelt wij hebben volgende week 07-06-2006 de termijnecho de echos doen ons meestal wel goed en ik voel nu ook geregeld plopjes in me buik sterkte komt allemaal goed liefs Prisjuh
Ik heb dat ook wel gehad, dat ik dacht groeit het wel? je kunt bijna niks aan m'n buik zien. Kijk maar eens in mijn album. Z'n kleintje groeit echt wel. groetjes Mensi.
zolang je vk je er niet over aanspreekt is er niets aan de hand hoor. ik ken iemand die was met 2 maanden al dik, en aan het eind van de zwangerschap was ze mega, maar er kwam een heel klein kindje en de buik zit er nu nog. bij mij ging mijn buik ook niet snel groeien, maar mijn dochter was 3800 gram met de geboorte, dus het wil allemaal niets zeggen. ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen, sterkte!
ach lieve meid..... maak je niet zoveel zorgen....je hebt een mooi buikje op de foto's....ik ben verder en heb minder buik.... ben gisteren bij de vk geweest en ze zegt dat mijn baarmoeder netjes net boven mijn navel zit....hartje gehoord....ligt er ook veel aan hoe je baarmoeder ligt....is die wat gekanteld, zie je het al later..... snap best dat je je zorgen maakt.....maar echt niet doen hoor....niet goed voor je kiddie....als ik iets voor je kan doen, let me know... dikke knuf juud
Hoi meiden, Nou heb echt super slecht geslapen, sliep om 3 uur nog niet, maar ik denk toch inderdaad dat het ff de hormonen waren, want de baby was goed druk vannacht, en schopte als de beste. Bedankt voor jullie antwoorden, het lucht wel even op om het er over te hebben! Liefs, misspuma
Hier ook pas heel laat een klein buikje hoor. Pas met 36 weken zagen mensen een beetje dat ik zwanger was. Ik snap best dat je je er wat ongerust over maakt, maar hormonen hé...
heeeyyy meis!!! Maak je niet druk!! Je kindje doet het toch goed volgens de echo's en de verloskundige heeft je ook goed onderaocht toen je er was dus het zit vast helemaal goed!! De een groeit harder dan de ander... Ik vind dat je toch al een mooi buikkie hebt hoor!!!! Kan echt wel goed zien dat je zwanger bent!!!! Dont worry Liefs!!!
He meid, kop op. Bij mijn eerste en bij een vriendin van mij ging de buik pas na de 4,5 maanden ineens heel hard groeien, een andere vriendin die heeft bij de eerste en eigenlijk ook de tweede niet meer zwangerschapsbuik gehad dan dat ik 3 maanden ver was de derde daarentegen, ze heeft voor haar doen nog nooit zo'n dikke buik gehad. Bij mijn tweede leek ik bij 4 maanden zwangerschap al 8 maanden ver en zo voelde het ook. Dan kun je nog overwegen pretecho's te laten maken, meestal kijken ze dan ook naar de lengte e.d. of de verloskundige bellen dat je het niet vertrouwd en net zolang bellen tot ze je van je zekerheid afhelpen. Veel succes. O ja ik ben nogal klein van stuk ,maar als je nogal wat langer bent dan lijkt het vaak ook allemaal minder en dat kun je op die foto's niet zien. Mijn buik nu schommelt tussen niks ('s-morgens) en 3 maanden ('s-middags) door alle gas dat maar blijft hangen en zet vreselijk erg op (ik lijk nu al te knappen. hahaha (en ik moet nog een tijdje) gr.